Szymon Majewski znika z reklam PKO BP

Szymon Majewski po prawie trzech latach kończy współpracę reklamową z PKO Bankiem Polskim. W nowych kampaniach banku nie pojawi się inna znana osoba, tylko będą pokazywane emocje klientów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

- Współpracę z Szymonem Majewskim oceniamy bardzo dobrze zarówno w wymiarze wizerunkowym, jak i sprzedażowym - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Edyta Turkiewicz, kierownik biura prasowego banku. - Jednak po trzech latach dział marketingu podjął wyzwanie, żeby zaproponować w reklamach coś zupełnie nowego, na równie wysokim poziomie - dodaje.

Formalnie umowa z Majewskim obowiązuje do końca lutego. Ostatnią akcją reklamową z jego udziałem była prowadzona w listopadzie i grudniu ub.r. bożonarodzeniowa kampania kredytu konsolidacyjnego, w której odwiedzał Świętego Mikołaja (przeczytaj więcej i zobacz spot).

Szymon Majewski pojawił się w reklamach PKO BP wiosną 2011 roku, a jego zaangażowanie miało unowocześnić wizerunek banku i przyciągnąć do niego młodszych klientów. Satyryk reklamował przede wszystkim usługi dla klientów indywidualnych: konta, lokaty i kredyty. Szybko wyszło na jaw, że za pierwszą, dwuletnią umowę zainkasował 3,3 mln zł (więcej na ten temat).

Przez te dwa lata Majewski w spotach banku wcielał się w najróżniejsze role - zaczął jako jego dyrektor marketingu i rzecznik, a potem był m.in. informatykiem, naukowcem, nauczycielem czy kosmonautą (patrz spoty poniżej). Na początku ub.r. kontrakt przedłużono o rok, rozpoczynając serię reklam „Szymon na krańcach świata”, w których Majewski jako podróżnik odwiedzał różne egzotyczne zakątki.

PKO BP nie zamierza w miejsce Szymona Majewskiego zatrudnić innej znanej osoby. Nowe reklamy banku mają w żartobliwej konwencji przedstawiać fizyczne reakcje jego klientów na oferowane im usługi. Roboczy tytuł tego formatu to „Organizm”.

- Wykorzystujemy związki frazeologiczne, pewną umowność i humor do połączenia życiowych sytuacji z produktami bankowymi. Są to sytuacje, z którymi wiążą się konkretne emocje, tym samym uruchamiane są odpowiednie reakcje wewnątrz organizmu, a PKO Bank Polski bardzo często towarzyszy swoim klientom w takich momentach - opisuje Tomasz Marszałł, dyrektor marketingu PKO BP.

Pierwszy spot z tej serii będzie oparty na związku frazeologicznym „mieć wypieki na twarzy”. W reklamie okaże się, że  taki stan w organizmie klientki wywołuje możliwość zakupu nowych mebli dzięki pożyczce gotówkowej PKO BP. Faktycznie odpowiedzialna jest za to grupa zmobilizowanych krwinek, które prześcigają się w cukierniczych wypiekach.

Kampania będzie prowadzona od 17 lutego w telewizji i internecie. Przygotowały ją na stałe obsługujące PKO BP agencje DDB Warszawa (kreacja spotu telewizyjnego) i OS3 (kreacja reklam internetowych) oraz domy mediowe Universal McCann i Value Media (zakup mediów).

Poniżej prezentujemy najciekawsze spoty PKO BP z Szymonem Majewskim

 

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Holding budowlany chce kupić dziennik od Polska Press. W grze były naczelny

Holding budowlany chce kupić dziennik od Polska Press. W grze były naczelny

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy