SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

T-Mobile Polska ma 700 tys. klientów więcej. Zysk niższy przez drogi prąd

W pierwszym kwartale br. T-Mobile Polska zwiększył wpływy o 10,3 proc., do czego przyczyniła się wyższa sprzedaż smartfonów. Rentowność spadła natomiast m.in. wskutek skokowego wzrostu cen energii. Telekom ma 12,55 mln klientów, 708 tys. więcej niż przed rokiem.

Łączne przychody T-Mobile Polska zwiększyły się rok do roku z 1,558 do 1,718 mld zł. Te z usług mobilnych wzrosły dużo słabiej - z 999 mln do 1,01 mld zł.

- Wpływu na ten pozytywny wynik upatrujemy w kilku obszarach. To przede wszystkim duże zainteresowanie klientów naszymi usługami szerokopasmowego dostępu do internetu oraz bardzo wyraźny wzrost sprzedaży urządzeń. Nie mam przy tym wątpliwości, że nasze solidne wyniki to również efekt troski o najwyższa jakość sieci, satysfakcję klienta, konsekwentne wdrażanie strategii rynkowej i dbałości o stabilność finansową firmy - wylicza w komunikacie Juraj Andras, członek zarządu T-Mobile ds. finansowych.

T-Mobile ma ponad 8 mln abonentów

Na koniec marca T-Mobile Polska obsługiwał 12,55 mln użytkowników, o 708 tys. więcej niż rok wcześniej. Operator podkreśla, że osiągnął wzrosty we wszystkich grupach klientów: abonamentowych, prepaidowych, indywidualnych i biznesowych.

Liczba abonentów zwiększyła się rok do roku z 7,866 do 8,069 mln, a klientów ofert na kartę - z 3,979 do 4,485 mln. Z internetu światłowodowego korzysta już 182 tys. klientów telekomu, dwa razy więcej niż przed rokiem.

Natomiast w segmencie biznesowym operator osiągnął dwucyfrowy wzrost sprzedaży najdroższych pakietów abonamentowych (L i VIP) i internetu światłowodowego, a w kategorii małych firm liczba przenoszonych do niego numerów zwiększyła się o 28 proc.

- Było to efektem konsekwentnych działań komunikacyjno-sprzedażowych oferty MagentaBiznes, a także wdrożenia oferty MagentaBiznes VIP skierowanej do biur. Co istotne, w pierwszych 3 miesiącach 2023 r. klienci oferty MagentaBiznes znacznie częściej decydowali się na wybór smartfonów z najwyższej półki - podkreślono w komunikacie.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Transmisja danych internetowych realizowanych przez wszystkich klientów była o 30 proc. wyższa niż przed rokiem, a kwartał do kwartału wzrosła o 3 proc.

- W tym kwartale jako pierwszy operator w Polsce wdrożyliśmy hybrydowy system zasilania stacji bazowych, ale również darmowe testy nielimitowanego internetu T‑Mobile dzięki e-SIM bez zmiany operatora. Mogę przy tym zapewnić, że nie jest to nasze ostatnie słowo w budowaniu satysfakcji obecnych i przyszłych klientów T‑Mobile - zapowiada prezes opertora Andreas Maierhofer.

Koniec 3G w T-Mobile

Skorygowany zysk EBITDA AL T-Mobile Polska wyniósł w zeszłym kwartale 439 mln zł, po spadku rok do roku o 2,9 proc. - W pierwszym kwartale 2023 r. wciąż obserwowaliśmy zmaganie się gospodarki z dwucyfrowym poziomem inflacji i wysokimi cenami energii, której koszty w przypadku T‑Mobile wzrosły aż o 170 proc. - opisuje Juraj Andras.

Telekom w zeszłym kwartale zmodernizował ok. 300 stacji bazowych, a transmisję 5G w paśmie 2100 MHz uruchomił na ponad 480 stacjach. Obecnie 5G obsługuje ponad 5,6 tys. stacji, w ich zasięgu jest 47 proc. mieszkańców Polski.

Równocześnie operator kontynuował rozpoczęte we wrześniu ub.r. wyłączanie sieci w starym standardzie 3G. W komunikacie zaznaczył, że „w pierwszym kwartale proces ten nabrał pełnego tempa i sieć 3G została wyłączona na większości obszaru Polski”.

Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska ma 700 tys. klientów więcej. Zysk niższy przez drogi prąd

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl