T-Mobile, Ferrero i Kino Świat dużo więcej na reklamy - w dół Orange, Volkswagen Group i Play (TOP 10)

Tradycyjne media zarobiły w trzech kwartałach br. 22 mld zł, zwiększając wpływy rok do roku o 4,3 proc. Największą dynamikę wydatków miała w tym czasie firma T-Mobile Polska. Inwestycje reklamowe ograniczyły z kolei Orange Polska, Volkswagen Group Polska i P4, operator sieci Play.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
T-Mobile, Ferrero i Kino Świat dużo więcej na reklamy - w dół Orange, Volkswagen Group i Play (TOP 10)
fot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do września br. media tradycyjne (czyli bez internetu) zarobiły na reklamach ponad 22 mld zł, czyli 4,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.  - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podst. danych cennikowych, bez rabatów). Największym reklamodawcą niezmiennie pozostaje Aflofarm Farmacja Polska, która na reklamę swoich marek wydała w tym czasie 1,42 mld zł, deklasując tym samym pozostałych reklamodawców. Nakłady reklamowe tej farmaceutycznej firmy wzrosły w skali roku o 9,5 proc.

Drugie miejsce na reklamowym podium zajmuje dystrybutor filmowy Kino Świat z wydatkami w wysokości 497,8 mln zł (wzrost o 27,8 proc.), a trzecia lokata przypadła sieci sklepów Lidl Polska. Dyskonty na reklamę wydały 477,6 mln zł – 19,8 proc. więcej niż przed rokiem. Lidl obecnie stawia na aktywności w internecie - firma rozpoczęła emisję cyklu klipów, w których Karol Okrasa przygotowuje dania wspólnie m.in. z Kingą Paruzel i Darkiem Gutkowskim.

Z czołówki top reklamodawców mediów największą dynamikę wydatków reklamowych w omawianym okresie miała firma telekomunikacyjna T-Mobile Polska. Ten marketer zwiększył inwestycje w reklamę o 32,6 proc. Firma mimo że wydała więcej, w trzecim kwartale br. straciła 134 tys. użytkowników (wg raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej).

O 28,6 proc. więcej w porównaniu z trzema kwartałami ub.r. wydał producent słodyczy Ferrero Polska. Firma za swoje reklamy zapłaciła cennikowo 287,1 mln zł.

21,9 proc. więcej na promocje swoich marek w tradycyjnych mediach wydał koncern Unilever Polska. Było to 377,8 mln zł. Marketer obecnie promuje m.in. markę męskich kosmetyków Axe - w kampanii pod hasłem „Find your magic” pokazuje mężczyzn realizujących swoje pasje.

Jego największy konkurent, czyli Procter&Gamble Polska także przeznaczył w tym roku więcej na reklamy w tradycyjnych mediach - wydatki zwiększył o 10,5 proc., do 295,8 mln zł.

Z czołówki największych reklamodawców pierwszych trzech kwartałów tego roku trzy firmy zredukowały swoje nakłady reklamowe. Orange Polska zmniejszył je o 12,9 proc., do 374,6 mln zł, Volkswagen Group Polska  wydał 9,4 proc. mniej w skali roku (260,1 mln zł), a P4, operator sieci komórkowej Play, obciął wydatki o 11 proc., do 257,8 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online