SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

T-Mobile odpowiada Plusowi: inni też wysyłali reklamowe SMS-y, to zgodne z prawem

T-Mobile Polska przekonuje, że wysyłając SMS-y informujące o możliwości przejścia do tej sieci klientów Plusa, nie złamał prawa, a podobne działania marketingowe prowadzili w przeszłości inni operatorzy, natomiast roszczenia Polkomtelu wynikają z obawy o odpływ klientów.

W środę Polkomtel poinformował, że na jego wniosek warszawski sąd w ramach zabezpieczenia powództwa zakazał T-Mobile Polska wysyłania klientom Plusa SMS-ów zachęcających do przejścia do tej pierwszej sieci (więcej na ten temat).

W odpowiedzi T-Mobile w oświadczeniu przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl podkreśla, że na losowo wybrane numery innych sieci komórkowych były wysyłane SMS-y z pytaniem o zgodę (poprzez SMS zwrotny) na kontakt doradcy i zaprezentowanie oferty przeniesienia numeru. Operator zaznacza, że w wiadomościach nie zachęcano klientów do rozwiązania obowiązujących umów, natomiast możliwość przeniesienia numeru jest zagwarantowana prawem wszystkim użytkownikom telefonii komórkowej.

- Ta formuła komunikacji nie jest nowością na polskim rynku. W ostatnich dwóch latach korzystali z niej wielokrotnie również inni operatorzy, także w kontaktach z klientami T-Mobile - czytamy w komunikacie.

Małgorzata Rybak-Dowżyk, dyrektor departamentu komunikacji korporacyjnej T-Mobile Polska, dodaje, że takie działania są w pełni zgodne z prawem. Operator złożył już zażalenie na decyzję sądu zakazującą mu wysyłania takich SMS-ów.

- W naszej ocenie reakcja Polkomtelu jest bardziej elementem rywalizacji rynkowej i obawy o odpływ klientów - uważa Rybak-Dowżyk.

Na koniec marca br. T-Mobile Polska miał 15,748 mln klientów, o 1,1 proc. mniej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły). Z kolei liczba klientów Plusa wynosiła 13,9 mln, o 1,7 proc. mniej niż rok wcześniej (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: T-Mobile odpowiada Plusowi: inni też wysyłali reklamowe SMS-y, to zgodne z prawem

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Andrzej
Era to była sieć - zawsze szło się dogadać były w miarę przejrzyste taryfy. T-Mobile to jakieś różowe straszydło gdzie nic nie idzie znaleźć na stronie bez googla a na infolinii nie da się nic załatwić.
odpowiedź
User
Karo
~Andrzej, stronę mają dość czytelną... w porównaniu do tej z Plusa to strona T-M to jest bajka... Na Plusowej stronie to dopiero trzeba mieć farta albo google pod ręką aby coś znaleźć...
odpowiedź
User
timparambula
~Andrzej, Jeżeli Era dla Ciebie to była sieć, to ja nie mam pytań... Nie chodzi mi tu o najazd na Ciebie tylko na Erę. Setki dodatkowych minut do wygadania jeszcze poza abonamentem a i tak mi naliczali oprócz abonamentu dodatkowe koszta. Nie muszę chyba dodawać, że nie małe, bo minuta była wtedy za 1zł. I tak z każdą następną przychodzącą fakturą... Istny koszmar. Co śmieszniejsze, jak uciekłem od nich do innej sieci to dzwonili aby mnie przekonać żebym został i za jeden z argumentów mówili, że mają najnowocześniejsze biuro obsługi klienta... Szkoda, że z bok miałem kontakt raz na rok...
odpowiedź