SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

T-Mobile wyprzedził w wydatkach reklamowych Play i Orange, mocno w dół Virgin Mobile

Wydatki reklamowe sieci komórkowych spadły w trzech kwartałach br. o 4 proc. w skali roku. Operatorzy zwiększyli wydatki w radiu, dziennikach, na outdoorze i w kinach, a zmniejszyli w telewizji i magazynach. Najwięcej w promocję zainwestował T-Mobile Polska, mocno spadły wydatki Virgin Mobile.

W okresie od stycznia do września br. tradycyjne media zarobiły na reklamach sieci komórkowych 1,02 mld zł. W skali roku oznacza to spadek wydatków telekomów o 3,9 proc. - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych, bez rabatów).

Ponad połowa wydatków całej branży - 638 mln zł -  trafiła do telewizji. Było to jednak 9,8 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2015 roku. W omawianym okresie operatorzy komórkowi zmniejszyli też wydatki na reklamę w magazynach - o 42,4 proc., do 13,5 mln zł. O 11,8 proc. mniej rok do roku spadły również wydatki na reklamę indoorową - wyniosły 1,35 mln zł.

Część tych budżetów trafiła do radia, dzienników, na reklamę zewnętrzną i do kin. Operatorzy komórkowi w pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku w stacjach radiowych wydali 174,6 mln zł (12,7 proc. więcej niż rok wcześniej). W reklamę w dziennikach zainwestowali niemal 8 mln zł (wzrost o 37,4 proc.).

Branża reklamy zewnętrznej zarobiła na ich reklamach w tym czasie 108,9 mln zł, czyli 7,8 proc. więcej niż rok temu. Kina natomiast – 72,7 mln zł, czyli 13,1 proc. więcej w porównaniu z rokiem ub.

Cennikowe wydatki reklamowe sieci komórkowych na poszczególne media (dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-IX 2015

I-IX 2016

zmiana proc.

Telewizja

706 928 508 zł

637 986 611 zł

-9,8

Radio

154 971 884 zł

174 592 330 zł

12,7

Gazety

5 815 068 zł

7 988 561 zł

37,4

Magazyny

23 426 835 zł

13 488 072 zł

-42,4

Outdoor

101 104 827 zł

108 948 865 zł

7,8

Kina

64 306 341 zł

72 728 731 zł

13,1

Indoor

1 531 100 zł

1 351 000 zł

-11,8

Razem

1 058 084 563 zł

1 017 084 170 zł

-3,9

Największym reklamodawcą wśród sieci komórkowych w omawianym okresie była firma T-Mobile Polska z wydatkami w wysokości 269,9 mln zł. Była to również jedynym spośród pięciu największych marketerów tej kategorii, który w skali roku zwiększyła nakłady na reklamę - o 34,2 proc.

Spółka na koniec września br. miała 11,22 mln klientów, o 414 tys. mniej niż kwartał wcześniej. W jej reklamach występują obecnie Cleo oraz Agnieszka Woźniak-Starak i Piotr Kędzierski.  

Drugie miejsce zajął w tym roku operator sieci komórkowej Play - spółka P4. Z wydatkami w wysokości 257,8 mln zł sieć ta awansowała z miejsca trzeciego, mimo że w tym roku wydała 10,9 proc. mniej niż rok temu. Play jest obecnie największą polską marką telekomunikacyjną na Facebooku. W obecnej, świątecznej kampanii tej sieci występują Roma Gąsiorowska i Michał Żurawski.

Trzecia lokata przypadła sieci Orange Polska (ubiegłorocznemu liderowi), która na reklamę w omawianym okresie wydała 252,7 mln zł (19,8 proc. mniej niż rok wcześniej). Ten operator w bożonarodzeniowej kampanii promuje m.in. usługi Orange TV i Orange Światłowód.

O 0,3 proc. mniej wydał w tym roku Polkomtel, który na reklamy marki Plus wydał 215,7 mln zł. Z kolei wydatki Virgin Mobile Polska były w tym roku niższe o 41,8 proc. i wyniosły 20,9 mln zł.

Najwięksi reklamodawcy wśród sieci komórkowych

(dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-IX 2015

I-IX 2016

zmiana proc.

T-MOBILE POLSKA

201 148 220 zł

269 939 321 zł

34,2

P4

289 471 738 zł

257 805 898 zł

-10,9

ORANGE POLSKA

315 247 833 zł

252 734 666 zł

-19.8

POLKOMTEL

216 358 394 zł

215 663 898 zł

-0,3

VIRGIN MOBILE POLSKA

35 858 378 zł

20 867 547 zł

-41,8

Razem

1 058 084 563 zł

1 017 084 170 zł

-3,9

Dołącz do dyskusji: T-Mobile wyprzedził w wydatkach reklamowych Play i Orange, mocno w dół Virgin Mobile

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
PIOTREK
VIRGIN MOBILE TO ŚWIETNA SIEC ,KTORA NIE POTRZEBUJE REKJLAMY!
odpowiedź
User
WAGINIA T- MOBILE
VIRGIN MOBILE TO ŚWIETNA SIEC ,KTORA NIE POTRZEBUJE REKJLAMY!


Pierwszy raz słyszę o istnieniu takiego operatora VAGINIA MOBILE ha ha ha
odpowiedź
User
Ha
Virgin to prawie jedna z gorszych operatorów co roku to gorzej u nich, trzeba uciekać do innej sieci. Taka dobra to czemu nie przekroczyli 500tyś aktywnych kart sim? od 2012 roku na rynku i ponad 400 tyś osób w sieci przez 5 lat? Play jak wchodził na rynek to w 2 lata miał ponad 1 mln aktywnych kart sim.
odpowiedź