T-Mobile wyprzedził w wydatkach reklamowych Play i Orange, mocno w dół Virgin Mobile

Wydatki reklamowe sieci komórkowych spadły w trzech kwartałach br. o 4 proc. w skali roku. Operatorzy zwiększyli wydatki w radiu, dziennikach, na outdoorze i w kinach, a zmniejszyli w telewizji i magazynach. Najwięcej w promocję zainwestował T-Mobile Polska, mocno spadły wydatki Virgin Mobile.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

W okresie od stycznia do września br. tradycyjne media zarobiły na reklamach sieci komórkowych 1,02 mld zł. W skali roku oznacza to spadek wydatków telekomów o 3,9 proc. - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych, bez rabatów).

Ponad połowa wydatków całej branży - 638 mln zł -  trafiła do telewizji. Było to jednak 9,8 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2015 roku. W omawianym okresie operatorzy komórkowi zmniejszyli też wydatki na reklamę w magazynach - o 42,4 proc., do 13,5 mln zł. O 11,8 proc. mniej rok do roku spadły również wydatki na reklamę indoorową - wyniosły 1,35 mln zł.

Część tych budżetów trafiła do radia, dzienników, na reklamę zewnętrzną i do kin. Operatorzy komórkowi w pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku w stacjach radiowych wydali 174,6 mln zł (12,7 proc. więcej niż rok wcześniej). W reklamę w dziennikach zainwestowali niemal 8 mln zł (wzrost o 37,4 proc.).

Branża reklamy zewnętrznej zarobiła na ich reklamach w tym czasie 108,9 mln zł, czyli 7,8 proc. więcej niż rok temu. Kina natomiast – 72,7 mln zł, czyli 13,1 proc. więcej w porównaniu z rokiem ub.

Największym reklamodawcą wśród sieci komórkowych w omawianym okresie była firma T-Mobile Polska z wydatkami w wysokości 269,9 mln zł. Była to również jedynym spośród pięciu największych marketerów tej kategorii, który w skali roku zwiększyła nakłady na reklamę - o 34,2 proc.

Spółka na koniec września br. miała 11,22 mln klientów, o 414 tys. mniej niż kwartał wcześniej. W jej reklamach występują obecnie Cleo oraz Agnieszka Woźniak-Starak i Piotr Kędzierski.  

Drugie miejsce zajął w tym roku operator sieci komórkowej Play - spółka P4. Z wydatkami w wysokości 257,8 mln zł sieć ta awansowała z miejsca trzeciego, mimo że w tym roku wydała 10,9 proc. mniej niż rok temu. Play jest obecnie największą polską marką telekomunikacyjną na Facebooku. W obecnej, świątecznej kampanii tej sieci występują Roma Gąsiorowska i Michał Żurawski.

Trzecia lokata przypadła sieci Orange Polska (ubiegłorocznemu liderowi), która na reklamę w omawianym okresie wydała 252,7 mln zł (19,8 proc. mniej niż rok wcześniej). Ten operator w bożonarodzeniowej kampanii promuje m.in. usługi Orange TV i Orange Światłowód.

O 0,3 proc. mniej wydał w tym roku Polkomtel, który na reklamy marki Plus wydał 215,7 mln zł. Z kolei wydatki Virgin Mobile Polska były w tym roku niższe o 41,8 proc. i wyniosły 20,9 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+