SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa tygodników i dwutygodników

Liderem czytelnictwa tygodników w Polsce jest „Tele Tydzień”, a wśród dwutygodników na czele znajduje się „Przyjaciółka” - wynika z wyników najnowszej fali badania PBC opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od sierpnia 2015 roku do stycznia 2016 roku sięgało 21,16 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,83 pkt. proc. - największy w zestawieniu.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 14,13 proc. respondentów (wzrost o 0,57 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 10,60 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 10,39 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie w okresie od sierpnia ub.r. do stycznia br. zadeklarowało 9,81 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 0,66 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,12 proc. czytelników, czyli o 1,26 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu. Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 4,11 proc. do 4,56 proc.

Tygodniki 15-75

sierpień 2015 : styczeń 2016

sierpień 2014 : styczeń 2015

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Tele Tydzień

21,16%

21,99%

Życie na Gorąco

14,13%

13,56%

Chwila dla Ciebie

10,60%

10,39%

Angora

9,81%

9,15%

Newsweek

7,12%

5,86%

Auto Świat

5,47%

5,17%

Wprost

4,56%

4,11%

Twoje Imperium

4,51%

3,80%

Gość Niedzielny

4,15%

3,58%

Polityka

3,97%

3,48%

To & Owo

3,96%

3,76%

Na Żywo

3,28%

3,10%

Takie jest Życie

3,21%

-

Magazyn Telewizyjny Kurier TV

2,46%

2,29%

Rewia

2,33%

1,97%

Motor

2,27%

2,02%

W Sieci

1,88%

1,16%

Świat & Ludzie

1,81%

1,71%

Dobry Tydzień

0,94%

-

Tygodnik Ostrołęcki

0,69%

0,31%

TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny

0,45%

0,38%

Tygodnik Siedlecki

0,25%

0,59%


W grupie wiekowej 16-59 lat liderem w fali sierpień 2015 - styczeń 2016 również był „Tele Tydzień”, którego wynik zmniejszył się o 0,70 pkt. proc. do 20,76 proc. Na drugim miejscu uplasowało się „Życie na Gorąco” (12,51 proc.; do góry o 0,29 pkt. proc.), a podium uzupełnia „Angora”, która przed rokiem była czwarta (10,10 proc.; + 0,87 pkt. proc.).

Tygodniki 16-59

sierpień 2015 : styczeń 2016

sierpień 2014 : styczeń 2015

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Tele Tydzień

20,76%

21,46%

Życie na Gorąco

12,51%

12,22%

Angora

10,10%

9,23%

Chwila dla Ciebie

9,39%

9,60%

Newsweek

7,74%

6,29%

Auto Świat

6,42%

5,94%

Wprost

4,81%

4,15%

To & Owo

3,97%

3,59%

Polityka

3,96%

3,23%

Twoje Imperium

3,66%

3,14%

Gość Niedzielny

3,05%

2,81%

Takie jest Życie

2,98%

-

Na Żywo

2,80%

2,77%

Motor

2,60%

2,29%

Magazyn Telewizyjny Kurier TV

2,32%

2,08%

W Sieci

1,88%

1,10%

Rewia

1,88%

1,60%

Świat & Ludzie

1,55%

1,35%

Dobry Tydzień

0,64%

-

Tygodnik Ostrołęcki

0,54%

0,28%

TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny

0,49%

0,41%

Tygodnik Siedlecki

0,26%

0,63%

Na drugiej podstronie dane dwutygodników

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa tygodników i dwutygodników

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl