SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Tele Tydzień” liderem czytelnictwa wśród tygodników, a „Przyjaciółka” - dwutygodników

„Tele Tydzień” pozostaje liderem czytelnictwa tygodników w Polsce, ale - tak jak wszystkie tytuły z czołowej dziesiątki - zanotował on spadek popularności. Z kolei na czele dwutygodników znalazła się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC.

W okresie od września 2012 roku do lutego 2013 roku po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 27,58 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 4,20 pkt. proc.

Na drugim miejscu znalazło się „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które w analizowanym okresie czytane było przez 16,54 proc. respondentów (spadek o 1,37 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,32 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,30 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,11 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,86 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,88 proc. czytelników, czyli o 0,92 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,65 proc. do 5,66 proc.

Wirtualnemedia.plwrzesień 2012 - luty 2013wrzesień 2011 - luty 2012
PBC
TytułProcent respondentów
Tele Tydzień27,58%31,78%
Życie na Gorąco16,54%17,91%
Chwila dla Ciebie13,32%14,30%
Angora11,11%11,97%
Newsweek7,88%8,80%
Auto Świat5,96%6,64%
Wprost5,66%6,65%
Polityka5,48%6,29%
Twoje Imperium4,66%5,22%
To & Owo4,45%5,34%
Na Żywo4,23%4,59%
Gość Niedzielny3,75%3,81%
kropka tv3,55%-
Magazyn Telewizyjny Kurier TV3,51%3,85%
Uważam Rze inaczej pisane2,87%2,88%
Rewia2,69%3,15%
Teleprogramy2,45%3,66%
Motor2,39%2,91%
Super TV2,28%3,08%
Świat & Ludzie2,26%2,23%
Przekrój2,13%3,03%
Tele Max1,27%1,41%
W Sieci1,18%-
Forum1,16%1,30%
Teraz1,14%1,29%
Tygodnik Siedlecki0,66%0,74%
Tygodnik Ostrołęcki0,57%0,72%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny0,48%0,45%
Panorama Leszczyńska0,48%0,45%
MM Moje Miasto0,47%0,55%
Gazeta Regionalna0,46%0,59%
Jarmark0,19%0,44%
City0,15%0,34%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,15%0,24%
Teraz Opole0,04%0,06%


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od września ub.r. do lutego br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 14,33 proc. respondentów, czyli o 0,79 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 15,76 proc. do 14,00 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 2,12 pkt. proc. i wyniosło ono 12,59 proc.

Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,00 proc. respondentów. Do czerwca ub.r. magazyn ten był miesięcznikiem.

Wirtualnemedia.plwrzesień 2012 - luty 2013wrzesień 2011 - luty 2012
PBC
TytułProcent respondentów
Przyjaciółka14,33%15,12%
Pani Domu14,00%15,76%
Tina12,59%14,71%
Naj11,00%-
Viva9,46%10,54%
Gala8,51%9,48%
Z Życia Wzięte8,04%8,63%
Party Życie Gwiazd6,60%7,02%
Tele Świat5,14%5,40%
Show4,15%4,07%
Takie jest Życie3,71%3,59%
Świat Seriali3,16%3,45%
Sukcesy i Porażki3,04%3,14%
Bravo2,65%3,05%
Bravo Sport1,98%2,28%
Flesz Gwiazdy & Styl1,90%1,73%
Grazia1,76%-
TV141,26%1,15%
Relaks1,26%1,54%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od września 2011 roku do lutego 2012 roku na losowej próbie 24 224 przypadków i w okresie od września 2012 roku do lutego 2013 roku na losowej próbie 23 112 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W styczniu 2013 roku i w lutym 2013 roku nie były badane następujące tygodniki: „Anonse” (wyd. pomorskie), „Gazeta Regionalna”, „Jarmark”, „Kropka tv” i „Panorama Leszczyńska”, a w okresie wrzesień 2012 – styczeń 2013 – „W sieci”.

Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” liderem czytelnictwa wśród tygodników, a „Przyjaciółka” - dwutygodników

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jacenty
Dziwi mnie niska popularność popularność "to&owo" TV. Przejrzyste programy TV, ale to nic takiego. Kupuję, przede wszystkim, ze względu na "Porady TV SAT", inż. Jarosława Kucharka. Odpowiedzi na pytania czytelników na najwyższym poziomie! Facet ma wiedzę, i się nią dzieli!
odpowiedź