WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Okładka „W Sieci” z Ewą Kopacz jako terrorystką to głos w debacie i karykatura, pozew oddalony

Gorący temat

Bronisław Wildstein z nagrodą Pan Cogito od Akademickich Klubów Obywatelskich

0

„Tele Tydzień” na czele, „Gość Niedzielny” z największym wzrostem (dane PBC tygodników i dwutygodników)

2016-07-04 A A A KOMENTARZE: 1 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Liderem czytelnictwa tygodników w Polsce jest „Tele Tydzień”, a wśród dwutygodników na czele znajduje się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

„Tele Tydzień” na czele, „Gość Niedzielny” z największym wzrostem (dane PBC tygodników i dwutygodników)

Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od listopada 2015 roku do kwietnia 2016 roku sięgało 20,74 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 3,17 pkt. proc. - największy w zestawieniu.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 14,70 proc. respondentów (spadek o 1,20 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 11,05 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 12,81 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie w okresie od listopada ub.r. do kwietnia br. zadeklarowało 9,07 proc. pytanych, co oznacza spadek o 1,14 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 6,41 proc. czytelników, czyli o 0,11 pkt. proc. więcej, niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Zdecydowanie największy wzrost zanotował „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media), który awansował z miejsca 12. na 7. Jego wynik zwiększył się o 0,99 pkt. proc. do 4,70 proc.

Tygodniki 15-75

listopad 2015 : kwiecień 2016

listopad 2014 : kwiecień 2015

Dynamika

PBC

Tytuł

Procent respondentów

W pkt. proc.

Tele Tydzień

20,74%

23,91%

-3,17%

Życie na Gorąco

14,70%

15,90%

-1,20%

Chwila dla Ciebie

11,05%

12,81%

-1,76%

Angora

9,07%

10,21%

-1,14%

Newsweek

6,41%

6,30%

0,11%

Auto Świat

5,50%

5,91%

-0,41%

Gość Niedzielny

4,70%

3,71%

0,99%

Twoje Imperium

4,60%

4,62%

-0,02%

Polityka

4,15%

3,81%

0,34%

Wprost

3,94%

4,55%

-0,61%

To & Owo

3,72%

4,17%

-0,45%

Na Żywo

3,18%

4,02%

-0,84%

Rewia

2,57%

2,52%

0,05%

Magazyn Telewizyjny Kurier TV

2,50%

2,68%

-0,18%

Motor

2,30%

2,49%

-0,19%

Świat & Ludzie

2,13%

2,00%

0,13%

W Sieci

1,37%

1,08%

0,29%

Dobry Tydzień

1,20%

0,81%

0,39%

TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny

0,56%

0,42%

0,14%

Tygodnik Ostrołęcki

0,40%

0,34%

0,06%

Tygodnik Siedlecki

0,38%

0,53%

-0,15%

W grupie wiekowej 16-59 lat liderem w fali listopad 2015 - kwiecień 2016 również był „Tele Tydzień”, którego wynik zmniejszył się o 3,33 pkt. proc. do 20,37 proc. Na drugim miejscu uplasowało się „Życie na Gorąco” (12,73 proc.; w dół o 1,98 pkt. proc.), a podium uzupełnia „Chwila dla Ciebie” (10,02 proc.; - 2,09 pkt. proc.).

Tygodniki 16-59

listopad 2015 : kwiecień 2016

listopad 2014 : kwiecień 2015

Dynamika

PBC

Tytuł

Procent respondentów

W pkt. proc.

Tele Tydzień

20,37%

23,70%

-3,33%

Życie na Gorąco

12,73%

14,71%

-1,98%

Chwila dla Ciebie

10,02%

12,11%

-2,09%

Angora

9,13%

10,30%

-1,17%

Newsweek

7,02%

6,87%

0,15%

Auto Świat

6,49%

6,89%

-0,40%

Polityka

4,27%

3,57%

0,70%

Wprost

4,18%

4,59%

-0,41%

Twoje Imperium

3,87%

3,94%

-0,07%

To & Owo

3,86%

4,08%

-0,22%

Gość Niedzielny

3,29%

2,84%

0,45%

Na Żywo

2,75%

3,77%

-1,02%

Motor

2,54%

2,88%

-0,34%

Magazyn Telewizyjny Kurier TV

2,15%

2,56%

-0,41%

Rewia

2,04%

2,09%

-0,05%

Świat & Ludzie

1,82%

1,55%

0,27%

W Sieci

1,46%

1,06%

0,40%

Dobry Tydzień

0,78%

0,74%

0,04%

TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny

0,62%

0,48%

0,14%

Tygodnik Ostrołęcki

0,44%

0,36%

0,08%

Tygodnik Siedlecki

0,34%

0,59%

-0,25%

Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od listopada ub.r. do kwietnia br., czyli po „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 10,82 proc. respondentów, czyli o 1,04 pkt. proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała stratę czytelnictwa z 11,38 proc. do 9,79 proc.

Na podium znalazła się jeszcze „Tina” (Wydawnictwo Bauer), która przed rokiem była czwarta. Jej czytelnictwo poszło do góry o 1,03 pkt. proc. i wyniosło 8,82 proc.

Dwutygodniki 15-75

listopad 2015 : kwiecień 2016

listopad 2014 : kwiecień 2015

Dynamika

PBC

Tytuł

Procent respondentów

W pkt. proc.

Przyjaciółka

10,82%

11,86%

-1,04%

Pani Domu

9,79%

11,38%

-1,59%

Tina

8,82%

7,79%

1,03%

Naj

7,45%

9,19%

-1,74%

Z Życia Wzięte

7,03%

6,98%

0,05%

Viva

6,69%

7,50%

-0,81%

Gala

6,50%

7,69%

-1,19%

Party Życie Gwiazd

5,71%

6,75%

-1,04%

Tele Świat

4,01%

4,29%

-0,28%

Show

3,36%

4,18%

-0,82%

Takie jest Życie

3,27%

4,02%

-0,75%

Świat Seriali

3,09%

2,84%

0,25%

Sukcesy i Porażki

2,58%

2,75%

-0,17%

Super TV

1,97%

1,87%

0,10%

Flesz Gwiazdy & Styl

1,79%

1,88%

-0,09%

Relaks

1,70%

1,67%

0,03%

Bravo

1,22%

1,90%

-0,68%

TV14

1,13%

0,98%

0,15%

Tele Max

1,13%

1,33%

-0,20%

Bravo Sport

0,96%

1,21%

-0,25%

Również wśród czytelników z grupy komercyjnej na czele znalazła się „Przyjaciółka”. Jej wynik zmniejszył się tutaj o 1,75 pkt. proc. do 9,24 proc.

Dwutygodniki 16-59

listopad 2015 : kwiecień 2016

listopad 2014 : kwiecień 2015

Dynamika

PBC

Tytuł

Procent respondentów

W pkt. proc.

Przyjaciółka

9,24%

10,99%

-1,75%

Pani Domu

8,75%

10,68%

-1,93%

Tina

8,64%

7,73%

0,91%

Viva

7,57%

8,27%

-0,70%

Naj

7,19%

9,12%

-1,93%

Gala

6,85%

8,31%

-1,46%

Party Życie Gwiazd

6,56%

7,63%

-1,07%

Z Życia Wzięte

6,20%

6,48%

-0,28%

Tele Świat

4,10%

4,37%

-0,27%

Show

3,97%

4,84%

-0,87%

Takie jest Życie

3,09%

3,92%

-0,83%

Świat Seriali

3,03%

2,96%

0,07%

Sukcesy i Porażki

2,32%

2,56%

-0,24%

Flesz Gwiazdy & Styl

2,08%

2,22%

-0,14%

Super TV

1,91%

1,71%

0,20%

Relaks

1,48%

1,44%

0,04%

Bravo

1,42%

1,99%

-0,57%

TV14

1,05%

0,93%

0,12%

Tele Max

1,03%

1,21%

-0,18%

Bravo Sport

0,92%

1,42%

-0,50%

Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2014 do kwietnia 2015 roku na losowej próbie 13 559 przypadków oraz od listopada 2015 do kwietnia 2016 roku na losowej próbie 10 041 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 10 765 i 7 810 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Autor: mk

Wiecej informacji: Tele Tydzień, Gość Niedzielny, PBC, tygodnik, dwutygodnik

Komentarze (1) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia