SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Tele Tydzień” najchętniej czytanym tygodnikiem. „Pani Domu” na czele dwutygodników

W okresie od kwietnia do września 2013 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce pozostał „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwsze miejsce awansowała „Pani Domu” - wynika z najnowszej fali badania PBC.

Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od kwietnia do września 2013 roku sięgało 26,58 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,05 pkt. proc.

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 17,75 proc. respondentów (wzrost o 0,84 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,24 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,31 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 12,32 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 1,13 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,94 proc. czytelników, czyli o 1,22 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 5,73 proc. do 6,20 proc. Tytuł ten był badany w tym roku tylko w kwietniu i maju, bo wydawca zawiesił korzystanie z badań PBC (więcej na ten temat).

Tygodniki

kwiecień 2013 : wrzesień 2013

kwiecień 2012 : wrzesień 2012

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Tele Tydzień

26,58%

28,63%

Życie na Gorąco

17,75%

16,91%

Chwila dla Ciebie

14,24%

13,31%

Angora

12,32%

11,19%

Newsweek

8,94%

7,72%

Auto Świat

7,21%

6,33%

Wprost

6,20%

5,73%

Polityka

5,22%

5,71%

Twoje Imperium

5,10%

4,79%

Na Żywo

4,97%

4,16%

To & Owo

4,85%

4,45%

Gość Niedzielny

3,99%

3,97%

Magazyn Telewizyjny Kurier TV

3,47%

3,58%

Rewia

3,21%

2,53%

Motor

2,89%

2,67%

Świat & Ludzie

2,58%

1,84%

Przekrój

2,38%

2,17%

Teleprogramy

2,25%

2,69%

Uważam Rze inaczej pisane

2,12%

2,93%

Super TV

1,98%

2,59%

Tele Max

1,48%

1,39%

Forum

1,39%

1,04%

Teraz

1,33%

1,04%

W Sieci

1,06%

-

Tygodnik Ostrołęcki

0,75%

0,59%

Tygodnik Siedlecki

0,74%

0,70%

TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny

0,49%

0,49%

City

0,46%

0,26%

MM Moje Miasto

0,45%

0,48%

Teraz Opole

0,01%

0,01%


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od kwietnia do września br., czyli poradnikową „Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 13,91 proc. respondentów, czyli o 0,28 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. W analogicznym okresie ub.r. tytuł ten był drugi.

Natomiast na drugie miejsce spadła - także wydawana przez Edipresse - „Przyjaciółka”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 14,69 proc. do 13,40 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 0,29 pkt. proc. i wyniosło 12,35 proc.

Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,49 proc. respondentów (do góry o 2,21 pkt. proc.). Do czerwca ub.r. magazyn ten był miesięcznikiem.

Dwutygodniki

kwiecień 2013 : wrzesień 2013

kwiecień 2012 : wrzesień 2012

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Pani Domu

13,91%

14,19%

Przyjaciółka

13,40%

14,69%

Tina

12,35%

12,64%

Naj

11,49%

9,28%

Viva

9,69%

9,83%

Gala

9,68%

8,54%

Z Życia Wzięte

8,06%

8,16%

Party Życie Gwiazd

7,63%

6,70%

Tele Świat

5,25%

4,87%

Show

5,23%

3,94%

Takie jest Życie

4,43%

3,87%

Świat Seriali

3,41%

3,42%

Sukcesy i Porażki

3,21%

2,82%

Bravo

2,50%

2,45%

Flesz Gwiazdy & Styl

2,22%

1,82%

Bravo Sport

1,92%

2,19%

Grazia

1,91%

-

Relaks

1,77%

1,42%

TV14

1,35%

1,18%

Forum

1,19%

-


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia 2012 roku do września 2012 roku na losowej próbie 24 080 przypadków i w okresie od kwietnia 2013 roku do września 2013 roku na losowej próbie 20 996 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od czerwca do września 2013 roku nie był badany tygodnik „Forum”, a we wrześniu br. - „Wprost”, natomiast w okresie od kwietnia do maja 2013 - dwutygodnik „Forum”.

Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” najchętniej czytanym tygodnikiem. „Pani Domu” na czele dwutygodników

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl