SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Tele Tydzień” w dół, „Wprost” i „Viva!” mocno w górę

W sierpniu br. polskie magazyny cennikowo zarobiły z reklam prawie 5 proc. więcej niż rok wcześniej. Najbardziej wzrosły wpływy reklamowe „Wprost” i „Viva!”, a jako jedyny z czołówki minimalny spadek zanotował „Tele Tydzień”.

Cennikowe wpływy reklamowe (bez autopromocji) polskich magazynów w sierpniu br. wyniosły prawie 139 mln zł, czyli o 4,9 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Kantar Media (dawniej Expert Monitor) dla portalu Wirtualnemedia.pl. To pierwszy wzrost tych przychodów w bieżącym roku – w lipcu magazyny zarobiły z reklam o 0,4 proc. mniej niż rok wcześniej (więcej na ten temat), a w całym I półroczu – o 0,55 proc. mniej (więcej na ten temat).

Liderem wśród magazynów pod względem cennikowych wpływów reklamowych pozostał w minionym miesiącu „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer), ale zarobił o 0,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Z drugiej strony przychody reklamowe „Wprost” (AWR „Wprost”) „na papierze” zwiększyły się w skali roku o 72,6 proc., a w przypadku „Vivy!” (Edipresse Polska) taki wzrost wyniósł 46,4 proc.

Natomiast „Claudia” (G+J Polska) cennikowo zarobiła z reklam o 27,2 proc. więcej niż rok wcześniej, a „Newsweek Polska” (Axel Springer Polska) – o 18,3 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji)
 VIII.2010VIII.2009
Tele Tydzień7 231 876 zł7 269 340 zł
Newsweek Polska5 939 300 zł5 019 250 zł
Wprost5 221 500 zł3 025 030 zł
Claudia4 863 208 zł3 823 763 zł
Viva!4 070 942 zł2 781 858 zł
monitorowane tytuły razem138 987 102 zł132 516 830 zł


 

Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” w dół, „Wprost” i „Viva!” mocno w górę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl