WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Mundialowa kampania dekoderów HD PVR sieci Aster

Telewizja na kartę z kanałami HD

2010-05-18 A A A KOMENTARZE: 28 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Telewizja na kartę, pre-paidowa oferta satelitarna ITI Neovision, została wzbogacona o kanały nadawane w HD. W ramach usługi wprowadzono dwa nowe pakiety, a droższym z nich można zarządzać przez SMS. Pojawił się też dedykowany ofercie dekoder HD.

Telewizja na kartę HD traktowana jest jednak oferta niezależna od dotychczasowej Telewizji na kartę, która pozostaje bez zmian. W jej ramach dostępne będą dwa pakiety. Pierwszy nazywać się ma Domowy HD i zawierać będzie 25 kanałów, 23 w jakości SD (będą to kanały znane z oferty TNK na doładowanie oraz takie stacje jak AXN, Wojna i Pokój, Disney XD, Da Vinci Learning, Eurosport i Eska TV) oraz dwa jakości w HD (TVN HD, TVN HD+1). Koszt miesięcznego doładowania wyniesie w tym przypadku 19,90 zł.

Drugi pakiet - Domowy HD Premium – zawierać będzie 10 kanałów HD: TVP HD, nSport HD, Eurosport HD, MGM HD, Animal Planet HD, Discovery HD Showcase, Nat Geo Wild HD, MTVN HD, BBC HD i Filmbox HD. Pakiet ten dostępny będzie wyłącznie razem z pakietem Domowym HD i także kosztować ma 19,90 zł miesięcznie. Nowością na rynku będzie rozwiązanie, że można go będzie aktywować i dezaktwywować wysyłając SMS-a, a zgromadzone na koncie klienta środki przechodzić będą na zasilenie tańszego pakietu na dłuższy okres.

Odbiór pakietów HD będzie możliwy wyłącznie z dedykowanym usłudze białym dekoderem firmy ADB, ponieważ parowane będą z nim karty użytkowników (w standardowej Telewizji na kartę można mieć dowolny odbiornik). - Zdecydowaliśmy się na takie rozwiązanie, ponieważ jako operator musimy zabezpieczyć, aby kontent HD nie był nielegalnie kopiowany. Takie są wymagania nadawców HD – mówił na konferencji Tomasz Berezowski, wiceprezes ds. technologii w ITI Neovision. – Dzięki parowaniu odbiorników z kartami dotychczas nie mieliśmy problemów z piractwem, dlatego koszty działania naszej platformy są niskie – podkreślił.

Dekoder będzie dysponować funkcjonalnościami set-top-boxów platformy N jak EPG, dostęp do nPortalu czy nRadia, bo jesienią ma zostać udostępniony jako odbiornik do usługi multiroom w N (więcej na ten temat). Dodatkowo będzie on mieć wbudowany moduł do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej. Nie będzie w nim dysku twardego, ale będzie on umożliwiał podłączenie dysku zewnętrznego przez USB i nagrywanie na nim programów. – Zawartość dysku podczas zapisu będzie szyfrowana, a jego odczyt będzie możliwy tylko na tym samym odbiorniku – wyjaśniał Tomasz Berezowski. Start komercyjny usługi nazwanej PVR Ready ma nastąpić 1 września br. Cena za odbiornik wyniesie 299 zł, a za pakiet startowy z 3-miesięcznym doładowaniem zapłacić trzeba będzie 99 zł. Łącznie na start trzeba więc będzie wydać 398 zł.

Oferta Telewizji na kartę HD dostępna będzie dla klientów od 21 maja br. w punktach sprzedaży platformy N i sieciach ze sprzętem RTV/AGD. - Na początku chcieliśmy TNK HD wprowadzić we wrześniu. Ale ze względu na to, że mamy w ofercie kanał TVP HD, na którym pokazywane będą mecze Mistrzostw Świata w piłce nożnej, zdecydowaliśmy się na to już teraz – mówiła Olga Korolec, wiceprezes ITI Neovision ds. marketingu i komunikacji. Platforma N i TNK to jedyne oferty satelitarne, w których oglądać można kanał TVP HD.

Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN i dyrektor generalny ITI Neovision, podkreślał na konferencji, że pre-paidowa oferta z kanałami HD to absolutna nowość na rynku telewizji płatnej na świecie, podobnie jak rozwiązanie dotyczące zarządzania pakietem przez SMS. Liczy on, że do końca roku TNK HD będzie mieć więcej 80 tys. klientów. Wprowadzenie nowej oferty nie wpłynie na zwiększenie planowanej na ten rok kwoty inwestycji Grupy TVN w telewizję płatną, która wynosi 150 mln zł.

Start Telewizji na kartę HD wspierać będzie kampania reklamowa obejmująca telewizję, radio, internet oraz outdoor. Akcja ruszy 28 maja br. Kreacją kampanii przygotowała agencja PZL, a media zaplanował Starcom.

Telewizja na kartę miała na koniec marca br. 524 tys. użytkowników, z czego 307 tys. korzystało z oferty płatnej. Z kolei platforma N miała 724 tys. abonentów.

Autor: Patryk Pallus

Wiecej informacji: Telewizja na kartę, Telewizja na kartę, ITI Neovision, dekoder HD

Fotoreportaże

Komentarze (28) Dodaj komentarz

  1. 0 0

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

Program TV

Zobacz więcej

NAJPOPULARNIEJSZE INFORMACJE

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej

Tylko u nas

Zobacz więcej

Blogi (481)

Dołącz do nas - załóż swojego bloga