WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Publicyści „W Sieci” wśród autorów listu przeciw atakom polityków PO na dziennikarzy Telewizji Polskiej

Gorący temat

Discovery za 19 mln zł kupi od Agory pozostałe udziały nadawcy Metro

4

Telewizja Polska ukarała pracownika, który odrzucił spot „Naszego Dziennika” krytykujący gender i homoseksualizm

2017-06-15 A A A KOMENTARZE: 14 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Biuro reklamy Telewizji Polskiej ukarało pracownika, który negatywnie zaopiniował spot „Naszego Dziennika” informujący o dodatku o gender w szkołach. Doprecyzowano też zasady oceny zgodności reklam z przepisami.

Ojciec Tadeusz Rydzyk, fot. PAP / Bartłomiej Zborowski Ojciec Tadeusz Rydzyk, fot. PAP / Bartłomiej Zborowski

W połowie maja br. Telewizja Polska nie zgodziła się emitować w pierwotnej wersji spotu promującego dodatek do „Naszego Dziennika” o gender w szkołach. W reklamie wypowiadano stwierdzenia: „Pod przykrywką równości Twoje dziecko słucha o homoseksualizmie. Możesz temu zapobiec. Pomożemy Ci”.

 

Spot musiał zostać zmieniony. Zespół „Naszego Dziennika” zaproponował zastąpienie zakwestionowanych stwierdzeń zdaniem „Twoje dziecko słucha nieprawdy o homoseksualizmie”, ale i ono nie zostało zaakceptowane. Wtedy zdecydował, że w spocie będzie krótki cytat z „Pana Tadeusza” Adama Mickiewicza o tym, że „dwóch orłów razem się nie gnieździ”.

W takiej wersji reklama była emitowana w kanałach TVP.

 

Odrzucenie przez Telewizję Polską pierwotnej wersji spotu zaskarżyli do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Marek Jurek i Krzysztof Kawęcki, politycy Prawicy Rzeczypospolitej. Ich zdaniem reklama nie naruszała przepisu ustawy o radiofonii i telewizji stwierdzającego, że przekazy handlowe nie mogą zawierać treści dyskryminujących ze względu na orientację seksualną.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji poprosiła Telewizję Polską o wyjaśnienia. W odpowiedzi Jacek Kurski przesłał stanowisko przekazane mu przez biuro reklamy TVP.

- Ustalono wszystkie fakty związane z tym wydarzeniem i udział osób w nich uczestniczących. Zostanie wymierzona kara porządkowa takiej a takiej osobie, która opiniowała spot reklamowy pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa. Uszczegółowiono zasady postępowania związane z weryfikacją otrzymanych materiałów, mającą na celu ich dopuszczanie do emisji lub odrzucanie - opisał to stanowisko prof. Janusz Kawęcki, członek KRRiT, który w minioną sobotę był gościem „Rozmów niedokończonych” w Radiu Maryja.

- Czyli i poprawa struktury działania, i ukaranie osoby nadwrażliwej na takie rzeczy, bo przepisy inaczej to formułują - pochwalił reakcję biura reklamy TVP.

- Czyli nie należy milczeć, nie należy się poddawać, gdyby nawet sypali piasek w tryby. Upominać się o prawdę, bo tylko prawda nas wyzwoli - skomentował to o. Tadeusz Rydzyk, który współprowadził sobotnie „Rozmowy niedokończone”.

Autor: tw

Wiecej informacji: Telewizja Polska, Nasz Dziennik, biuro reklamy TVP, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, KRRiT

Komentarze (14) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia