SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Telewizja TVN zarobiła najwięcej w 2010 r.

W 2010 roku liderem wpływów reklamowych była TVN, która zarobiła ponad 3 mld złotych. Najwięcej na reklamę wydały Unilever, Polkomtel i Procter and Gamble.

Wpływy z reklam telewizji TVN w 2010* r. wyniosły 3 100 mln zł i były o 7,6 proc. wyższe niż w analogicznym okresie zeszłego roku - pokazują przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl dane TNS OBOP, które powstały na podstawie oficjalnych cenników i nie obejmują rabatów.

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się Telewizja Polsat, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 2 931 mln zł (o 11,5 proc. więcej niż w 2009 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 2 286 mln zł, czyli o 29,3 proc. wyższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP 2 odnotowała wzrost wpływów z reklam o 33,4 proc. do poziomu 1 528 mln zł.

Piątą lokatę zajęła stacja VIVA Polska, która była jednocześnie liderem kanałów tematycznych. Jej przychody wyniosły 575 mln zł i były o 50,8 proc. wyższe niż rok temu. Największy wzrost (o 118, 7 proc.) zanotowała 4fun TV. 

 TNS OBOPI - XII 2010*ZMIANA
TVN3 100 722 166 zł7,6%
Polsat2 931 931 975 zł11,5%
TVP12 286 003 313 zł29,3%
TVP21 528 411 801 zł33,4%
VIVA Polska575 330 840 zł50,8%
TV Puls571 832 091 zł96,8%
AXN449 884 684 zł23,9%
4fun TV329 760 550 zł118,7%
TVN 24317 772 990 zł23,2%
MTV Polska271 718 180 zł21,1%
Discovery269 955 320 zł61,7%
TV4258 293 758 zł-12,7%
TVP INFO181 373 177 zł41,7%
13TH STREET161 437 415 zł48,5%
Disney XD160 122 495 zł49,4%
TVN Siedem155 025 316 zł1,8%
TVN Style126 029 291 zł11,5%
Animal Planet117 207 290 zł46,9%
Kino Polska109 439 215 zł108,0%
Cartoon Network109 096 020 zł18,9%

 

 I - XII 2009*
TVN2 880 936 902 zł
Polsat2 629 816 603 zł
TVP11 768 600 262 zł
TVP21 145 917 877 zł
VIVA Polska381 404 535 zł
AXN363 199 706 zł
TV4295 931 944 zł
TV Puls290 566 885 zł
TVN 24257 877 618 zł
MTV Polska224 456 545 zł
Discovery166 909 605 zł
TVN Siedem152 243 748 zł
4fun TV150 765 486 zł
TVP INFO128 000 944 zł
TVN Style113 052 342 zł
13TH STREET108 681 155 zł
Disney XD107 178 855 zł
Cartoon Network91 729 770 zł
VH1 Polska90 632 105 zł
Tele 587 167 688 zł


Unilever utrzymał pozycję lidera
Najwięcej na reklamę w telewizji wydały w 2010 r. firmy Unilever (wzrost o 24 proc.), Polkomtel (wzrost o 25 proc.) i Procter and Gamble DS Polska (wzrost o 28 proc.). 

TNS OBOPI - XII 2010*
UNILEVER POLSKA806 855 841 zł
POLKOMTEL559 197 780 zł
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA473 717 649 zł
PTK CENTERTEL419 469 063 zł
NESTLE POLSKA403 124 180 zł
L'OREAL POLSKA378 944 317 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA354 471 203 zł
DANONE354 150 390 zł
US PHARMACIA338 005 642 zł
HENKEL POLSKA262 670 070 zł
FERRERO POLSKA256 307 415 zł
P4241 590 438 zł
RECKITT BENCKISER (POLAND)227 240 133 zł
AFLOFARM188 571 345 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES182 743 149 zł
MARS POLSKA169 495 470 zł
GLAXOSMITHKLINE CONSUMER HEALTHCAR145 016 978 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA138 311 604 zł
KRAFT FOODS POLSKA135 556 387 zł
NIVEA POLSKA126 466 500 zł

WIRTUALNEMEDIA.PL
TNS OBOPI - XII 2009*
UNILEVER POLSKA646 837 641 zł
POLKOMTEL446 717 235 zł
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA368 364 790 zł
PTK CENTERTEL363 602 033 zł
L'OREAL POLSKA352 446 181 zł
NESTLE POLSKA342 092 463 zł
US PHARMACIA305 654 916 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA290 547 538 zł
DANONE270 921 491 zł
FERRERO POLSKA184 254 189 zł
HENKEL POLSKA178 430 812 zł
RECKITT BENCKISER (POLAND)157 501 824 zł
MARS POLSKA154 066 974 zł
P4152 152 200 zł
GLAXOSMITHKLINE CONSUMER HEALTHCAR141 078 734 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES137 628 679 zł
NIVEA POLSKA124 250 713 zł
KRAFT FOODS POLSKA112 157 566 zł
GRUPA ŻYWIEC110 496 402 zł
METRO GROUP110 057 003 zł




 


* do 26 grudnia

Dołącz do dyskusji: Telewizja TVN zarobiła najwięcej w 2010 r.

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Rumcajs
Takie sumy robią wrażenie. Wystarczyłby procent żeby dobrze żyć. Niestety żeby wyjść na swoje trzeba odkładać każdy grosz i inwestować. Gdyby człowiek miał lepsze pojęcie w co inwestować można by zmaksymalizować zyski.
odpowiedź
User
buba
to cennikowe dane
odpowiedź
User
Michał
Jesli chcesz inwestować zawsze mozna skorzystać z pomocy doradcy oni są specjalistami w tej dziedzinie a ak sie uczyć to od najlepszych!!!!
odpowiedź