Telewizję ogląda prawie każdy Polak, 65 proc. codziennie (wideo)

Odbiornik RTV posiada prawie każdy Polak. Tyle samo przyznaje się do oglądania "szklanego ekranu" - wynika z badania IQS.

km
km
Udostępnij artykuł:

Ponad połowa badanych twierdzi, że do oglądania telewizji używa innych niż odbiornik RTV urządzeń elektronicznych. Przede wszystkim jest to laptop (43%) i komputer (25%), ale także smartfon (20%) i tablet (15%) – głównie przez osoby młode (15–18 lat). Niektórym zdarza się również oglądać treści telewizyjne za pomocą konsoli do gier (4%). Coraz częściej badani oglądają telewizję internetową (43%), a 1/3 Polaków korzysta z VOD.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/z-roku-na-rok-coraz-dluzej-ogladamy-telewizje-raport-ogladalnosci-za-2014-rok ##

W sumie do codziennego oglądania telewizji przyznaje się ponad połowa badanych (65%). Przede wszystkim są to kobiety (72% vs 59% mężczyzn), osoby powyżej 35 roku życia (79%), mieszkańcy wsi (77%) i osoby niepracujące (91%). Rzadziej, tj. kilka razy w tygodniu/miesiącu, ogląda telewizję 27% Polaków. 8% w ogóle nie ogląda TV, a najczęściej są to mężczyźni w wieku 25–34 lata, z największych miast, z dochodem powyżej 3000 zł.

73% badanych przyznaje, że ulubione programy, seriale i inne treści telewizyjne ogląda wieczorami. Porę tę preferują również osoby młode (15-18 lat).

Oglądanie telewizji to także często okazja do wykonywania innych czynności, w tym gotowania, sprzątania, prasowania i innych zadań domowych. Przede wszystkim dotyczy to jednak kobiet (78% vs 43% mężczyzn).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp1-i-polsat-liderami-rynku-w-2014-roku-tvp2-ostro-w-dol ##

Telewizor w tle pozwala również na korzystanie z mediów społecznościowych (33%), sprawdzanie poczty e-mail (29%), korespondowanie z innymi poprzez wiadomości SMS lub inne komunikatory (28%), czytanie wiadomości na serwisach informacyjnych (27%), a nawet granie w gry (17%).

Badanie zostało przeprowadzone przez IQS w dniach 27-29 stycznia 2015 r. w ramach IQS 96 - Omnibus online techniką CAWI metodą RTS. W badaniu wzięło udział N=800 Polaków w wieku 15-50 lat.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kampanie świąteczne bardziej efektywne? Nowe aktualizacje YouTube Shorts

Kampanie świąteczne bardziej efektywne? Nowe aktualizacje YouTube Shorts

Edelman zatrudnia Annę Vogt na stanowisko global chief strategy officer

Edelman zatrudnia Annę Vogt na stanowisko global chief strategy officer

Igor Ruczyński przeszedł z Dentsu Polska do MyShopTV

Igor Ruczyński przeszedł z Dentsu Polska do MyShopTV

Nowy sezon serialu "Klangor" w Canal+. Jest zwiastun i zdjęcia

Nowy sezon serialu "Klangor" w Canal+. Jest zwiastun i zdjęcia

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce
Materiał reklamowy

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż