SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„The Guardian” w formacie tabloidu, z nową odsłoną serwisu i aplikacją mobilną

Od 15 stycznia 2017 roku dziennik „The Guardian” zaczął się ukazywać w formacie tabloidu. To realizacja wcześniejszych zapowiedzi, która ma przynieść wydawcy oszczędności. Wraz ze zmianą formatu nową odsłonę uzyskał też internetowy serwis „Guardiana” oraz jego aplikacja mobilna.

Katharine Viner, fot. „The Guardian”Katharine Viner, fot. „The Guardian”

Zmiany dotyczące formatu w jakim sprzedawany będzie drukowany „The Guardian” zostały zapowiedziane po raz pierwszy w połowie ub.r., w grudniu potwierdziła je Katharine Viner, szefowa dziennika.

W poniedziałek w brytyjskich kioskach pojawiło się pierwsze wydanie „Guardiana” w formacie tabloidu. Od 2005 r. dziennik był oferowany w większym rozmiarze berliner, wówczas też wydawca zakupił za kwotę 80 mln funtów linię technologiczną pozwalającą na druk w takim formacie. Obecnie przygotowywanie gazety w rozmiarze tabloidu realizuje zewnętrzna firma, a maszyny przeznaczone do berlinera zostały przez wydawcę wystawione na sprzedaż.

W komunikacie Katharine Viner podkreśliła, że tabloid jest najbardziej właściwym obecnie rozmiarem dziennika w czasach mobilności i cyfryzacji. Zapowiedziała też, że zmiana formatu nie spowoduje obniżenia jakości dziennikarskich treści dostarczanych przez „The Guardian”.

Viner zapewniła, że zmianę formatu gazety poprzedziły wielomiesięczne przygotowania związane nie tylko ze zmniejszeniem rozmiaru drukowanego wydania, ale także z głębokim relaunchem dziennika w najważniejszych dla niego kanałach dotarcia do czytelników.

Na potrzeby tabloidu wprowadzono nowy font o nazwie Guardian Headline, który ma być prosty i czytelny pozwalając dotrzeć do nowoczesnego czytelnika zarówno prasy drukowanej, jak i cyfrowej.

Wraz z przeformatowaniem gazety koncern Guardian News and Media, wydawca „Guardiana” dokonał znaczących zmian w internetowym serwisie gazety oraz w jej aplikacji mobilnej. Obie platformy zyskały nowy układ oraz szatę graficzną.

„The Guardian” ukazuje się na brytyjskim rynku od 1821 r. W połowie ub.r. sprzedaż wynosiła średnio 154 tys. egzemplarzy, podczas gdy w analogicznym okresie w 2005 r. było to 341 tys.

Dołącz do dyskusji: „The Guardian” w formacie tabloidu, z nową odsłoną serwisu i aplikacją mobilną

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pogo
Graficzna tragedia; spieprzyli zwłaszcza www i apke, które były - moim zdaniem - czyste i funkcjonalne, bodaj najlepszy lejałt ...to był.
odpowiedź