Format, którego zwycięzcą został Damian Ukeje (więcej na ten temat), nadawany był w soboty o 20.00 przez 15 tygodni. Przez pierwsze tygodnie pokazywano odcinki castingowe, potem tzw. “Bitwy”, a ostatnim etapem były odcinki nadawane na żywo, do których trafiło 20 najlepszych uczestników.
Średnio cały program oglądało 2,27 mln widzów, a zapewnił on Dwójce 15,69 proc. udziału w grupie 4+ i 14,85 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Największą widownią cieszył się odcinek finałowy, który w minioną sobotę 10 grudnia br. średnio obejrzało 2,77 mln osób, co dało stacji odpowiednio 18,29 proc. i 16,98 proc. udziału.
Show równolegle pokazywany był także na antenie TVP HD. Średnia oglądalność w tym kanale wyniosła niemal 100 tys. widzów przy udziale na poziomie odpowiednio 0,67 proc. i 0,92 proc.

W paśmie emisji “The Voice od Poland” TVP 2 zajęła trzecie miejsce. Liderem była telewizja TVN, nadająca wówczas czwartą edycję “Mam talent!” (poznaj szczegóły widowni show), a także filmy fabularne, co przełożyło się na 23,41 proc. udziału w grupie 4+. Na drugiej pozycji uplasowała się Jedynka (“Pogoda”, filmy fabularne; 18,33 proc.). Gorzej od TVP 2 wypadł jednak Polsat, który w tym paśmie nadawał głównie filmy fabularne, a także m.in. KSW (11,84 proc.). Taka sama kolejność kanałów była w grupie 16-49.
>>> Podopieczny Nergala wygrał “The Voice of Poland” (fotorelacja z finału) Format śledziły głównie kobiety, widzowie w średnim wieku i starsi oraz mieszkańcy wsi. Cennikowo program przyniósł z reklam 27,1 mln zł (dane netto z TVP 2, bez rabatów). Trzeba jednak dodać, że odcinki na żywo, nadawane w dwóch częściach, nie były przerywane reklamami.

- Nie jesteśmy usatysfakcjonowani oglądalnością “The Voice of Poland”, choć spotykaliśmy się niekiedy z bardzo pozytywnymi opiniami na jego temat. Powstaje jednak wrażenie, że format tego show nie najlepiej sprawdził się w Polsce - mówi Wirtualnemedia.pl Joanna Stempień-Rogalińska, rzecznik prasowa TVP.
Wiosną przyszłego roku TVP 2 planuje pokazywać drugą edycję “show Bitwa na głosy” (więcej na ten temat). Na razie nie wiadomo, czy “The Voice” wróci na antenę jesienią. - Być może format wymaga modyfikacji, pewnych zmian uwzględniających specyfikę odbioru przez polskiego widza. Wszystkie te elementy będziemy rozważać i dyskutować przed podjęciem decyzji dotyczącej ewentualnej emisji programu w przyszłości - dodaje Stempień-Rogalińska.
fot. Nergal, Damian Ukeje / TVP

“The Voice of Poland” oparty był na formacie firmy Talpa Content. Jurorami-trenerami show byli Kayah, Ania Dąbrowska, Nergal i Andrzej Piaseczny, a program prowadzili Hubert Urbański, Magdalena Mielcarz oraz Mateusz Szymkowiak. Producentem wykonawczym był Rochstar.
Widownia “The Voice of Poland” odcinek po odcinku
Oglądalność formatu na tle konkurencji
Profil widowni talent-show











