SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Maspex przeprasza za grafikę na profilu Tigera z „fuckiem” dla 1 sierpnia jako dnia pamięci

1 sierpnia na instagramowym profilu napoju energetycznego Tiger (produkowanego przez Maspex Wadowice) zamieszczono grafikę z wyciągniętym środkowym palcem w dzień pamięci. Po tym jak w środę wielu dziennikarzy zwróciło na to uwagę i skrytykowało wpis, został on szybko usunięty. - Bardzo przepraszamy za ten błąd, który nie powinien się wydarzyć - podkreśla Maspex.

Article

Grafika zamieszczona 1 sierpnia pokazuje wyciągnięty środkowy palec z zawiniętą na nim kokardką. U góry znajduje się napis „1 sierpnia dzień pamięci”, a u dołu dopisek: „Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!” oraz wizerunek puszki napoju Tiger i tygryska charakterystycznego dla tej marki.

Przy wpisie zamieszczono sporo krytycznych komentarzy. Internauci zarzucali marce, że w skandaliczny sposób nawiązała do obchodów rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego.

W środę na wpis zwrócili uwagę dziennikarze aktywni na Twitterze. - Dopiero teraz na to trafiłem. Jak komentować podobne chamstwo? Bo słowa się kończą - napisał Marcin Makowski z „Do Rzeczy”. - O kurczę. Od dawna Tiger w mediach społecznościowych robił z siebie głupa. Ale tym razem to już przeszli samych siebie - stwierdził Patryk Słowik z „Dziennika Gazety Prawnej”. - Skutek wieloletniego wmawiania młodym, że humaniści nie są nikomu potrzebni. A tu zaskoczenie: grafikę, którą tworzysz, trzeba czymś zapełnić - skomentował Dariusz Grzędziński z „Faktu”. - Do podręczników dla adeptów trudnej sztuki PR w social media... - napisał Bartosz Węglarczyk z Onetu. - Dno dna - skwitował Marcin Tulicki z „Wiadomości” TVP1.

Niektórzy komentujący deklarowali, że nie będą już pili Tigera. - No to co, od dzisiaj ten napój trafia na listę produktów zakazanych. Wyjdzie na zdrowie - stwierdziła Zuzanna Dąbrowska z Radia Maryja. - Za picie Tigera daje z liścia. Koniec oświadczenia - napisała Weronika Kostrzewa z Radia Plus.

Około godziny po tym, jak o wpisie zaczęto dyskutować na Twitterze, został on usunięty. Na instagramowym profilu Tigera pozostały wpisy z kolejnych dni z lipca i sierpnia, ale już bez 1 sierpnia.

Profil marki na Instagramie obserwuje 7,2 tys. internautów. Grafika nie została umieszczona na facebookowym fanpage’u Tigera, który ma nieco ponad 400 tys. użytkowników.

W środę po południu Maspex Wadowice w komunikacie przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl przeprosił za publikację tego wpisu. - Jest nam ogromnie przykro z powodu publikacji grafiki, która pojawiła się w dniu 1 sierpnia na profilu instragramowym marki. Bardzo przepraszamy za ten błąd, który nie powinien się wydarzyć - podkreślił producent.

- Wiemy, że usunięcie tej publikacji nie naprawi tego błędu, ale post został już usunięty. Jeszcze raz bardzo serdecznie przepraszamy. Nigdy podobna sytuacja się nie powtórzy - zapewniła firma.

 

W nawiązaniu do tej sytuacji Muzeum Powstania Warszawskiego na swoim profilu twitterowym zaprosiło producenta Tigera na lekcję muzealną.

Internauci szybko zwrócili uwagę, że 10 kwietnia na instagramowym profilu Tigera zamieszczono wpis z okazji dnia lotnictwa, z napisem: "Lecimy, nie śpimy!". Przypomnijmy, że tego dnia na fanpage'u facebookowym Antyradia pojawiły się zdjęcia „wyjątkowych parówek na 10 kwietnia” przypominających samolot rozbijający się na pasie startowym. Po wielu krytycznych komentarzach, że to zupełnie niestosowna aluzja do katastrofy smoleńskiej, wpis został szybko usunięty, a za opublikowanie go przeprosił prezenter stacji Łukasz Ciechański.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Maspex przeprasza za grafikę na profilu Tigera z „fuckiem” dla 1 sierpnia jako dnia pamięci

23 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomasz
Tigera nigdy nie piłem to mogą mieć mnie w ...., ale Tymbark i owszem i myślę, że sobie bez niego poradzę (Hortex rulez!) :-)
50 5
odpowiedź
User
ania
co za dno Maspex Wadowice położyliscie sie na sami na łopatki
43 3
odpowiedź
User
JK
już widzę jak im sprzedaż spada na łeb na szyję - patrz już leci, łup łup łup....
pewnie się nie pozbierają jak branżunia przestanie Kubusie pić :D
20 3
odpowiedź
User
pytajnik
Kolejni, którzy udają idiotów.... Czy ktoś jeszcze wierzy w zapewnienia że "nie wiedzieliśmy..." lub "przez pomyłkę"? Jakiś "superwajzor" jeden z drugim musiał to akceptować przecież. A jeśli są tacy "myślący inaczej", to aż strach pomyśleć co dodają do tego ich żarcia....
42 1
odpowiedź
User
Ola
Która agencja taka mądra?
18 6
odpowiedź
User
pawulonik
No i prawidłowo, zamiast budować przyszłość, brandzlujemy się do przeszłości
9 41
odpowiedź
User
Amator
Dział Marketingu Klienta, powinien zniknąć jak wskazany post wraz z produktami marki MASPEX. To nie jest zabawne. Sprawdźcie chociaż w Wikipedii hasła:
Honor,
Godność,
Przyzwoitość

spróbujcie je przyswoić ze zrozumieniem.

W waszym stylu komunikacji zabrakło "obrandowania" Muzeów w Oświęcimiu, Sztutowie, czy Grobu
Nieznanego Żołnierza, zastanawiam sie co Was powstrzymało, chyba jedynie niewiedza że takie miejsca istnieją ......

#fuck
29 2
odpowiedź
User
mm
Moim zdaniem ktoś chciał wzbudzić kontrowersje i wpuścić wiral do sieci, ale wyszła kicha bo nikt tego nie zauważył. Więc przez 8 dni dzwonił tu i tam, by ktoś się zainteresował. I w końcu mu się udało. Teraz Tiger ma reklamę w n... portalach internetowych za którą musiał by zapłacić bajońskie pieniądze.
Ps. może niektórych to zdziwi ale wielu Polaków nie żyje Powstaniem Warszawskim.
7 18
odpowiedź
User
bum
Tja - typowe pitu pitu. Znając życie skandal był wkalkulowany w publikację posta. Parę osób się oburzy, bo im wypada a gimbaza i tak kupi :)
9 6
odpowiedź
User
Brasil Warsaw
Agencja Brasil nie odpowiada za komunikację marki Tiger w social mediach.
4 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing
przesuń do góry