WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Trójka z PjongCzangu zrelacjonuje przygotowania do IO na 100 dni przed rozpoczęciem imprezy

Tok FM i Vox FM dużo więcej reklam, RMF FM z wyższym wzrostem od Radia ZET (TOP10)

2017-11-02 A A A KOMENTARZE: 5 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Przez trzy kwartały br. stacje radiowe zarobiły na emisji reklam 5,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Największy wzrost przychodów z reklam zanotowały w tym okresie Tok FM, Vox FM i RMF Classic.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do września br. marketerzy przeznaczyli na reklamy w radiu ponad 4,7 mld zł. Było to 5,7 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje radio RMF FM, które na reklamach w omawianym okresie zarobiło 1,37 mld zł, zwiększając przychody w skali roku o 5,8 proc. Reklamodawcy wydali na antenie tej rozgłośni więcej niż w trzech pozostałych ogólnopolskich stacjach łącznie (Radiu Zet, Programach I i III Polskiego Radia).

RMF FM jest nie tylko liderem słuchalności w ogólnopolskim rynku radiowym, ale również najpopularniejszą wśród słuchaczy rozgłośnią wybieraną w dni powszednie w godzinach porannych.

Drugie miejsce w zestawieniu najlepiej zarabiających reklam zajmuje Radio ZET, którego przychody w 9 miesiącach br. wyniosły 794,3 mln zł, jedynie 0,6 proc. więcej w skali roku.

Trzecia lokata należy z kolei do Programu III Polskiego Radia. W tej rozgłośni marketerzy na reklamy wydali 289,3 mln zł, czyli 4,7 proc. więcej niż rok wcześniej.

Pozostałe miejsca w zestawieniu TOP 10 największych pod względem wpływów z reklam rozgłośni zajmują: Program I Polskiego Radia – 159,3 mln zł (wzrost o 32 proc.), Tok FM – 127,3 mln zł (wzrost o 47 proc.), Vox FM – 105,6 mln zł (wzrost o 248 proc.), Złote Przeboje Poznań – 59,8 mln zł (wzrost o 2 proc.), RMF Classic – 59 mln zł (wzrost o 14,4 proc.), Eska Warszawa – 58,6 mln zł (wzrost o 4,7 proc.) i Eska Poznań – 54,9 mln zł (wzrost o 6,6 proc.).

Wpływy reklamowe stacji radiowych (TOP 10)

(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-IX 2016

I-IX 2017

zmiana proc.

RMF FM

1 294 669 680 zł

1 369 792 125 zł

5,8

Radio ZET

789 351 300 zł

794 309 660 zł

0,6

Program III Polskiego Radia

276 459 120 zł

289 326 390 zł

4,7

Program I Polskiego Radia

154 365 290 zł

159 270 820 zł

3,2

TOK FM

86 638 107 zł

127 329 743 zł

47

VOX FM

84 568 070 zł

105 573 660 zł

24,8

ZŁOTE PRZEBOJE Poznań

58 594 057 zł

59 758 819 zł

2

RMF Classic

51 580 648 zł

59 011 690 zł

14,4

ESKA Warszawa

55 915 390 zł

58 568 170 zł

4,7

ESKA Poznań

51 474 736 zł

54 870 316 zł

6,6

Razem

4 453 004 113 zł

4 705 998 442 zł

5,7

Autor: bg

Wiecej informacji: wpływy reklamowe, reklama radiowa, Tok FM, Vox FM, RMF FM, Radio ZET, Polskie Radio, Trójka, kantar media

Komentarze (5) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia