SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tok FM, Vox FM i RMF Classic z największymi wzrostami wpływów reklamowych

W dziesięciu miesiącach br. cennikowe wydatki na reklamy radiowe zwiększyły się o 5,9 proc. w skali roku. Największy wzrost przychodów reklamowych zanotowały w tym czasie Tok FM, Vox FM i RMF Classic.

W okresie od stycznia do października br. marketerzy przeznaczyli na reklamę w radiu nieco ponad 5,3 mld zł. Było to 5,9 proc. więcej w odniesieniu do tego samego okresu 2016 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl opartej na danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Pozycję lidera utrzymuje radio RMF FM z przychodami w wysokości 1,54 mld zł - wyższymi o 5,1 proc. niż rok wcześniej. Wiceliderem jest Radio Zet – w tej stacji reklamodawcy wydali 909,9 mln zł, czyli 2,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Tej stacji najchętniej słuchają osoby z wykształceniem średnim i wyższym.

Trzecie miejsce na podium należy do Programu III Polskiego Radia. Na spoty w tej rozgłośni marketerzy przeznaczyli 327,6 mln zł, czyli 5,3 proc. więcej niż przed rokiem.

Spośród wszystkich rozgłośni, które znalazły się w czołówce 10 z największymi wpływami z reklam, trzy miały najwyższą i dwucyfrową dynamikę przychodów. Tok FM zarobiło 43,4 proc. więcej w skali roku (142,9 mln zł), Vox FM – 24,9 proc. więcej (119,7 mln zł) i RMF Classic – 15,1 proc. więcej (67,4 mln zł).

W radiowej Jedynce marketerzy wydali w tym roku 182,8 mln zł, czyli 6,5 proc. więcej niż rok temu. Wśród słuchaczy Programu I Polskiego Radia najwięcej jest osób w wieku 60-75 lat.

Złote Przeboje Poznań zarobiło w tym roku 67 mln zł (1 proc. więcej), Eska Warszawa - 66,4 mln zł (5,2 proc. więcej), a Eska Poznań - 61,8 mln zł (6,3 proc. więcej).

Wpływy reklamowe stacji radiowych (TOP 10)

(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-X 2016

I-X 2017

zmiana proc.

RMF FM

1 466 395 045 zł

1 540 600 765 zł

5,1

Radio ZET

887 702 515 zł

909 905 705 zł

2,5

Program III Polskiego Radia

311 093 730 zł

327 585 070 zł

5,3

Program I Polskiego Radia

171 666 550 zł

182 790 280 zł

6,5

TOK FM

99 592 322 zł

142 851 693 zł

43,4

VOX FM

95 856 150 zł

119 705 890 zł

24,9

RMF Classic

58 612 221 zł

67 441 168 zł

15,1

ZŁOTE PRZEBOJE Poznań

66 345 377 zł

67 027 677 zł

1

ESKA Warszawa

63 133 540 zł

66 386 730 zł

5,2

ESKA Poznań

58 103 734 zł

61 753 698 zł

6,3

Razem

5 025 485 768 zł

5 321 252 662 zł

5,9

Dołącz do dyskusji: Tok FM, Vox FM i RMF Classic z największymi wzrostami wpływów reklamowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl