TVN24 i TTV na czele stacji tematycznych w marcu, Eska TV zyskała najwięcej w top 25

Pozycję lidera oglądalności wśród kanałów tematycznych wśród wszystkich widzów w marcu 2018 roku zajęło TVN24, a w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansowało TTV - raport Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji tematycznych w marcu 2018 roku należało do TVN24, którego średni dobowy udział wyniósł 3,70 proc., po spadku względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 9,54 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.

Drugą lokatę zajęło TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 3,21 proc. (po spadku o 1,53 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-telewizji-marzec-2018-tvp1-wyprzedzila-polsat-hity ##

Podium uzupełnia kanał TTV. Jego udział zwiększył się o 19,30 proc. i w analizowanym okresie wyniósł 2,04 proc.

Kolejną pozycję zajęła stacja TVP ABC z wynikiem w zeszłym miesiącu na poziomie 1,45 proc., po wzroście o 35,51 proc. Kanał ten awansował z szóstej pozycji.

Pierwszą piątkę zestawienia zamykają TVP Seriale, które przed rokiem były czwarte (1,42 proc.; jednak wzrost o 2,90 proc.).

W czołowej dziesiątce zestawienia uplasowały się jeszcze takie kanały jak: Polsat News (1,10 proc.; spadek o 0,90 proc.), TVP Rozrywka (0,92 proc.; do góry o 3,37 proc.), Eurosport 1 (0,89 proc.; wzrost o 12,66 proc.), Fokus TV (0,88 proc.; + 23,94 proc.) i Stopklatka TV (również 0,88 proc.; + 6,02 proc.).

Wśród 25 topowych stacji największym wzrostem pochwalić się mogła Eska TV, która w naziemnej telewizji cyfrowej w okresie od 28 września 2016 roku do 16 maja 2017 roku zastąpiona była przez 8TV. Jej średni udział w marcu br. wyniósł 0,39 proc., podczas gdy wynik 8TV w marcu ub.r. wynosił 0,27 proc. Oznacza to wzrost wynoszący 44,44 proc.

Z kolei najwięcej w top 25 stracił Nickelodeon, którego wynik zmalał o 24,36 proc. do 0,59 proc.

grafika

Wśród widzów w grupie 16-49, czyli docelowej dla nadawców komercyjnych, w marcu 2018 roku z drugiego na pierwsze miejsce awansował kanał TTV, którego udział w porównaniu do marca 2017 roku zwiększył się o 31,19 proc. i wyniósł 2,65 proc.

Na drugą lokatę spadł TVN24 (1,98 proc.; spadek o 14,66 proc.). Podium uzupełnia dziecięcy kanał TVP ABC, który przed rokiem był piaty (1,50 proc.; do góry o 42,86 proc.).

Największy wzrost w tym top 25 też miała Eska TV - udział tej stacji zwiększył się o 82,05 proc. do 0,71 proc. (względem 8TV). Również i tutaj najwięcej stracił Nickelodeon - było to 26,98 proc. 0,46 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów