SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Tour de Pologne stracił widzów. 2 mln zł z reklam

Tegoroczny wyścig kolarski Tour de Pologne oglądało w TVP1 średnio 1,08 mln widzów, o 290 tys. mniej niż rok wcześniej. Jednak stacja była w czasie transmisji liderem rynku. Wpływy TVP z reklam nadanych przy relacjach z wyścigu wyniosły 2 mln zł.

Czesław Lang

Czesław Lang

Tour de Pologne 2013 trwał od 27 lipca do 3 sierpnia br. Transmisje ze startów poszczególnych etapów i ich decydujących odcinków oglądało w TVP1 średnio 1,08 mln widzów. Dało to stacji 14,72 proc. udziału w grupie 4+ i 8,62 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Dłuższe relacje w TVP Sport gromadziły przeciętnie 115 tys. oglądających, a udział tego kanału plasował się odpowiednio na poziomie 1,53 proc. i 0,93 proc.

W zeszłym roku wyścig odbywał się w dniach 10 - 16 lipca. Relacje z imprezy śledziło wówczas w Jedynce 1,36 mln osób przy udziale wynoszącym 17,35 proc. wśród wszystkich widzów i 12,24 proc. w grupie komercyjnej, natomiast w TVP Sport widownia wynosiła 79 tys. osób, a udział odpowiednio 1 proc. i 0,84 proc.

 

 

Wszyscy 4+

16-49

Okres

Kanał

AMR

SHR %

SHR %

Tour de Pologne 2013    27-07-2013 – 03-08-2013

TVP1

1 076 552

14,72%

8,62%

TVP Sport

114 456

1,53%

0,93%

 

Wirtualnemedia.pl

Tour de Pologne 2012    10-07-2012 – 16-07-2012

TVP1

1 362 240

17,35%

12,24%

TVP Sport

79 177

1,00%

0,84%


Mimo spadku oglądalności, TVP1 w czasie nadawania relacji z Tour de Pologne była liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 12,53 proc. był Polsat, dalej uplasowały się TVN (10,03 proc.) i TVP2 (9,02 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej to Polsat był liderem, a TVP1 zajęła miejsce trzecie, notując gorszy wynik także od TVN.

 

Wszyscy 4+

16-49

Stacja

AMR

SHR %

SHR %

TVP1 - Tour de Pologne

1 076 552

14,72%

8,62%

TVP2

659 707

9,02%

5,80%

Polsat

916 694

12,53%

13,86%

TVN

733 752

10,03%

10,81%


Najwięcej widzów (1,54 mln) zgromadziła relacja z przejazdu kolarzy z Krakowa do Rzeszowa, który odbył się 30 lipca br. Natomiast finałowy etapu wyścigu, który miał miejsce w sobotę 3 sierpnia br. w Krakowie oglądało 1,33 mln osób.

Tour de Pologne 2013

Wszyscy 4+

 

Data

Start

Koniec

AMR

SHR %

30-07-2013

17:27

19:09

1 544 040

18,39%

03-08-2013

17:26

18:56

1 328 415

17,89%

02-08-2013

17:27

19:07

1 173 629

15,70%


Wpływy z reklam emitowanych przy transmisjach z Tour de Pologne 2013 w TVP1 i w TVP Sport wyniosły niecałe 2 mln zł.

Zwycięzcą klasyfikacji generalnej 70. edycji wyścigu został Pieter Weening. Organizatorem Tour de Pologne jest Czesław Lang (przeczytaj z nim wywiad).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Tour de Pologne stracił widzów. 2 mln zł z reklam

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
SM
Bo jak sie POkazuje BALONY REKLAMOWE zamiast kolarzy i samego ścigania wTVP to nie dziwota !!!
12 4
odpowiedź
User
Bernard HInault
Mnie ciekawi ile TVp kosztowała tegoroczna zabawa p. Czesia Langa w tzw. Wyscig Dookoła Polski zwany po francusku Tour De Pologne ... ?? Bo, ze TVpo zarobiła 2 mln z reklam to w porzadku, a ile ją kosztowały transmisje i koszty praconicze honoraria itd. itd. Ile jeszcze raz TVp bedzie dawała sie nabierac temu cwaniaczkowi z Bytowa za robienie jakies kadlubkla prawdziwegi wyscigu kolarskiego zawodowców, przeciez to śmiech na sali po prostu jest. a przy okazji takie pytanie co z tej zabawy w organizowanie wyscigów karskich ma polskie kolarstwo, czy od czasów Tourd Dep pologne pojawił sie w Polsce jakis wybitny kolarz, czy POlak zdobył tytuł Mistrza Swiata albo czy wygrał jakis prestizowy wyscoig, neo przeciez pytanie jest retoryczne, poz kontem osobistym Pana Langa nic dla polskeigo kolarsta nie przybyło...
6 6
odpowiedź
User
medd
realizacja tego wyścigu to DNO...... realizatorzy nie mają bladego pojęcia o kolarstwie, taki Sobczyński i Szczęsny też powinni się zająć cymbergajem czy warcabami
11 2
odpowiedź
User
jhj
Czesław Lang niech robi wyścig za swoje pieniądze a nie naciąga spolki skarbu państwa Lotos Tauron na swój festyn i odpust pod nazwa Td P
8 0
odpowiedź
User
loc
Gdy to będzie faktycznie Tour de Pologne (jak na samym początku działalności Langa), a nie Tour de Południe, to zacznę oglądać.
4 1
odpowiedź
User
Stefan
No, to jest prawda, że TdP to festyn ledwie kilku aktorów - pana Cześka z jednej strony i prezesa Scandii, z drugiej. Pokazywanie balonów też ma sens bo sponsorzy dali miliony (!). Z drugiej strony co pokazywać - jadą, jadą, jadą - czasem wyjmie jeden z drugim instrument, żeby posikać (a kiedy ma to robić) i TVP ma to pokazać? Parę osób bardzo na tym zarabia, no miasta trochę też promują
3 2
odpowiedź
User
Jagoda
"jhj" napisał(a): Czesław Lang niech robi wyścig za swoje pieniądze a nie naciąga spolki skarbu państwa Lotos Tauron na swój festyn i odpust pod nazwa Td P
= Nie dałby rady. Swoją drogą to paskudne dojenie spółek skarbu państwa jest obrzydliwe i aż strach pomyśleć kto jeszcze tak postępuje [a coś o tym wiem...]
3 1
odpowiedź
User
april
spadki normalne bo TVP spada a i pogoda ładna.

co do sponsorów - czy ktoś wie po co docierają co roku do tej samej wąskiej grupy kibiców kolarstwa?
bo ja nie wiem o co chodzi.
5 0
odpowiedź
User
Christophe Riblon
Robert Korzeniowski troche przyciął Czesiowi L. te jego kolarskie festyny, ale potem po jego odejsciu wszystko to wrocilo do normy, To prawda Tour de Małopolska byłby włąsciwsza nazwa dla tych kolarskich jarmarków. TOUR DE PETITE -POLOGNE.. już raczej
0 0
odpowiedź
User
zuzia
Czesio robi prawie wszystkich w trąbę pokazując nieźle opakowane g....o
2 1
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing
przesuń do góry