WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

DVB-T: ogromny wzrost Pulsu 2 - tracą Polo TV, TVP Info i TVP1

Gorący temat

Mecze Polaków na ME U-21 i gala „25 lat disco polo” hitami tygodnia. Najniższa w historii oglądalność TVP1

10

Tour de Pologne stracił widzów. 2 mln zł z reklam

2013-08-06 A A A KOMENTARZE: 13 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Tegoroczny wyścig kolarski Tour de Pologne oglądało w TVP1 średnio 1,08 mln widzów, o 290 tys. mniej niż rok wcześniej. Jednak stacja była w czasie transmisji liderem rynku. Wpływy TVP z reklam nadanych przy relacjach z wyścigu wyniosły 2 mln zł.

Czesław Lang

Czesław Lang

Tour de Pologne 2013 trwał od 27 lipca do 3 sierpnia br. Transmisje ze startów poszczególnych etapów i ich decydujących odcinków oglądało w TVP1 średnio 1,08 mln widzów. Dało to stacji 14,72 proc. udziału w grupie 4+ i 8,62 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Dłuższe relacje w TVP Sport gromadziły przeciętnie 115 tys. oglądających, a udział tego kanału plasował się odpowiednio na poziomie 1,53 proc. i 0,93 proc.

W zeszłym roku wyścig odbywał się w dniach 10 - 16 lipca. Relacje z imprezy śledziło wówczas w Jedynce 1,36 mln osób przy udziale wynoszącym 17,35 proc. wśród wszystkich widzów i 12,24 proc. w grupie komercyjnej, natomiast w TVP Sport widownia wynosiła 79 tys. osób, a udział odpowiednio 1 proc. i 0,84 proc.

 

 

Wszyscy 4+

16-49

Okres

Kanał

AMR

SHR %

SHR %

Tour de Pologne 2013    27-07-2013 – 03-08-2013

TVP1

1 076 552

14,72%

8,62%

TVP Sport

114 456

1,53%

0,93%

 

Wirtualnemedia.pl

Tour de Pologne 2012    10-07-2012 – 16-07-2012

TVP1

1 362 240

17,35%

12,24%

TVP Sport

79 177

1,00%

0,84%


Mimo spadku oglądalności, TVP1 w czasie nadawania relacji z Tour de Pologne była liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 12,53 proc. był Polsat, dalej uplasowały się TVN (10,03 proc.) i TVP2 (9,02 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej to Polsat był liderem, a TVP1 zajęła miejsce trzecie, notując gorszy wynik także od TVN.

 

Wszyscy 4+

16-49

Stacja

AMR

SHR %

SHR %

TVP1 - Tour de Pologne

1 076 552

14,72%

8,62%

TVP2

659 707

9,02%

5,80%

Polsat

916 694

12,53%

13,86%

TVN

733 752

10,03%

10,81%


Najwięcej widzów (1,54 mln) zgromadziła relacja z przejazdu kolarzy z Krakowa do Rzeszowa, który odbył się 30 lipca br. Natomiast finałowy etapu wyścigu, który miał miejsce w sobotę 3 sierpnia br. w Krakowie oglądało 1,33 mln osób.

Tour de Pologne 2013

Wszyscy 4+

 

Data

Start

Koniec

AMR

SHR %

30-07-2013

17:27

19:09

1 544 040

18,39%

03-08-2013

17:26

18:56

1 328 415

17,89%

02-08-2013

17:27

19:07

1 173 629

15,70%


Wpływy z reklam emitowanych przy transmisjach z Tour de Pologne 2013 w TVP1 i w TVP Sport wyniosły niecałe 2 mln zł.

Zwycięzcą klasyfikacji generalnej 70. edycji wyścigu został Pieter Weening. Organizatorem Tour de Pologne jest Czesław Lang (przeczytaj z nim wywiad).

Autor: pp

Wiecej informacji: Tour de Pologne, TVP1, TVP Sport

Komentarze (13) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej