SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tour de Pologne to dla sponsorów potęga promocyjna

- Tour de Pologne to idealna impreza umożliwiająca sponsorom m.in. budowanie trwałych relacji poprzez emocjonalne angażowanie klientów w świat marki - mówią przedstawiciele sponsorów tegorocznej edycji wyścigu (Skandia, Tauron Polska Energia, Bank BGŻ oraz Grupa Lotos).

Jubileuszowa - siedemdziesiąta - edycja wyścigu kolarskiego Tour de Pologne odbędzie się w dniach 27 lipca - 3 sierpnia br. Po raz pierwszy w historii dwa pierwsze etapy zawodów odbędą się we włoskich Dolomitach, kolejne pięć etapów - na terenie województw: śląskiego, małopolskiego oraz podkarpackiego. Relacje z wyścigu będzie można śledzić na antenie TVP1, TVP Sport oraz na stronie internetowej sport.tvp.pl (więcej na ten temat).

Ze sponsorami tegorocznej edycji Tour de Pologne rozmawialiśmy o potencjale promocyjnym tej imprezy. Zapytaliśmy, czy - w dobie wielkiej popularności tenisa - kolarstwo jest w stanie przebić inne dyscypliny sportowe oraz jakie efekty może przynieść sponsoring TdP.

Agnieszka Książek, dyrektor marketingu towarzystwa ubezpieczeń Skandia Życie, które od kilku lat wspiera różne imprezy kolarskie, a w tym roku jest głównym sponsorem TdP uważa, że sponsoring sportu to wyjątkowa forma reklamy, umożliwiająca budowanie trwałych relacji poprzez emocjonalne angażowanie klientów w świat marki. - Aby działania przyniosły wymierne efekty, powinny mieć przede wszystkim charakter długofalowy. Potrzeba przynajmniej kilku lat, aby dana firma zaczęła być kojarzona ze sponsorowaną dyscypliną. Z naszych doświadczeń wynika, że obecność samego logotypu na koszulkach zawodników czy bandach to zdecydowanie za mało, aby zdobyć zaufanie klientów. Dużą rolę w sponsoringu odgrywa wiarygodność przekazu - działania powinny być spójne z komunikacją korporacyjną lub produktową, prowadzoną przez marki na co dzień. Z tego względu, w myśl hasła „Skandia, więcej niż finanse”, staramy się wokół wspieranych imprez budować lojalną społeczność. Zawody stanowią bowiem doskonałą okazję do bezpośrednich spotkań z naszymi klientami i wzmacniania relacji - mówi Książek.

Paweł Gniadek, dyrektor departamentu komunikacji rynkowej i PR w Tauron Polska Energia wyjaśnia, że Tauron zdecydował się już po raz czwarty na sponsoring imprezy przede wszystkim dlatego, że ostatnie edycje Tour de Pologne skoncentrowane są na górach i południu kraju. - Jest to dla nas szczególnie istotne, gdyż tutaj działają spółki grupy i mieszkają nasi klienci (ponad 5,3 mln). Tour jest też największym naszym przedsięwzięciem sponsoringowym w czasie wakacji. Nasz udział w tej imprezie pozwala nam w bardzo efektywny sposób przypomnieć o marce Tauron w środku lata. W tym roku 70. edycja TdP zbiegła się z naszą akcją promocyjną „Od wakacji niższe ceny” - mówi nam Gniadek.

- Koszulkę w barwach Taurona (w ramach klasyfikacji punktowej „Najlepszy góral Tauron”) zdobywają co roku kolarze wygrywający na górskich odcinkach. Ich zmagania śledzimy wspólnie z klientami, których zapraszamy na trasy etapów i mety poszczególnych odcinków. Podczas spotkań z klientami staramy się przekazywać im jak najwięcej informacji o rynku energii, o naszych produktach - mówi Gniadek.

Marcin Zachowicz, dyrektor biura komunikacji Grupy Lotos widzi w sponsoringu Tour de Pologne przede wszystkim możliwość poszerzania zasięgu oddziaływania marki oraz budowania pozytywnego wizerunku sponsora. - Ułatwia to obecność szeregu partnerów medialnych, a szczególnie duża ilość materiałów TV. Tour de Pologne, jako siedmiodniowa impreza sportowa, jest wydarzeniem promującym markę Lotos, również jako firmę angażującą się w wydarzenie o dużych walorach sportowych, która poprzez udział w przedsięwzięciu umacnia swoją pozycję, jako polskiej firmy sponsorującej sport - podkreśla Zachowicz.

Dołącz do dyskusji: Tour de Pologne to dla sponsorów potęga promocyjna

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl