Tour de Pologne to dla sponsorów potęga promocyjna

- Tour de Pologne to idealna impreza umożliwiająca sponsorom m.in. budowanie trwałych relacji poprzez emocjonalne angażowanie klientów w świat marki - mówią przedstawiciele sponsorów tegorocznej edycji wyścigu (Skandia, Tauron Polska Energia, Bank BGŻ oraz Grupa Lotos).

Krzysztof Lisowski
Krzysztof Lisowski
Udostępnij artykuł:

Jubileuszowa - siedemdziesiąta - edycja wyścigu kolarskiego Tour de Pologne odbędzie się w dniach 27 lipca - 3 sierpnia br. Po raz pierwszy w historii dwa pierwsze etapy zawodów odbędą się we włoskich Dolomitach, kolejne pięć etapów - na terenie województw: śląskiego, małopolskiego oraz podkarpackiego. Relacje z wyścigu będzie można śledzić na antenie TVP1, TVP Sport oraz na stronie internetowej sport.tvp.pl (więcej na ten temat).

Ze sponsorami tegorocznej edycji Tour de Pologne rozmawialiśmy o potencjale promocyjnym tej imprezy. Zapytaliśmy, czy - w dobie wielkiej popularności tenisa - kolarstwo jest w stanie przebić inne dyscypliny sportowe oraz jakie efekty może przynieść sponsoring TdP.

Agnieszka Książek, dyrektor marketingu towarzystwa ubezpieczeń Skandia Życie, które od kilku lat wspiera różne imprezy kolarskie, a w tym roku jest głównym sponsorem TdP uważa, że sponsoring sportu to wyjątkowa forma reklamy, umożliwiająca budowanie trwałych relacji poprzez emocjonalne angażowanie klientów w świat marki. - Aby działania przyniosły wymierne efekty, powinny mieć przede wszystkim charakter długofalowy. Potrzeba przynajmniej kilku lat, aby dana firma zaczęła być kojarzona ze sponsorowaną dyscypliną. Z naszych doświadczeń wynika, że obecność samego logotypu na koszulkach zawodników czy bandach to zdecydowanie za mało, aby zdobyć zaufanie klientów. Dużą rolę w sponsoringu odgrywa wiarygodność przekazu - działania powinny być spójne z komunikacją korporacyjną lub produktową, prowadzoną przez marki na co dzień. Z tego względu, w myśl hasła „Skandia, więcej niż finanse”, staramy się wokół wspieranych imprez budować lojalną społeczność. Zawody stanowią bowiem doskonałą okazję do bezpośrednich spotkań z naszymi klientami i wzmacniania relacji - mówi Książek.

Paweł Gniadek, dyrektor departamentu komunikacji rynkowej i PR w Tauron Polska Energia wyjaśnia, że Tauron zdecydował się już po raz czwarty na sponsoring imprezy przede wszystkim dlatego, że ostatnie edycje Tour de Pologne skoncentrowane są na górach i południu kraju. - Jest to dla nas szczególnie istotne, gdyż tutaj działają spółki grupy i mieszkają nasi klienci (ponad 5,3 mln). Tour jest też największym naszym przedsięwzięciem sponsoringowym w czasie wakacji. Nasz udział w tej imprezie pozwala nam w bardzo efektywny sposób przypomnieć o marce Tauron w środku lata. W tym roku 70. edycja TdP zbiegła się z naszą akcją promocyjną „Od wakacji niższe ceny” - mówi nam Gniadek.

- Koszulkę w barwach Taurona (w ramach klasyfikacji punktowej „Najlepszy góral Tauron”) zdobywają co roku kolarze wygrywający na górskich odcinkach. Ich zmagania śledzimy wspólnie z klientami, których zapraszamy na trasy etapów i mety poszczególnych odcinków. Podczas spotkań z klientami staramy się przekazywać im jak najwięcej informacji o rynku energii, o naszych produktach - mówi Gniadek.

Marcin Zachowicz, dyrektor biura komunikacji Grupy Lotos widzi w sponsoringu Tour de Pologne przede wszystkim możliwość poszerzania zasięgu oddziaływania marki oraz budowania pozytywnego wizerunku sponsora. - Ułatwia to obecność szeregu partnerów medialnych, a szczególnie duża ilość materiałów TV. Tour de Pologne, jako siedmiodniowa impreza sportowa, jest wydarzeniem promującym markę Lotos, również jako firmę angażującą się w wydarzenie o dużych walorach sportowych, która poprzez udział w przedsięwzięciu umacnia swoją pozycję, jako polskiej firmy sponsorującej sport - podkreśla Zachowicz.

Krzysztof Lisowski
Autor artykułu:
Krzysztof Lisowski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+