WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Słuchacze PR III będą rozpoznawali i nazywali dworce kolejowe

Po 16 latach Trójka straciła patronat nad festiwalem T-Mobile Nowe Horyzonty. „Trzeba podejmować trudne decyzje”

2017-08-09 A A A KOMENTARZE: 28 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Po szesnastu latach Program III Polskiego Radia stracił patronat nad festiwalem filmowym T-Mobile Nowe Horyzonty. - Festiwal się zmienia, czasem trzeba podejmować trudne decyzje - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Błażej Grzechnik, rzecznik prasowy festiwalu.

Po 16 latach Trójka straciła patronat nad festiwalem T-Mobile Nowe Horyzonty. „Trzeba podejmować trudne decyzje”

17. Międzynarodowy Festiwal Filmowy T-Mobile Nowe Horyzonty we Wrocławiu potrwa do 13 sierpnia. Publiczność obejrzy w tym czasie ponad 200 filmów, ale będą też wystawy, spotkania autorskie i koncerty. - Od początku prezentujemy kino autorskie, robione przez indywidualistów - mówił podczas uroczystości otwarcia dyrektor festiwalu, Roman Gutek.

Od początku też jednym z partnerów imprezy był Program Trzeci Polskiego Radia. 16 lat z rzędu na antenie Trójki w ramach umowy z organizatorami pojawiały się audycje poświęcone festiwalowi, rozmowy z twórcami i materiały opisujące ważniejsze wydarzenia festiwalu.

W tym roku, po raz pierwszy Trójka nie patronuje temu wydarzeniu. Dlaczego? - Program 3 PR był zainteresowany współpracą patronacką z organizatorami festiwalu. Trwały nawet rozmowy w tej sprawie, które jednak z przyczyn nam nieznanych, nie przyniosły oczekiwanego przez Trójkę rezultatu. Szczegółów rozmów nie możemy ujawnić ze względu na tajemnicę handlową spółki - informuje Wirtualnemedia.pl Małgorzata Kaczmarczyk, rzecznik prasowy Polskiego Radia.

Zdaniem Błażeja Grzechnika, rzecznika MFF T-Mobile Nowe Horyzonty, przyczyna utraty patronatu jest prosta - Trójka zaproponowała gorsze warunki niż TOK FM, który ostatecznie uzyskał umowę patronacką na obsługę wydarzenia.

- Dostaliśmy oferty, które naszym zdaniem były po prostu lepsze, bardziej korzystne. Zdecydowaliśmy się więc na zupełnie inne rozwiązanie, niż dotychczasowe - mówi dla portalu Wirtualnemedia.pl Grzechnik, zaznaczając, że nie chodzi w tym przypadku o pieniądze.  - Oczywiście, że żal nam było rozstawać się z takim patronem, ale festiwal się zmienia i czasem trzeba podejmować trudne decyzje - dodaje.

Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl Trójka zaproponowała mniej kompleksową obsługę wydarzenia. Radio TOK FM oprócz zaoferowania większej liczby audycji poświęconych festiwalowi, powiązało także ofertę z artykułami we wrocławskiej „Gazecie Wyborczej” oraz na portalu Wyborcza.pl. - Otrzymaliśmy cały pakiet świadczeń - przyznaje enigmatycznie Błażej Grzechnik. - Tutaj chodziło także i o to, jak radio podchodzi do festiwalu. Kiedy są audycje, ile zapowiedzi - nie wchodząc w szczegóły, bo te objęte są tajemnicą - postanowiliśmy mimo wszystko poszukać nowego partnera - kończy.

Mimo utraty patronatu, Trójka informuje o tym, co dzieje się podczas wrocławskiego festiwalu, m.in. w audycjach „Trójowo Filmowo” i „Fajny film”.

Według badań Radio Track Millward Brown, w okresie od stycznia do czerwca 2017 roku, radiowa Trójka notowała słuchalność na poziomie 7,2 proc., co oznacza spadek w stosunku rok do roku o 1,2 pkt proc.

Autor: Jacek Kowalski

Wiecej informacji: Trójka, T-Mobile Nowe Horyzonty, PR III Polskiego Radia, Błażej Grzechnik

Komentarze (28) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia