WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

McCann Worldgroup szuka na ulicach miast prawdziwego oblicza konsumentów w akcji „Truth About Street”

Pracownicy agencji McCann Worldgroup zrealizują uliczne badania wśród konsumentów

2017-10-10 A A A KOMENTARZE: 0 FORUM DRUKUJ POLEĆ

We wtorek ponad 20 tys. pracowników wszystkich oddziałów agencji reklamowych McCann Worldgroup na całym świecie wyjdzie na ulice miast, aby porozmawiać z mieszkańcami, poznać lokalną kulturę, nawyki zakupowe, nastroje, zebrać dane na temat konsumentów w różnych grupach wiekowych. Bierze w nich udział także polski oddział agencji.

PAP / Maciej Kulczyński PAP / Maciej Kulczyński

Akcja prowadzona jest na potrzeby badania „Truth about street”.  Zebrane dane zostaną przetworzone przez działy strategii McCann Worldgroup na całym świecie, a efektem badania będzie globalny raport dotyczący zachowań konsumenckich. Polski oddział McCann Worldgroup bierze udział w tym projekcie po raz pierwszy w historii.

- Aby pomagać markom odgrywać znaczącą rolę w życiu ludzi - musimy bardzo dobrze zrozumieć ich kulturę czy zwyczaje. Dlatego wychwycenie lokalnych specyfik jest tak ważne. Ponadto w czasach, kiedy często mamy do czynienia z rosnącą koncentracją społeczeństwa wokół spraw lokalnych - ważne aby wsłuchać się w głos lokalnych społeczności i konsumentów bezpośrednio, mieć dane z pierwszej ręki - mówi Wojciech Borowski, prezes McCann Worldgroup w Polsce.

Pracownicy wszystkich oddziałów McCann Worldgroup zostaną podzieleni na cztero- bądź pięcioosobowe teamy i przeprowadzą wywiady z 25 osobami w różnym wieku. Pytania zadawane konsumentom będą dotyczyły m.in. wyróżników kulturowych, stereotypów dotyczących poszczególnych miast, tego jak ich zdaniem dane miasto wpływa na globalną rzeczywistość - lub może jest pod wpływem czynników globalnych, marek i firm reprezentujących lokalne wartości.

Pracownicy agencji przyjrzą się dodatkowo lokalnej rzeczywistości. Zrobią zdjęcia osób, które ich zdaniem reprezentują styl danego miasta, tak aby zilustrować lokalną estetykę czy modę. Będą też musieli wybrać jedną z pięciu wartości (sukces, miłość, odkrywanie, cel, więź) i zrobić zdjęcie, które ich zdaniem najlepiej ilustruję tę wartość w danym mieście.

Ponadto przeanalizują lokalne aktywności firm i marek – to, jak starają się one przykuć uwagę poprzez tradycyjną reklamę, inne działania promocyjne, czy w jakikolwiek inny sposób, czy robią to dobrze czy źle. W tym przypadku za ilustrację również posłużą zdjęcia.

Ostatnia część badania będzie poświęcona zwyczajom zakupowym, odpowie na pytanie, czy konsumenci preferują zakupy lokalne, w swoim mieście czy może wolą kupować w internecie, czy od czasu popularyzacji zakupów internetowych zauważają jakieś zmiany, czegoś im brakuje w ofercie sklepów lokalnych.

Dane zebrane podczas badania zostaną wprowadzone do specjalnie w tym celu stworzonej platformy informatycznej, a lokalny zespół strategiczny opracuje na tej podstawie lokalny raport. Następnie dane zostaną zagregowane globalnie - na tej podstawie w listopadzie br. powstanie globalny raport. Wnioski z badania zostaną też udostępnione klientom agencji.

Autor: bg

Wiecej informacji: McCann Worldgroup, badanie konsumentów, Truth about street

Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia