SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN liderem oglądalności w prime-time. TVP2 na drugim miejscu

Pozycję lidera oglądalności rynku telewizyjnego w prime-time w zeszłym kwartale zajął TVN. Dalsze miejsca należały odpowiednio do: TVP2, TVP1 i Polsatu - raport portalu Wirtualnemedia.pl.

W I kwartale 2017 roku pozycję lidera rynku telewizyjnego wśród wszystkich widzów oglądających telewizję w prime-time (czyli od godz. 19.00 do 23.00) zajął TVN. Średni dobowy udział tego kanału wyniósł 12,06 proc. W porównaniu do pierwszego kwartału 2016 roku zmniejszył się on najmniej spośród wszystkich anten z tzw. „wielkiej czwórki” - o 4,66 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.

Wiceliderem była TVP2, której udział w analizowanym okresie wyniósł 11,85 proc. (przed rokiem było to 12,55 proc.).

Podium uzupełnia TVP1. Jej średni dobowy wynik zmniejszył się najbardziej w zestawieniu - o 10,31 proc. do 11,13 proc.

Na czwartej lokacie znalazł się Polsat, którego udział wyniósł 11,12 proc., po spadku o 5,76 proc.

Łączny udział czterech głównych stacji w pierwszym kwartale br. wyniósł 46,16 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 49,41 proc. Dla porównania dobowy sumaryczny udział tzw. „wielkiej czwórki” wyniósł w zeszłym kwartale 40,25 proc. (po spadku z 42,30 proc.). Oznacza to, że w paśmie wieczornym główne kanały mają silniejszą pozycję w rynku, niż w ujęciu całodobowym. Jednak w obu ujęciach sumaryczny udział tych stacji topnieje.

W grupie komercyjnej 16-49 liderem też był TVN. Średni udział tej stacji minimalnie zmniejszył się do 14,83 proc. (o 0,20 proc.). Z kolei wynik drugiego Polsatu zmalał o 8,23 proc. do 13,15 proc.

Trzecia była tutaj Dwójka (w dół o 3,74 proc. do 10,05 proc. udziału), a czwarta - Jedynka (największa strata w zestawieniu - o 14,76 proc. do 7,51 proc.).

Wśród widzów w grupie komercyjnej i mieszkających w dużych miastach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców swoją i tak już silną pozycję umocnił TVN (do góry o 4,04 proc. do 18,55 proc.). Wzrósł również wynik kanału wśród widzów w grupie komercyjnej z dużych miast cechujących się wysokimi dochodami w swoich gospodarstwach domowych, które przekraczają 4,5 tys. zł netto (+ 4,25 proc. do 18,15 proc.).

Jednak największy wzrost w tych dwóch grupach zanotowała publiczna Dwójka - o odpowiednio: 12,09 proc. do 8,90 proc. udziału oraz 7,39 proc. do 8,72 proc. udziału. Stacja ta w obu ujęciach awansowała z miejsca czwartego na trzecie, wyprzedzając Jedynkę, która zanotowała z kolei największe spadki (odpowiednio było to 12,89 proc. do 6,96 proc. udziału oraz 12,30 proc. do 8,41 proc. udziału).

Również w marcu 2017 roku pozycja lidera oglądalności w prime-time, z udziałem na poziomie 12,70 proc., należała do TVN.

Dołącz do dyskusji: TVN liderem oglądalności w prime-time. TVP2 na drugim miejscu

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ała
Z tą godziną 25:59 w tabelach daliście czadu. Po świętach powrót trudny;)
odpowiedź
User
olo
Ale kombinujecie aż uszy wam się trzęsą by wylansować TVN. Po pierwsze według wszelkich innych danych (a nawet waszego nlsena) TVN dołuje na łeb na szyję. Po drugie ten cały nilsen to wiarygodny jak sondaże wyborczej.
Z przedstawioną tu statystyką to zwykłe kombinatorstwo aby tylko wylansować TVN. Jakby nie pasowało to można przyjąć inne godziny, inne dzni, albo inną grupę wiekową z wyłączeniem np. krepych i otyłych aż w końcu TVN byłby gdzieś na czele
odpowiedź
User
Kuba
A jakie są to wszelkie inne dane?
odpowiedź