SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN Media z nowymi grupami rozliczeniowymi dla tematycznych kanałów. W TVN pozostaje 16-49

Na początku 2022 roku TVN Media wprowadzi do oferty 10 grup rozliczeniowych, które będą wykorzystywane przy kanałach tematycznych biura reklamy. W TVN i TVN7 główną grupa komercyjną pozostanie 16-49. - W przypadku tych stacji zdecydowana większość czasu reklamowego kupowana jest przez reklamodawców w formule sprzedaży cennikowej - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe TVN Grupa Discovery.

Od stycznia wszystkie kanały tematyczne obsługiwane przez TVN Media będą rozliczane w następujących grupach: 25-54 przychody > 3 tys. / gosp. domowe, 20-54, 16-49, kobiety 40-64, 16-49, 16-49 miasta 50+, kobiety 16-49 miasta 50+, mężczyźni 16-49 miasta 50+, 4-12 i 13-34.

- Oferta TVN Media to 60 kanałów, różniących się zawartością programową i charakterystyką widowni. W roku 2021 prawie każdy pakiet GRP kalkulowany był w grupie wszyscy 16-49. W przyszłym roku wykorzystanie 10 grup w procesie planowania i rozliczenia efektu kampanii poprawi precyzję dotarcia i zwiększy efektywność komunikacji. Za ostateczny efekt będzie odpowiedzialna nie tylko struktura produktu (rozumiana jako predefiniowana kompozycja kanałów w pakiecie), lecz także ocena rzeczywistej oglądalności w danym targecie. Warto dodać, że zmiana ta jest związana z istotnym powiększeniem panelu Nielsena, co podniesie precyzję predykcji dla węższych grup i umożliwi prawidłową optymalizację przed i w trakcie emisji - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe TVN Grupa Discovery.

W przypadku dwóch głównych anten - TVN i TVN7 - główną grupą rozliczeniową pozostaną widzowie od 16 do 49 lat.

- W przypadku TVN i TVN7 zdecydowana większość czasu reklamowego kupowana jest przez reklamodawców w formule sprzedaży cennikowej. Dzięki niej klient sam decyduje, przy jakim programie i do jakiej widowni kieruje swój komunikat – informuje nas biuro prasowe TVN Grupa Discovery.

BR TVP i Polsat Media poszerzają grupę rozliczeniową

Na początku 2022 roku nową grupę rozliczeniową wprowadzi biuro reklamy Telewizji Polskiej, które zacznie się posługiwać grupą 7-74. W ostatnich latach nadawca stosował grupę 16-59, a do stycznia 2014 roku - 16-49.

Z kolei Polsat Media - biuro reklamy Telewizji Polsat - wraz z początkiem przyszłego roku poszerzy grupę rozliczeniową z 16-49 na 16-59.

Dotychczas, od bardzo wielu lat, telewizje, agencje mediowe i reklamodawcy stosowali grupę 16-49 lat, określaną mianem tzw. grupy komercyjnej. To właśnie w oparciu o oglądalność telewizji wśród widzów w tej grupie wiekowej m.in. wyceniano spoty i pakiety reklamowe, planowano budżety i kampanie, oceniano efektywność działań reklamowych w telewizji i rozliczano się z reklamodawcami.

Dołącz do dyskusji: TVN Media z nowymi grupami rozliczeniowymi dla tematycznych kanałów. W TVN pozostaje 16-49

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Anna
TVN jak zwykle wyklarował poprzez zagmatwanie.
odpowiedź
User
Tomasz
Ktoś mi wytłumaczy merytorycznie, na czym polega to 16-49?
odpowiedź
User
Luq
Atrakcyjność 16 - 49 dla TVN-u polega na tym, że łatwiej w takiej grupie ( jeśli ma się taką widownię) wygenerować 1 grp czyli jeden punkt raitingowy, który ma konkretną cenę na rynku. Ponieważ 1 GRP to 1 proc. z grupy docelowej w tym przypadku jest to grupa w przedziale 16 - 49. 1 proc. z grupy 16 - 49 to około 150 000 widowni. Natomiast z grupy 16 - 59 to około 200 000. Tym samym TVN robi 1 grp mniejszą widownią. Numer polega na tym, że na rynku ceny GRP grup komercyjnych są prawie takie same. Tyle samo prawie płaci się za 16 - 59 co za 16 - 49. TVN trzyma tą chorą grupę komercyjną tylko dlatego, że nie musi się tak narobić a cene bierze jak za grupę szerszą ( Polsatowską lub TVP )
odpowiedź