TVN ruszyła z serwisem reporterskim Kontakt 24

Grupa TVN uruchomiła nowy serwis internetowy kontakt24.tvn.pl, w którym każdy będzie mógł zamieszczać własne materiały filmowe, zdjęcia i teksty. O projekcie opowiedział nam Andrzej Brzuszkiewicz, szef redakcji Kontakt 24.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Kontakt24.tvn.pl powstał na bazie uruchomionej dwa i pół roku temu platformy Kontakt TVN 24, na którą ludzie mogą przesyłać mogą informacje oraz zrobione przez siebie filmy i zdjęcia. Nowy serwis umożliwia użytkownikom stworzenie własnej strony, na którą mogą oni wrzucać swoje artykuły, materiały wideo czy fotografie. - Będą mogli tam umieszczać wszystko, co chcą. My w zawartość kont użytkowników ingerować nie zamierzamy, chyba, że nastąpi złamanie prawa bądź regulaminu serwisu – mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Andrzej Brzuszkiewicz, szef projektu.

Konta użytkowników funkcjonują w zakładce Reporterzy 24. Ponadto w serwisie jest zakładka Informacje, gdzie prezentowane są najciekawsze i najważniejsze materiały z poszczególnych kont. Ich wyboru po selekcji dokonuje zespół redakcyjny serwisu. Najciekawsze filmiki i zdjęcia lądować będą też na stronie głównej witryny.

Własne materiały wysyłać można także nie będąc zarejestrowanym przez specjalne formularze zamieszczone w serwisie, a także tak jak dotychczas – używając poczty elektronicznej, sms-ów, mms-ów, czy dzwoniąc do redakcji. Modyfikacji uległ adres e-mail (zamiast kontakt@tvn24.pl jest teraz kontakt24@tvn.pl), a cała platforma dotychczas funkcjonująca pod nazwą Kontakt TVN 24 zmieniła nazwę na Kontakt 24.

Najciekawsze materiały od użytkowników prezentowane będą tak jak do tej pory na antenie kanału TVN 24, a wchodząc na konta, będzie widać, które materiały konkretnej osoby zostały wykorzystane w telewizji. - W kontekście antenowym interesują nas najbardziej materiały dotyczące  aktualnych wydarzeń, ale także tematy lżejsze – podkreśla Brzuszkiewicz. - Stawiamy też na tematy lokalne, ekologiczne czy kulturalne – dodaje.

Serwis kontakt24.tvn.pl ruszył oficjalnie we wtorek 17 sierpnia br. Będzie intensywnie promowany na antenie TVN 24 i w portalu tvn24.pl.

Za przygotowanie serwisu odpowiadała krakowska firma Veneo.

grafika

Patryk Pallus: Skąd pomysł na utworzenie serwisu Kontakt24.tvn.pl? Andrzej Brzuszkiewicz: Pomysł serwisu narodził się stąd, że dostajemy bardzo dużo materiałów od widzów. Codziennie na Kontakt TVN 24 przychodzi kilkaset maili, mms-ów, zdjęć, filmów, a gdy dzieje się coś ważnego jak ostatnio tragedia smoleńska czy powódź, jesteśmy zalewani tysiącami materiałów. Chcemy je szerzej pokazać i dać tym ludziom możliwość stworzenia serwisów z własnymi materiałami.

W Polsce istnieje już serwis wiadomosci24.pl, w którym oprócz tekstów można zamieszczać już filmy i zdjęcia, jest funkcjonujący na podobnej zasadzie Alert24.pl, ludzie chętnie wrzucają też własne filmy na Facebooka czy YouTube. Jak chcecie z nimi konkurować? Siłą naszego projektu jest synergia internetu i telewizji. Jeśli media mówią o jakiś temacie, to tym samym nakręcają zainteresowanie nim ludzi. Dzięki temu, że mamy kanał TVN 24, to do nas przychodzi więcej materiałów niż do podobnych serwisów działających tylko w internecie.  Facebook to ogólnoświatowy portal społecznościowy w którym poznaje się nowe osoby, buduje grupy znajomych, rozwija aktywności towarzyskie, to jest coś innego. Zachętą dla ludzi, aby się rejestrować w nowym serwisie, jest fakt, iż będą mogli zobaczyć swój materiał na antenie TVN 24, Gdy założą konto łatwo będzie ich zidentyfikować. A ludzie chcą się dzielić materiałami  bezinteresownie .

Czy w serwisie przed materiałami użytkowników nadawane będą reklamy wideo? Na razie takich planów nie mamy. Serwisy internetowe utrzymują się jednak z reklam – taka jest ich zasada działania.

Jakie są dalsze plany rozwoju serwisu, jakich funkcjonalności można się spodziewać w najbliższym czasie? Mamy kolejne pomysły dotyczące ułatwienia w dostarczaniu nam materiałów. Wprowadzimy np. program, który umożliwi ich przesyłanie bezpośrednio z komórki.

Ilu użytkowników planujecie pozyskać do końca tego roku? Nie podam konkretnej liczby. Nie chodzi nam o to, by się ścigać z serwisami społecznościowymi na liczbę użytkownikó , ale by na stronie kontakt24.tvn.pl było jak najwięcej ciekawych materiałów.  

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7