SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN stawia na produkcję do internetu. Rusza TVN Emotion Studio

Grupa TVN zamierza jeszcze mocniej skoncentrować się na produkcji treści dla internetu, w tym urządzeń mobilnych i social mediów. Zajmie się tym nowoutworzone TVN Emotion Studio. W jego kierownictwie są Piotr Ochalski, Radosław Kotapka i Katarzyna Johansson - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

- Stworzenie studia kreatywno-produkcyjnego stanowi naszą odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie użytkowników platform online na jakościowe produkcje wideo - mówi Wirtualnemedia.pl Christian Anting, członek zarządu Grupy TVN ds. digital i e-commerce.

W ciągu najbliższego roku TVN Emotion Studio wyprodukuje ponad 100 godzin materiału. Złoży się na to m.in. sześć własnych produkcji dla serwisu Player.pl, a wśród nich serial dokumentalny o Legii Warszawa „(L)egenda”, który od 16 kwietnia br. można oglądać na platformie wideo na żądanie TVN.

Dotąd TVN zlecał realizacją produkcji dla serwisu Player.pl producentom zewnętrznym - np. serial „Web Therapy” wyprodukowała firma FremantleMedia, zaś show „Lip Sync Battle - Ustawka” - Golden Media Polska.

Po utworzeniu TVN Emotion Studio, Grupa TVN chce więcej sama produkować dla swojego serwisu VoD i tworzyć autorskie formaty dedykowane internetowi czy aplikacjom mobilnym. Dodatkowo TVN Emotion Studio ma też świadczyć usługi klientom w obszarze działalności w mediach społecznościowych.

Prezesem nowej struktury został Piotr Namura-Ochalski, związany z Grupą TVN od 14 lat. Namura-Ochalski ostatnio był dyrektorem programowym Player.pl, którą współtworzył od początku. Pracował też przez wiele lat w dziale programmingu stacji, będąc jednym z najbliższych współpracowników dyrektora programowego TVN Edwarda Miszczaka.

Dyrektorem kreatywnym TVN Emotion Studio został Radosław Kotapka, który ostatnio zajmował stanowisko executive creative director w agencji reklamowej Young & Rubicam, a wcześniej pracował w agencjach Saatchi&Saatchi, Saatchi&Saatchi Buenos Aires oraz 180heartbeats + Jung von Matt.

Z kolei Katarzyna Johansson jako dyrektor operacyjna będzie odpowiadać za strategię biznesową nowej jednostki. Ostatnio związana była z biurem reklamy Atmedia, gdzie odpowiedzialna była za rozwój oferty digital, współpracę z oddziałami w Czechach i na Węgrzech oraz zarządzanie komunikacją marketingową firmy. Wcześniej pracowała w domu mediowym OMD.

Grupa TVN nie podaje jeszcze, jak dużo osób będzie pracować w TVN Emotion Studio. - Zespół się rozwija, więc w tej chwili nie chciałabym mówić o liczbie osób - mówi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Antoniszewska, PR manager TVN Online.

Nie tylko TVN stawia na produkcję do sieci. Realizację formatów internetowych zapowiada też Telewizja Polska, która chce wzmocnić pozycję swojej platformy VoD i kończy z udostępnianiem swojego kontentu w innych serwisach wideo na żądanie. Z kolei Grupa Onet, która od kwietnia br. na stronie VoD.pl nie udostępnia już programów i seriali TVP, z myślą o tym serwisie produkuje kilka seriali fabularnych i dokumentalnych.

Z danych badania gemiusAudience wynika, że w lutym  br. serwis Player.pl miał 2,13 mln realnych użytkowników i zanotował 50,92 mln odsłon (dane dotyczą tylko komputerów stacjonarnych).

Dołącz do dyskusji: TVN stawia na produkcję do internetu. Rusza TVN Emotion Studio

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mmoz
MOZE LEPSZA BYLA BY STACJA TVN FILM. ALBO TVN ROZRYWKA
odpowiedź
User
Grazka
A u nas w WP śpią. Wszyscy inwestują w video i formaty do internetu, a U nas jakis marazm i niemoc.
odpowiedź
User
ekspert
W całym TVN generalne wkurzenie bo kanały maja obciętą kasę , jedyny , który ma więcej to player ....
odpowiedź