TVN w internecie dwa razy większy od TVP, Polsat to Ipla

Serwisy TVN odwiedza dwa razy więcej internautów niż witryny TVP. Użytkownicy korzystają ze stron TVN o wiele dłużej i wykonują na wielokrotnie więcej odsłon. Treści Polsatu są dostępne przede wszystkim w aplikacji Ipla.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu br. serwisy Grupy TVN odwiedziło 3,815 mln realnych użytkowników (przy uwzględnieniu współodwiedzalności), którzy wykonali 161 mln odsłon (z czego 8,3 mln mobilnych), a każdy korzystał z nich średnio przez 4 godziny i 44 minuty. Strony Telewizji Polskiej zanotowały w tym czasie 2,404 mln real users, 56,1 mln odsłon oraz godzinę i 7 minut przypadające na przeciętnego użytkownika.

Wśród serwisów TVN zdecydowanie najwięcej użytkowników i odsłon ma tvn24.pl. Prawie 1,6 mln internautów odwiedziło tvn.pl, a na tvnplayer.pl przeciętny użytkownik spędził zdecydowanie najwięcej czas - ponad 9 godzin, czyli 2,5 razy dłużej niż na tvn24.pl. Natomiast z serwisu TVN Warszawa internauta korzystał średnio przez dwie godziny.

Telewizja Polska to w internecie serwis tvp.pl, którego dział informacyjny funkcjonuje też pod adresem tvp.info. Właśnie sekcja informacyjna ma najwięcej użytkowników w serwisie, przy czym najwięcej odsłon generują strony dotyczące kultury i rozrywki, a najwięcej czasu (4 godziny) użytkownicy spędzają średnio w dziale VoD.

Polsat swoje treści wideo prezentuje w Ipli, która działa jako aplikacja oraz serwis i w tej pierwszej wersji ma dwa razy więcej użytkowników. Przy czym w Ipli dostępne są też materiały od innych producentów i nadawców, np. seriale TVP. 

Serwis polsat.pl, prezentujący ramówkę tego kanału, odwiedziło w styczniu jedynie niecałe 300 tys. internautów, 170 tys. mniej niż rok wcześniej. Witryny czołowych kanałów tematycznych Polsatu (np. polsatplay.pl, polsatcafe.pl czy polsatfilm.pl) miały zbyt niską odwiedzalność, żeby zostały uwzględnione w Megapanelu. Natomiast polsatsport.pl pod koniec grudnia został uruchomiony w nowej, rozszerzonej wersji (więcej na ten temat).

Odwiedzalność Ipli trudno porównywać rok do roku, ponieważ przed rokiem aplikacje były jeszcze mierzone w Megapanelu w inny sposób (na podstawie liczby aktywnych programów, a nie uruchomień). Z kolei w wersji przeglądarkowej Ipla działała pod dwoma adresami: ipla.pl i ipla.tv.

tvn24.pl zanotowało podobną liczbę użytkowników i odsłon jak w styczniu ub.r., przy czym przeciętny użytkownik spędził na stronie 51 minut mniej. Spore spadki odwiedzalności zanotowały tvn.pl i tvnplayer.pl - ten pierwszy stracił 515 tys. real users (spadek o 24 proc.) i 11 mln odsłon (30 proc. w dół), a drugi - 30 tys. real users (4 proc. w dół) i 14,2 mln odsłon (spadek o 31 proc.). Z obu stron internauci korzystali krócej - odpowiednio o 25 minut (spadek o 27 proc.) oraz 2 godziny i 17 minut (spadek o 20 proc.). Zmalały też zasięgi stron TVN Meteo i Kontakt TVN24, za to niewielki wzrost zanotowała witryna TVN Style.

Ogółem serwisy Grupy TVN w styczniu br. miały (uwzględniając współodwiedzalność) 300 tys. real users, 41,5 mln odsłon mniej niż rok wcześniej, za to średni czas korzystania ze stron zwiększył się o 57 minut.

Za to tvp.pl zyskał w skali roku 340 tys. użytkowników (wzrost o 18 proc) i 22,1 mln odsłon (wzrost o 70 proc.), a przeciętny internauta spędził na stronie 51 minut dłużej, czyli ponad dwa razy dłużej. Wśród sekcji serwisu największe wzrosty zanotowały kultura i rozrywka oraz VoD (z tej drugiej użytkownicy korzystali średnio prawie 7 razy dłużej niż przed rokiem).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online