TVN w internecie: rekord TVN24.pl, dobry start TVN24BiS.pl, w dół TVN.pl

Wśród serwisów internetowych Grupy TVN zdecydowanie najpopularniejszy jest TVN24.pl, który w pierwszych miesiącach br. osiągnął najwyższą jak dotąd odwiedzalność. TVN24BiS.pl zyskał już prawie 600 tys. użytkowników, spadek zanotował TVN.pl, a ruch z TVNplayer.pl zaczął przenosić się na Player.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W lutym br. strony Grupy TVN odwiedziło 4,82 mln użytkowników, którzy wykonali 162,9 mln odsłon, a każdy spędził w serwisach średnio 3 godziny i 50 minut - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Zdecydowaną większość ruchu zapewnia Grupie serwis TVN24.pl, który w lutym zanotował 3,2 mln użytkowników, 107,8 mln odsłon (w tym 16,9 mln krajowych odsłon mobilnych) oraz 2 godziny i 52 minuty na przeciętnego użytkownika.

Jeszcze dłużej internauci korzystali z TVNplayer.pl, udostępniającego w modelu VoD programy, seriale i filmy z kanałów Grupy TVN. W lutym serwis odwiedziło 1,02 mln użytkowników, którzy spędzili w nim średnio po 6 godzin i 49 minut.

W drugiej połowie lutego TVNplayer.pl poszerzył ofertę o treści od innych nadawców (wprowadzając też opcję płatnego dostępu), w związku z czym zmienił nazwę na Player.pl (przeczytaj o tym więcej). Pod nowym adresem serwis do końca miesiąca odwiedziło już 481 tys. użytkowników, którzy wykonali 6,5 mln odsłon, a każdy korzystał z niego średnio przez 3 godziny i 52 minuty.

TVN.pl, prezentujący głównie ramówki poszczególnych kanałów i zapowiedzi emitowanych w nich produkcji, zanotował 1,63 mln użytkowników, 19,3 mln odsłon i 12 minut na przeciętnego użytkownika.

Bardzo dobre wyniki w dwóch pierwszych miesiącach działania osiągnął serwis kanału TVN24 BiŚ: w styczniu miał 627,2 tys. użytkowników, 5,1 mln odsłon i 11:06 minuty na użytkownika, a w lutym 588,7 tys. użytkowników, 4,2 mln odsłon i 10:06 minuty na użytkownika.

Z pozostałych witryn Grupy TVN tylko Ekstraklasa.tv (której wydawanie TVN przejął w połowie ub.r. od Agory) i TVNstyle.pl zanotowały powyżej 100 tys. użytkowników i 500 tys. odsłon.

W portalu TVN24.pl są wydzielone sekcje TVN Meteo, TVN Warszawa i Kontakt24. Pierwsza miała w lutym 710 tys. użytkowników i 7,3 mln odsłon, druga - 560 tys. użytkowników i 7,7 mln odsłon, a trzecia - 551 tys. użytkowników i 2,5 mln odsłon. Zasadniczą część serwisu odwiedziło 2,68 mln internautów, wykonując 90,2 mln odsłon.

na kolejnej stronie porównanie wyników stron Grupy TVN rok do roku

TVN24.pl w lutym br. miał o 755 tys. użytkowników i 19,5 mln odsłon więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrosty o 30,9 i 22,1 proc. Jednak średni czas spędzany w serwisie przez użytkownika zmalał o 39:42 minuty (18,8 proc. w dół).

TVN.pl stracił w skali roku 258 tys. użytkowników i 11,5 mln odsłon (to spadki o 13,6 i 37,4 proc.), a czas przypadający na każdego użytkownika strony zmalał ponad sześciokrotnie: z godziny i 20 minut do 12 minut.

Z kolei TVNplayer.pl przy minimalnie większej liczbie użytkowników niż rok wcześniej zanotował 20,2 mln odsłon mniej (47,5 proc. w dół) i o 2 godziny i 34 minuty krótszy czas na przeciętnego użytkownika (27,4 proc. w dół). Przy czym w lutym br. część użytkowników przeszło już na adres Player.pl.

TVN24BiS.pl osiągnął wielokrotnie wyższe wyniki niż działający przed rokiem serwis TVN CNBC, który w lutym ub.r. zanotował 309 tys. odsłon i zbyt mało użytkowników, żeby ich liczba została oszacowana w Megapanelu.

Serwisy TVN Style i TTV miały nieco więcej użytkowników niż rok wcześniej, ale zdecydowanie mniej odsłon. Średni czas spędzany na pierwszej stronie zmalał o 36 proc., a na drugiej skurczył się aż ośmiokrotnie - z 32:17 minuty do 4:06. Wzrosty osiągnęły za to witryny TVN Turbo i TVN7.

Do wzrostu TVN24.pl przyczyniła się przede wszystkim główna część serwisu, która w lutym br. miała o 608 tys. użytkowników i 19,3 mln odsłon więcej niż rok wcześniej (29,3 i 27,1 proc. w górę). Jednocześnie czas spędzany przez przeciętnego użytkownika zmniejszył się o 34:41 minuty (czyli o 15,9 proc.).

Strona TVN Meteo straciła w skali roku 21,5 tys. użytkowników, 2,3 mln odsłon i 6:08 minuty na użytkownika (to spadki o 3, 24,2 i 40,3 proc.). Natomiast witryna TVN Warszawa przy 90 tys. użytkowników i 98 tys. odsłon więcej niż w lutym ub.r. (wzrosty o 19,1 i 1,3 proc.) zanotowała o 27:37 minuty krótszy czas przypadający na użytkownika (to 24,5 proc. w dół).

TVN24.pl w 2013 roku osiągnął spory wzrost odwiedzalności. Do kwietnia ub.r. serwis miał poniżej 3 mln użytkowników miesięcznie, w czerwcu pierwszy raz zanotował 3,2 mln, a w grudniu ub.r. i styczniu br. osiągnął rekordowe jak dotąd 3,6 i 3,7 mln użytkowników.

Liczba odsłon serwisu już w marcu ub.r. podskoczyła do 111,1 mln, ale od sierpnia do grudnia wynosiła poniżej 100 mln. Jednak w styczniu portal przebił marcowy wynik, notując 113,7 mln odsłon.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów