SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

TVN wygrał walkę o widza w Wielkanoc. „M jak miłość” i „Milionerzy” hitami

Podczas tegorocznych Świąt Wielkanocnych Polacy oglądali telewizję o 11 minut dłużej niż rok temu. Najpopularniejszą stacją w całym rynku był TVN, a najwięcej widzów zgromadził serial „M jak miłość” i specjalny odcinek „Milionerów”.

fot. Shutterstock.com Article

Najchętniej oglądaną pozycją programową między 15 a 17 kwietnia br. był serial „M jak miłość”, który w wielkanocny poniedziałek obejrzało 5 mln widzów, co przełożyło się na 28,65 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął specjalny odcinek „Milionerów”, w którym walkę o milion zł stoczyli gwiazdy TVN, a wygrane przekazane zostały na cele charytatywne. Produkcję tę w poniedziałkowy wieczór w TVN śledziło 4,04 mln widzów (23,78 proc. udziału).

Podium uzupełniają „Wiadomości” TVP1 z widownią na poziomie 2,83 mln osób. W czołowej piątce znalazły się jeszcze „Barwy szczęścia” (2,79 mln widzów) i „Fakty” (2,77 mln).

6. miejsce zajął zerowy odcinek czwartej serii reality-show „Rolnik szuka żony”. Program zgromadził przed telewizorami 2,62 mln osób.

Wśród 10 najpopularniejszych pozycji podczas Świąt Wielkanocnych nie znalazł się żaden film fabularny. Ogółem w tym zestawieniu Jedynka umieściła cztery programy, a po trzy pozycje nadawane zostały w TVP2 i TVN.

TOP 10 programów 4+

W grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce należało już jednak do teleturnieju „Milionerzy”, który zgromadził tutaj 1,95 mln widzów i miał 28,23 proc. udziału w rynku.

Druga lokata przypadła serialowi „M jak miłość” z widownią na poziomie 1,66 mln osób.

W tym rankingu sześć pozycji zajęły audycje pokazane w TVN, a po dwie - w TVP2 i Polsacie.

TOP 10 programów 16-49

TOP 10 programów 16-59

Najchętniej oglądaną stacją podczas tegorocznej Wielkanocy był TVN z udziałem na poziomie 9,92 proc., który względem ubiegłorocznych Świąt awansował z miejsca trzeciego. Stacja ta zanotowała wzrost o 12,73 proc..

Na drugiej pozycji znalazł się Polsat z wynikiem na poziomie 9,18 proc., wyższym o 0,11 proc.

Z czwartej na trzecią lokatę awansowała TVP2 (8,38 proc.; + 21,63 proc.), a z pierwszej na czwartą - TVP1 (8,27 proc.; - 30,33 proc.).

Wśród widzów w wieku od 16 do 49 lat nowym liderem był również TVN, którego udział wyniósł 12,30 proc., po wzroście o 16,04 proc. Stacja ta na drugie miejsce zepchnęła Polsat (10,36 proc.; - 3,99 proc.).

TOP stacje w 4+, 16-49 i 16-59

Na reklamy w telewizji podczas Świąt zdecydowanie najwięcej wydała firma Aflofarm - jej wydatki w okresie od 15 do 17 kwietnia br. wyniosły 16,79 mln zł. Drugie miejsce zajął operator telekomunikacyjny Polkomtel (7,46 mln zł), a trzecie należało do Volkswagen Group (6,01 mln zł).

TOP 10 korporacji

Podczas tegorocznych Świąt Wielkanocnych Polacy oglądali telewizję średnio przez 5 godzin, 18 minut i 13 sekund, czyli o 10 minut i 48 sekund krócej niż rok wcześniej.

Średni czas oglądania telewizji

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVN wygrał walkę o widza w Wielkanoc. „M jak miłość” i „Milionerzy” hitami

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomek
Nielsen AM wpisuje się w polityczno biznesową walkę w Polsce. Ewidentnie pompuje TVN,
i pokazuje, że tak naprawdę już nikt nie ogląda telewizji publicznej co jest oczywistą nieprawdą.
TVN 24 przez kolejne lata propagandy sukcesu przyczyniła się do porażki podobno
najbardziej lubianego i kochanego rządu PO/PSL.
15 25
odpowiedź
User
pavv
A realna oglądalność to ok. 1/4 powyższych danych. Ludzie przy stołach jedli, pili i rozmawiali z rodziną, a w tle był włączony TV na który ktoś spojrzał raz na 5 min.
13 4
odpowiedź
User
upc
Nielsen AM wpisuje się w polityczno biznesową walkę w Polsce. Ewidentnie pompuje TVN,
i pokazuje, że tak naprawdę już nikt nie ogląda telewizji publicznej co jest oczywistą nieprawdą.
TVN 24 przez kolejne lata propagandy sukcesu przyczyniła się do porażki podobno
najbardziej lubianego i kochanego rządu PO/PSL.
Ukłony dla UPC i Nielsena.
7 1
odpowiedź
User
Karol
Ciekawe jaka jest średnia wieku widza Wiadomości. Wiadomo, że więcej niż 59 lat ale ile?
13 10
odpowiedź
User
ała
Wyniki TVP1... spektakularne. Strata co trzeciego widza w rok.
Strata grupy też spektakularna. Odpływ od TVP1 nie został zrekompensowany przepływem do TVP2.

W niezbyt politycznym okresie świątecznym TVN24 notuje znaczne zyski w każdej grupie, TVP INFO - straty. Przy czym TVP INFO w 16-49 i 16-59 nie załapało się do dziesiątki. Przeciwnie do TVN24.
10 5
odpowiedź
User
ała
A realna oglądalność to ok. 1/4 powyższych danych. Ludzie przy stołach jedli, pili i rozmawiali z rodziną, a w tle był włączony TV na który ktoś spojrzał raz na 5 min.


Podobnie jak codziennie, tylko z większym komponentem stołu.

I codziennie ktoś bierze pilota i wybiera cyferki. Takie, jak lubi. I wybrał w tym roku cyferki prowadzące go TVN, Polsatu, TVP2, a nawet TVN24 i TTV.
A cyferki prowadzące do TVP1 i TVP INFO wybrał dużo rzadziej niż rok temu.
11 3
odpowiedź
User
Babcia Mówi
Grupa TVN zdecydowanie zwycięża, tvn24 znakomity wynik jak na kanał informacyjny. Kto widział TVP info wie, że rekolekcje nie budują oglądalności.
TTV świetny wynik rok do roku.
Rolnik szuka coś słabo, czyżby formuła się wyczerpała?

Ciekawe jest to czego w tym roku widz szukał w tv, fabuła (w tym fabuła dla dzieci) nie zagrała, ale informacje i oferta typu ttv już miała widza
8 3
odpowiedź
User
olo
Nie lubię TVN-u!!
3 7
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing