SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN wyprzedza reklamowo Polsat, TVP 1 i TVP 2 w dół

W I kwartale br. polskie stacje telewizyjne cennikowo zarobiły z reklam 2 proc. więcej niż przed rokiem. Wzrosty wpływów reklamowych zanotowały TVN i Polsat, a spadki - TVP 1 i TVP 2.

Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowane dla Wirtualnemedia.pl pokazują, że TVN w I kwartale br. zarobił z reklam 22,1 proc. więcej niż rok wcześniej, natomiast Polsat - 10,1 proc. więcej. W ten sposób stacja z Grupy ITI wyprzedziła kanał Solorza-Żaka, awansując na pierwsze miejsce w rankingu przychodów reklamowych.

>>> TVN nadal najchętniej oglądany, Polsat stracił najwięcej

Zajmujące kolejne miejsca w zestawieniu TVP 1 i TVP 2 zanotowały sporo mniejsze wpływy reklamowe niż przed rokiem. Jedynka zarobiła 23,1 proc. mniej, a Dwójka - 21,4 proc. Jeszcze bardziej spadły przychody reklamowe Viva Polska i MTV Polska - odpowiednio o 47,5 i 45,5 proc. W efekcie ta druga stacja wypadła z czołowej dziesiątki.

>>> Tydzień w reklamie tv: TVN przed Polsatem, więcej na żywność

Za to National Geographic Channel zarobił z reklam o 73,3 proc. więcej niż rok wcześniej, a Discovery Channel - o 24,8 proc. więcej. Z kolei wpływy reklamowe TVN 24 zwiększyły się o 11,4 proc., TV 4 - o 8,5 proc., a AXN - o 5,6 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji)
 I-III.2012I-III.2011
TVN736 918 317 zł603 462 634 zł
Polsat719 859 555 zł653 537 236 zł
TVP 1396 286 201 zł515 128 393 zł
TVP 2268 911 914 zł342 021 883 zł
AXN101 556 155 zł96 179 901 zł
Discovery Channel91 903 470 zł73 605 930 zł
TV 475 199 408 zł69 320 330 zł
TVN 2474 581 276 zł66 927 762 zł
Viva Polska70 086 245 zł133 406 800 zł
National Geographic Channel53 372 650 zł30 797 085 zł
  
MTV31 154 260 zł57 125 755 zł
monitorowane stacje razem3 194 896 882 zł3 132 172 501 zł
 
monitorowane stacje razem - z autopromocją3 229 523 935 zł3 162 298 656 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja34 627 053 zł30 126 155 zł

Dołącz do dyskusji: TVN wyprzedza reklamowo Polsat, TVP 1 i TVP 2 w dół

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Korespondent z Zamku Wildstein
Dyrektor Jedynki zniknął. Może prezes TVPolitruk ma jakieś pomysły????? Strategiczne.
odpowiedź
User
RONDO
W ministerstwie kultury opracowali już wielki projekt strategiczny. Zjeść raz dziennie coś na gorąco i żeby do 1-go starczyło. Będą to promować jedwabistym spotem z udziałem gwiazd.
odpowiedź
User
LiniaNiespecjalna
Na tle Panoramy Woronicza. Słuszną linię ma nasza władza.
odpowiedź