Z raportu finansowego Grupy TVN wynika, że przychody telewizyjnej spółki w trzech kwartałach br. wyniosły 1,11 mld zł i były o 3,2 proc. wyższe niż w analogicznym okresie ub.r. Z kolei w samym III kwartale br. wzrost przychodów spółki wyniósł 7,1 proc. do 328,5 mln zł.
Jak podaje TVN, tak duże zwiększenie przychodów to skutek wzrostu sprzedaży czasu antenowego o 5,2 proc., zwiększenia wpływów ze sponsoringu o 5,6 proc., dalszego wzrostu usług brokerskich Premium TV (w połączeniu ze sprzedażą czasu antenowego i sponsoringiem skutkował on wzrostem przychodów związanych z reklamą o 8,3 proc.), a także dalszego dwucyfrowego wzrostu przychodów z reklamy online oraz stabilizacji opłat za kanały tematyczne.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polsat-liderem-w-pazdzierniku-mecz-polska-szkocja-lepszy-od-m-jak-milosc ##

- Znakomite wyniki naszej oferty programowej we wrześniu i w październiku, osiągnięte głównie dzięki własnym produkcjom, potwierdzają wiodącą pozycję TVN wśród widzów. Jednocześnie znacząco wyższe wyniki naszych usług brokerskich Premium TV przyczyniają się do wzrostu przychodów związanych z reklamą, które zgodnie z oczekiwaniami osiągnęły dynamikę na poziomie 8,3 proc. w trzecim kwartale. Dlatego też, przy tempie wzrostu tych przychodów o 4,9 proc. w okresie dziewięciu miesięcy - mówi Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN.
Wskaźnik EBITDA w okresie od stycznia do września br. wyniósł 36 mln zł, o 9 proc. więcej niż rok wcześniej. W III kwartale br. EBITDA wzrosła o 9,3 proc. do 90 mln zł. Wpływ na jej zwiększenie miała poprawa wyniku netto jednostek stowarzyszonych (platforma nc+, Grupa Onet).

Zysk netto TVN przypadający akcjonariuszom w pierwszych trzech kwartałach br. wyniósł 143,4 mln zł przy 243,5 mln zł straty w analogicznym okresie ub.r. Z kolei w okresie w III kwartale br. spółka miała 17,2 mln zł zysku netto przy 169,8 mln zł straty netto rok temu.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polsat-z-najwiekszymi-wplywami-z-reklam-duzy-spadek-tvn-liderem-aflofarm ##
Na koniec września br. dług netto TVN wyniósł 2,1 mld zł przy wskaźniku zadłużenia netto do skorygowanej EBITDA na poziomie 4,1.
Grupa TVN jest nadawcą kanałów naziemnych (TVN, TVN7 i TTV), a także satelitarnych (m.in. TVN24, TVN Style, TVN Turbo i TVN24 Biznes i Świat). Jest też właścicielem serwisu wideo na żądanie Player.pl.











