TVN24 BiŚ wyprzedziło Superstację, TV Republika powalczy o awans z ostatniej pozycji

TVP Info było liderem oglądalności wśród kanałów newsowych w sierpniu br. Największy wzrost zanotował kanał TVN24 Biznes i Świat, który wyprzedził Superstację. Ostatnie miejsce zajęła TV Republika, która liczy na zwiększenie widowni jesienią.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Udział TVP Info - będącego w sierpniu br. najchętniej oglądanym kanałem informacyjnym - wyniósł 3,58 proc - wynika z danych Nielsen Audience Measurement udostępnionym Wirtualnemedia.pl przez jedną z firm medialnych. Stacja ta zanotowała w ujęciu rocznym wzrost wyniku o 1,70 proc. - stało się tak pierwszy raz od czasu wydzielenia z TVP Info pasm regionalnych we wrześniu ub.r., co skutkowało ogromnym spadkiem widowni stacji (więcej na ten temat).

Na drugiej pozycji znalazł się TVN24 z udziałem na poziomie 3,34 proc. po wzroście o 1,83 proc. Trzecie miejsce należało do TVP Regionalnej, która rok temu nie istniała, a w ubiegłym miesiącu miała 1,24 proc. udziału. Oczko niżej znalazł się Polsat News z udziałem wynoszącym 1,18 proc., takim samym jak rok wcześniej.

Piąte miejsce zajął TVN24 Biznes i Świat, rok temu nadający jako TVN CNBC. Wynik tego kanału po zmianie nazwy i oferty programowej poszedł do góry aż o 400 proc. do 0,30 proc. TVN24 BiŚ po raz pierwszy udało się wyprzedzić Superstację, która znalazła się na szóstej lokacie z 0,27 proc. udziału (wynik bez zmian).

Udział Polsat News 2 w sierpniu br. wyniósł 0,13 proc, czyli o 160 proc. więcej niż rok wcześniej, gdy w miejscu tej stacji nadawał Polsat Biznes. Polsat News 2 ruszył jako Polsat News+ 9 czerwca br., a nazwę musiał  zmienić w sierpniu ze względu na spór prawny z nc+ (dowiedz się więcej).

- Poprawa wyników jest dobrym sygnałem. Szczególnie zważywszy na zamieszanie związane z pozwem naszej konkurencji, domagającej się zmiany naszego logotypu i nazwy kanału - mówi Wirtualnemedia.pl Tomasz Matwiejczuk, rzecznik prasowy Telewizji Polsat. Dotąd nadawca nie prowadził działań promocyjnych dla Polsat News 2, ale planuje je rozpocząć w przyszłości.

Ostatnie miejsce w rankingu zajęła Telewizja Republika, której udział wyniósł 0,12 proc. (stacja monitorowana jest od lipca br., w tamtym miesiącu także miała 0,12 proc.). Nadawca z uzyskanej oglądalności nie jest zadowolony. Radosław Dobrzyński, dyrektor zarządzający Telewizji Republika, tłumaczy Wirtualnemedia.pl, że słabe wyniki kanału wynikają z kilku czynników. Chodzi m.in. o mały zasięg techniczny (wynoszący ok 20 proc.), wpływający na małą liczebność próby i powodujący bardzo dużą zmienność wyników, a także o spadek oglądalności związany z wyjazdami urlopowymi i pogodą oraz fakt, że stacja wstrzymała na wakacje emisję części programów.

Telewizja Republika pracuje nad powiększeniem widowni. - Chcemy zasadniczo zwiększyć zasięg poprzez wejście do oferty nc+ oraz zmianę pakietu w Vectrze z platynowego na złoty. Ponadto chcemy również poprzez nc+ wejść do oferty Orange TV - mówi Dobrzyński - Od połowy września rusza też nowa ramówka, bardziej dynamiczna, z większą liczbą programów na żywo, nowymi pozycjami programowymi, nowymi prowadzącymi. Jestem przekonany, że przyczyni się ona do zwiększenia oglądalności - dodaje. Kanał ma też w planach działania marketingowe, ale ich szczegółów Dobrzyński nie ujawnia.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wiadomosci-umocnily-sie-na-pozycji-lidera-fakty-wyprzedzily-teleexpress ##

Największy udział (4,82 proc.) wśród grup kanałów newsowych w sierpniu br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info i TVP Regionalna (rok wcześniej wynik samego TVP Info wynosił 3,52 proc.). Średni udział kanałów Grupy TVN (TVN24, TVN24 Biznes i Świat) wyniósł 3,64 proc. (wzrost o 8,98 proc.), zaś Telewizji Polsat (Polsat News, Polsat News 2) - 1,31 proc. (+ 6,50 proc.).

W grupie komercyjnej 16-49 liderem wśród stacji informacyjnych było TVN24 z wynikiem 2,85 proc. po wzroście o 9,62 proc. Na drugim miejscu znalazło się TVP Info (1,48 proc. udziału, wzrost o 1,37 proc.), a trzeci był Polsat News (1,09 proc.; + 11,22 proc.).

Największy wzrost w rankingu, wynoszący aż 220 proc., odnotował kanał TVN24 Biznes i Świat, który znalazł się na piątym miejscu z wynikiem 0,32 proc. Udział ostatniej w zestawieniu TV Republiki wyniósł 0,06 proc. (w lipcu br. plasował się na poziomie 0,10 proc.)

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wielka-czworka-z-rekordowo-niskim-udzialem-wiadomosci-hitem-sierpnia ##

Spośród grup kanałów informacyjnych największy udział wśród widzów w wieku 16-49 lat miał TVN - było to 3,17 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów