W lipcu br. największy udział wśród stacji informacyjno-publicystycznych miało TVP Info, którego wynik uplasował się na poziomie 3,71 proc. To o 3,39 proc. mniej niż rok wcześniej, gdy stacja nadawała jeszcze pasma regionalne - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Na drugiej pozycji znalazł się TVN24 z udziałem na poziomie 3,55 proc. po wzroście o 2,31 proc. Trzecie miejsce należało ex aequo do TVP Regionalnej i Polsat News, których udział wyniósł po 1,23 proc. Pierwsza z tych stacji nie istniała rok temu, druga zaś zyskała względem lipca ub.r. 4,24 proc.
Wzrost udziału o 18,52 proc. do 0,32 proc. odnotowała zajmująca czwartą lokatę Superstacja. Z kolei najwięcej w zestawieniu zyskała stacja TVN24 Biznes i Świat, rok wcześniej nadająca jako TVN CNBC. Wynik tego kanału po zmianie nazwy i oferty programowej poszedł do góry aż o 237,5 proc. do 0,27 proc.

Ostatnie miejsce z 0,12 proc. udziału w rankingu zajęły ex aequo Telewizja Republika oraz Polsat News 2, z tymże to ta pierwsza stacja miała minimalnie lepszą średnią widownię.
Mająca profil konserwatywny Telewizja Republika nadaje od maja ub.r., ale dołączyła do panelu Nielsena dopiero w lipcu br. Stacja ta ma najmniejszy zasięg spośród kanałów newsowych - dociera jedynie do ok. 20 proc. gospodarstw domowych.
Z kolei Polsat News 2 zanotował wzrost udziału o 33,33 proc. względem wyników Polsatu Biznes, którego miejsce zajął 9 czerwca br. (wtedy stacja nazywała się Polsat News+, pod nową nazwą nadaje od zeszłego czwartku).
Największy udział wśród grup kanałów newsowych w lipcu br. miała Telewizja Polska, mająca w portfolio stacje TVP Info i TVP Regionalna. Jej udział wyniósł 4,94 proc., po wzroście w porównaniu do lipca ub.r. o 28,65 proc. (rok temu w skład kanałów informacyjnych TVP wchodziło tylko TVP Info).

Średni udział kanałów Grupy TVN (TVN24, TVN24 Biznes i Świat) wyniósł 3,82 proc. (wzrost o 7,61 proc.), natomiast Telewizji Polsat (Polsat News, Polsat News 2) - 1,35 proc. (+ 8,44 proc.).
W grupie komercyjnej 16-49 liderem wśród stacji informacyjnych było TVN24 z wynikiem 2,84 proc. po wzroście o 3,65 proc. Na drugim miejscu znalazło się TVP Info (1,42 proc. udziału, spadek o 14,97 proc., największy w zestawieniu), a trzeci był Polsat News (1,16 proc.; + 13,73 proc.).
Największy wzrost w rankingu, wynoszący aż 115,38 proc., odnotował kanał TVN24 Biznes i Świat.
W tej grupie TV Republika miała 0,10 proc., co dało jej ósme miejsce. Jej wynik był lepszy od udziału Polsat News 2 (0,09 proc.) i tylko minimalnie gorszy od wyniku Superstacji (0,11 proc.).
Spośród grup kanałów informacyjnych największy udział wśród widzów w wieku 16-49 lat miał TVN - było to 3,12 proc.

W lipcu 2014 roku najwięcej widzów na antenie TVP Info obejrzało „Raport z Polski” (1,03 mln oglądających), w TVN24 hitem była „Kropka nad i” (619 tys.), a w Polsat News „Wydarzenia Opinie Komentarze” (276 tys.).











