SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN24 liderem stacji newsowych. TVP Info z największym wzrostem, słaby wynik TV Republika

Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w listopadzie 2014 roku była stacja TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mogło TVP Info, z kolei najwięcej stracił Polsat News.

Jarosław KuźniarJarosław Kuźniar

Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w listopadzie br. należało do TVN24, którego udział wyniósł 2,91 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zmniejszył się on o 3 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości jednej z firm medialnych.

Drugą lokatę zajął naziemny kanał TVP Info. Średni miesięczny wynik tej stacji wyniósł 2,86 proc., po wzroście o 82,17 proc. - największym w zestawieniu. Słaby wynik TVP Info rok temu był efektem tego, że od września ub.r. z anteny tej stacji znikły pasma lokalne, a kanał przestał być obecny w pakietach analogowych kablówek.

Trzecie miejsce należało do TVP Regionalnej, która w ubiegłym miesiącu miała 1,06 proc. udziału (tyle samo, ile w październiku 2013 roku).

Na kolejnej pozycji znalazł się Polsat News z udziałem wynoszącym 1 proc., o 4,76 proc. niższym, niż rok wcześniej. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

TVN24 Biznes i Świat, rok temu nadający jako TVN CNBC, zajął szóste miejsce. Wynik tego kanału wyniósł 0,20 proc. Oczko niżej w rankingu uplasowała się Telewizja Republika, której udział wyniósł 0,15 proc. (stacja monitorowana jest od lipca br.).

Przedostatnie miejsce w rankingu zajęła Telewizja Republika, której udział wyniósł 0,15 proc. (stacja monitorowana jest od lipca br., w sierpniu miała 0,12 proc. udziału, a we wrześniu - 0,13 proc., a w październiku - 0,16 proc.). Od października br. stacja ta jest dostępna na platformie nc+.

Udział ostatniego Polsat News 2 w listopadzie br. wyniósł zaś 0,09 proc, czyli o 50 proc. więcej niż rok wcześniej, gdy w miejscu tej stacji nadawał Polsat Biznes. Polsat News 2 ruszył jako Polsat News+ 9 czerwca br., a nazwę musiał zmienić w sierpniu ze względu na spór prawny z nc+ (więcej na ten temat).

Największy udział (3,92 proc.) wśród grup kanałów newsowych w listopadzie br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info i TVP Regionalna i notująca wzrost o 49,05 proc. Przed rokiem grupa ta zajmowała miejsce drugie.

Z kolei na drugą pozycję spadły kanały Grupy TVN (TVN24, TVN24 Biznes i Świat - dane dla tej stacji są tylko dla listopada br.), których średni udział wyniósł 3,11 proc. (jednak wzrost o 3,67 proc.). Zaś wynik będącej trzeciej Telewizji Polsat (Polsat News, Polsat News 2) to 1,09 proc. (- 1,80 proc.).

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 4+

listopad 2013

listopad 2014

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

TVN24

198 840

3,00

205 087

2,91

TVP INFO

104 321

1,57

201 426

2,86

TVP Regionalna

70 292

1,06

74 357

1,06

Polsat News

69 918

1,05

70 231

1,00

Superstacja

13 481

0,20

15 440

0,22

TVN24 Biznes i Swiat (TVN CNBC)

-

-

14 197

0,20

TV Republika

-

-

10 468

0,15

Polsat News 2 (Polsat Biznes)

3 653

0,06

6 058

0,09

Wirtualnemedia.pl

Grupy kanałów

TVP

174 613

2,63

275 783

3,92

TVN

198 840

3,00

219 284

3,11

Polsat

73 571

1,11

76 289

1,09


W grupie komercyjnej 16-49 liderem wśród stacji informacyjnych także było TVN24 z wynikiem 2,17 proc., po wzroście o 4,33 proc. Z trzeciego na drugie miejsce awansowało TVP Info (1,12 proc. udziału, wzrost o 96,49 proc. - największy w rankingu). Natomiast na trzecią lokatę spadł Polsat News (0,80 proc.; jednak do góry o 6,67 proc.).

Spośród grup kanałów informacyjnych największy udział wśród widzów w wieku 16-49 lat miał TVN - było to 2,36 proc., po wzroście o 13,46 proc.

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 16-49

listopad 2013

listopad 2014

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

TVN24

55 770

2,08

60 096

2,17

TVP INFO

15 129

0,57

31 041

1,12

Polsat News

20 160

0,75

22 291

0,80

TVP Regionalna

13 365

0,50

16 157

0,58

TVN24 Biznes i Swiat (TVN CNBC)

-

-

5 382

0,19

TV Republika

-

-

2 599

0,09

Superstacja

1 957

0,07

2 519

0,09

Polsat News 2 (Polsat Biznes)

1 417

0,05

1 762

0,06

Wirtualnemedia.pl

Grupy kanałów

TVN

55 770

2,08

65 478

2,36

TVP

28 494

1,07

47 198

1,70

Polsat

21 577

0,80

24 053

0,86

Dołącz do dyskusji: TVN24 liderem stacji newsowych. TVP Info z największym wzrostem, słaby wynik TV Republika

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
NIC
Kodowana Tvn24 jest jedyną w kraju profesjonalną telewizją. Niestety, wpadła w wir plastusiowej, infantylnej propagandy rządów, których nie da się obronić. TvpInfo, żywcem z NRD, próbuje ją gonić. Śmieszna w swej rządowej propagandzie, nadrabia zasięgiem technicznym. TvRepublika, obstalowana na jedno kopyto, nie ma większych szans. Uprawia jedynie propagandę odwrotną i dyszy odwetyzmem. Jeżeli ludzie się nienawidzą, nic nie da się zrobić.
odpowiedź
User
Marek
Oglądam TV Republikę, ale drażni mnie przeszkadzanie i nie dopuszczanie do głosu zapraszanych gości. Dziwię się, że np. red. Rolicki chce jeszcze grać udział w tej stacji. Ma gość swoje zdanie, jest obiektywny i należy dać mu się wypowiedzieć. Niestety każdą wypowiedź ma przerywaną, lub wchodzi mu się w słowo przekonując, że rację ma tylko prowadzący. Stacja zaczyna wchodzić w buty Olejnikowej, która do gości zapraszanych o innych poglądach jak rządowe. jest obiektywna inaczej. Na minus TV Republika oceniam też natrętne "piłowanie" jednego tematu. Np. zbyt dużo czasu antenowego poświęca się przekrętom w wyborach. Też uważam, że były przekręty, ale nie można o tym mówić w połowie nadawanych programów. Po za tą krytyką trzymam za was kciuki - powodzenia.
odpowiedź
User
Inna
Telewizja Republika nie utrzyma się, jeśli będzie papugować mainstream. Stand up reporterów z komentarzem-interpetacją wyrzucić czym prędzej. Mniej Gazety Polskiej- bo to nisza. Więcej polemik z "drugą stroną". Więcej faktów, mniej interpretacji. Podajecie w wieczornym dzienniku mnóstwo fajnych informacji. No to w tę stronę, dajcie więcej tego, czego nie ma gdzie indziej.
odpowiedź