TVN24 liderem stacji tematycznych w 2013 roku (top 112)

Nowym liderem oglądalności wśród stacji tematycznych w 2013 roku został TVN24, zaś z pierwszego na drugie miejsce spadło TVP Info. Największy wzrost w czołówce odnotowała ATM Rozrywka. Top 112 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

W okresie od 1 stycznia do 30 grudnia 2013 roku na pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji tematycznych* awansował kanał TVN24. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jego udział zwiększył się o 1,96 proc. do 3,12 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement udostępnionych przez jednego z nadawców. Rok wcześniej stacja ta zajmowała miejsce drugie.

Na drugą pozycję z pierwszej spadł kanał TVP Info. Jego udział w 2013 roku wyniósł 2,61 proc., po spadku o 31,68 proc. Był to największy spadek w czołowej dziesiątce zestawienia.

Przypomnijmy, że od września ub.r. TVP Info przestało emitować programy lokalne, stając się pełnowymiarową stacją informacyjną, wypadł też z analogowych pakietów kablówek.

Na podium znalazł się jeszcze kanał TVP Seriale z wynikiem na poziomie 11,14 proc., notujący wzrost o 78,13 proc. Był to jednocześnie najpopularniejszy kanał filmowy w ub.r.

Z kolei największym wzrostem w top 10 pochwalić się mógł kanał ATM Rozrywka, który awansował z miejsca 43. na 9. Udział tej stacji w badanym okresie zwiększył się bowiem aż o 305,2 proc. i wyniósł 0,77 proc.

Najchętniej oglądanym kanałem dziecięcym w 2013 roku było plasujące się na miejscu szóstym MiniMini+ (0,77 proc.), wśród kanałów sportowych liderem był będący dwa oczka niżej Polsat Sport (także 0,77 proc.).

Najpopularniejsza telewizja muzyczna znalazła się na miejscu 10. (było to Polo TV z 0,73 proc. udziału), najpopularniejsza telewizja dokumentalna zajęła pozycję 12. (Discovery Channel, 0,71 proc.), oczko niżej znalazł się czołowy kanał lifestylowy (TVN Style, 0,69 proc.)

Dane o grupie 16-49 na drugiej stronie artykułu.

W grupie 16-49, czyli docelowej dla nadawców komercyjnych, w 2013 roku na pierwszym miejscu umocnił się kanał TVN24, którego udział poszedł do góry o 2,62 proc. do poziomu 2,35 proc.Na drugie miejsce awansował kanał TVP Seriale, notujący największy wzrost w pierwszej dziesiątce, wynoszący 76,31 proc. Jego udział to 1,34 proc.Trzecia lokata należała do stacji TVP Info, która rok wcześniej była druga. Kanał ten w 2013 roku miał 1,16 proc. udziału w rynku i zanotował największy spadek w top 10, wynoszący 42,29 proc.

 

*Dane przedstawione w rankingach obejmują okresy: od 1 stycznia do 30 grudnia 2013 roku oraz od 1 stycznia do 30 grudnia 2012 roku. Przedstawione w rankingach pomiary pokazują średnie wyniki oglądalności badanych stacji tematycznych w tych okresach.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?