Kanał TVN24 w każdej minucie w kwietniu 2014 roku śledziło średnio 176 tys. widzów, czyli o 8,49 proc. mniej niż w kwietniu 2013 roku, a jego udział w rynku telewizyjnym zmniejszył się z 3,11 proc. do 2,84 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Druga lokata należała do kanału TVP Info, którego średnia minutowa widownia zmalała najbardziej w zestawieniu, bowiem o 20,61 proc. i wyniosła 156 tys. osób. Natomiast udział tej stacji w zeszłym miesiącu zmniejszył się o 0,66 pkt. proc. do 2,51 proc. Rok temu TVP Info emitowało jednak pasma lokalne przeniesione obecnie do TVP Regionalnej, a jego zasięg w sieciach kablowych był większy. Kanał wówczas musiał być nadawany przez operatorów na tzw. zasadzie must carry, zaś od września ub.r. stacja działa na podstawie koncesji satelitarnej.

Trzecią pozycję w zeszłym miesiącu zajął Polsat News. Jego widownia poszła do góry o 14,57 proc. do 65 tys. osób. Kanał ten w kwietniu br. zanotował 1,04 proc. udziału w rynku telewizyjnym (rok wcześniej wyniósł on 0,91 proc.).
Natomiast oglądalność zajmującej czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowej Superstacji zwiększyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 21,39 proc. i wyniosła 13 tys. osób. Z kolei udział tej telewizji wzrósł o 0,04 pkt. proc. i wyniósł 0,21 proc.
W grupie komercyjnej 16-49 liderem pozostał kanał TVN24, notując udział na poziomie 2,21 proc. (w porównaniu do kwietnia 2013 roku wynik ten spadł o 0,18 pkt. proc.). Drugie miejsce należało do TVP Info, którego udział w tej grupie wyniósł 0,91 proc. (spadek o 0,58 pkt. proc.). Natomiast ostatnią lokatę podium zajął tutaj Polsat News (0,82 proc.; wzrost o 0,11 pkt. proc.). Natomiast udział czwartej Superstacji wzrósł z 0,07 proc. do 0,11 proc.

Dane TVP Regionalna, TVN24 Biznes i Świat, TVN Meteo oraz TOP programy na kolejnej stronie
Nowy kanał TVP Regionalna w kwietniu 2014 roku śledziło średnio 63 tys. widzów, co przełożyło się na 1,02 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 0,52 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
TVP Regionalna od września ub.r. przejęła od TVP Info emisję pasm lokalnych ośrodków terenowych TVP. Poza rozłącznymi blokami programowymi nadaje też pasmo wspólne z produkcjami z różnych regionów (więcej na ten temat). Warto dodać, że łączny udział TVP Info i TVP Regionalnej był w lutym br. wyższy o 0,75 pkt. proc. od udziału TVP Info rok wcześniej.
Nowy kanał informacyjny o sprawach ekonomicznych i wydarzeniach międzynarodowych TVN24 Biznes i Świat w kwietniu br. oglądało 13 tys. widzów, a jego udział wynosił 0,21 proc. w grupie 4+ i 0,23 proc. w grupie komercyjnej.

Stację śledziło o 344,02 proc. więcej osób niż oglądało w analogicznym okresie ub.r. kanał TVN CNBC, zastąpiony przez TVN24 Biznes i Świat. Stacja ta wówczas gromadziła 3 tys. widzów (miała odpowiednio 0,05 proc. i 0,06 proc. udziału).
TVN24 Biznes i Świat miał w kwietniu br. jednak niższe wyniki niż w marcu br., gdy jego średnia widownia wyniosła 18,6 tys. osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 0,28 proc. i 0,3 proc.Z kolei widownia poświęconego ekonomii Polsat Biznes w analizowanym okresie spadła o 3,72 proc. do 3,8 tys. osób. Natomiast udział tej stacji się nie zmienił, wynosząc nadal 0,06 proc.
Pogodowy kanał TVN Meteo w zeszłym miesiącu śledziło średnio 5,2 tys. widzów, czyli o 23,04 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast jego udział spadł z 0,11 proc. do 0,08 proc.
W kwietniu 2014 roku najwięcej widzów na antenie TVP Info obejrzało mszę kanonizacyjną Jana Pawła II i Jana XXIII (968 tys. oglądających), w TVN24 również hitem była transmisja z Watykanu (718 tys.), a w TVP Regionalna - programy lokalne (587 tys.).











