Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji tematycznych w maju 2016 roku należało do TVN24, którego średni dobowy udział wyniósł 3,87 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 16,92 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych dzięki uprzejmości jednego z nadawców. W maju 2015 roku stacja ta zajmowała miejsce drugie.
Na drugą lokatę spadło TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 3,09 proc., po spadku o 16,94 proc. - największym w pierwszej dziesiątce rankingu.
Podium uzupełnia stacja TTV. Jej udział zwiększył się o 20 proc. i w analizowanym okresie wyniósł 1,62 proc.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polsat-nowym-liderem-ogladalnosc-tvp1-spadla-o-20-proc-w-grupie-komercyjnej-do-6-66-proc ##
Oczko niżej znalazły się TVP Seriale z wynikiem w zeszłym miesiącu na poziomie 1,49 proc., po wzroście wynoszącym 13,74 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka TVP Rozrywka, która przed rokiem była szósta (1,15 proc.; do góry o 5,50 proc.).
W czołowej dziesiątce zestawienia uplasowały się jeszcze takie kanały jak: Polsat News (1,09 proc.; w dół o 10,66 proc.), Stopklatka TV (1,05 proc.; + 25 proc. - największy wzrost w top 10), TVP3 (0,99 proc.; - 1 proc.), Polo TV (0,86 proc.; - 5,49 proc.) i TVP ABC (0,77 proc.; + 13,24 proc.).
W grupie 16-49, czyli docelowej dla nadawców komercyjnych, w maju 2016 roku na pierwszym miejscu również znalazł się kanał TVN24, którego udział w porównaniu do maja 2015 roku zmniejszył się tutaj o 20,42 proc. i wyniósł 2,30 proc.
Drugą lokatę zajęła stacja TTV, która przed rokiem była trzecia (2 proc.; wzrost o 26,58 proc.). Z miejsca piątego na ostatnią pozycję podium awansowały TVP Seriale (1,65 proc.; do góry o 14,58 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##
Największym wzrostem w czołowej dziesiątce rankingu, wynoszącym 38,46 proc. do 0,90 proc., pochwalić się mógł Discovery Channel.
Z kolei największy spadek w top 10 odnotowało TVP Info - było to 27,33 proc. do 1,25 proc.











