TVN24 po dużym wzroście przed TVP Info, kanały informacyjne Grupy TVN wyprzedziły TVP

W marcu 2016 roku na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów informacyjnych awansował TVN24, który wyprzedził TVP Info. Największym wzrostem, niemal o 50 proc., pochwalić się mogła Superstacja, a spadła jedynie widownia TVP3.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w marcu br. należało do TVN24, którego udział wyniósł 3,69 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 30,39 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. W marcu 2015 roku kanał ten był drugi.

Na drugą lokatę spadła nadająca naziemnie stacja TVP Info. Średni miesięczny wynik tej stacji jednak poszedł do góry o 0,67 proc. do 3,01 proc.Podium uzupełnia Polsat News, który rok wcześniej był czwarty. W ubiegłym miesiącu kanał miał 0,99 proc. udziału, po wzroście o 3,13 proc.

Z kolei na czwartą lokatę spadł kanał TVP3. Zanotował on jedyny spadek w zestawieniu, wynoszący 10,10 proc. i miał 0,89 proc. udziału. Dwa oczka niżej uplasowała się Superstacja z udziałem wynoszącym 0,29 proc. Jej wynik zwiększył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 45 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvn24-wyprzedzil-tvp-info-w-marcu-duze-wzrosty-fokus-tv-i-stopklatka-tv-top-25 ##

Największy udział (4,01 proc.) wśród grup kanałów newsowych w marcu br. miał TVN, mający w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BIS i notujący wzrost o 28,53 proc. Stacje tej grupy wyprzedziły kanały newsowe TVP, których udział obniżył się o 2,01 proc. do 3,90 proc. (to dane dla TVP Info i TVP3).

W grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w marcu 2016 roku umocnił się TVN24 z wynikiem 2,36 proc., po wzroście o 3,06 proc. Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,25 proc. udziału, do góry o 1,63 proc.), a trzeci był Polsat News (0,75 proc.; w dół o 1,32 proc.).

Największym wzrostem, wynoszącym 50 proc. do 0,09 proc. udziału, również i tutaj pochwalić się mogła Superstacja. Z kolei najwięcej stracił TVN24 BIS - było to 30 proc. do 0,21 proc.

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej spółki miały tutaj 2,57 proc. udziału po spadku o 0,77 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"