SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN24 zwiększył przewagę nad głównymi konkurentami. Rynek kanałów informacyjnych w Polsce

Na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów informacyjnych w sierpniu 2016 roku awansował TVN24, który wyprzedził TVP Info. Wśród grup telewizyjnych najwyższy udział miały stacje TVP.

Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w sierpniu br. należało do TVN24, którego udział wyniósł 3,87 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 5,74 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców. W sierpniu 2015 roku kanał ten był drugi.

Na drugą lokatę spadła nadająca naziemnie stacja TVP Info. Średni miesięczny wynik tej stacji zmniejszył się o 17,48 proc. do 3,40 proc.

Podium uzupełnia Polsat News. W ubiegłym miesiącu kanał miał 1,23 proc. udziału, po spadku o 4,65 proc.

Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 1,10 proc. Jego strata w porównaniu do sierpnia 2015 roku wyniosła 12,70 proc.

Oczko niżej (po awansie z miejsca szóstego) uplasował się TVN24 Biznes i Świat z udziałem wynoszącym 0,40 proc. Jego wynik zwiększył się o 53,85 proc. - najbardziej w zestawieniu.

Z kolei z piątej na szóstą lokatę spadła Superstacja, która zanotowała największy spadek wśród wszystkich stacji newsowych - było to 20 proc. do 0,20 proc. udziału.

Największy udział (4,50 proc.) wśród grup kanałów newsowych w sierpniu br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info oraz TVP3 i notująca spadek o 16,36 proc. Stacje tej grupy zmniejszyły przewagę nad kanałami newsowymi TVN, których udział zwiększył się o 8,93 proc. do 4,27 proc. (łączne dane dla TVN24 i TVN24 Biznes i Świat).

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 4+

Dynamika

sierpień 2015

sierpień 2016

Stacja

SHR %

SHR %

W proc.

TVN24

3,66%

3,87%

5,74%

TVP INFO

4,12%

3,40%

-17,48%

Polsat News

1,29%

1,23%

-4,65%

TVP3

1,26%

1,10%

-12,70%

TVN24 Biznes i Swiat

0,26%

0,40%

53,85%

Superstacja

0,25%

0,20%

-20,00%

Polsat News 2

0,11%

0,10%

-9,09%

TV Republika

0,11%

0,09%

-18,18%

Grupy kanałów

TVP

5,38%

4,50%

-16,36%

TVN

3,92%

4,27%

8,93%

Polsat

1,40%

1,33%

-5,00%

Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w sierpniu 2016 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 2,12 proc., po spadku o 19,39 proc. Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,49 proc. udziału, w dół o 22,80 proc.), a trzeci był Polsat News (0,96 proc.; - 5,88 proc.).

Jedyny wzrost w tym ujęciu zanotował TVN24 Biznes i Świat - było to 40 proc. do 0,35 proc. udziału.

Z kolei największy spadek, wynoszący 36,36 proc. do 0,07 proc., odnotował tutaj Polsat News 2.

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,47 proc. udziału, po spadku o 14,24 proc.

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 16-49

Dynamika

sierpień 2015

sierpień 2016

Stacja

SHR %

SHR %

W proc.

TVN24

2,63%

2,12%

-19,39%

TVP INFO

1,93%

1,49%

-22,80%

Polsat News

1,02%

0,96%

-5,88%

TVP3

0,66%

0,62%

-6,06%

TVN24 Biznes i Swiat

0,25%

0,35%

40,00%

Polsat News 2

0,11%

0,07%

-36,36%

TV Republika

0,09%

0,07%

-22,22%

Superstacja

0,09%

0,06%

-33,33%

Grupy kanałów

TVN

2,88%

2,47%

-14,24%

TVP

2,59%

2,11%

-18,53%

Polsat

1,13%

1,03%

-8,85%

Dołącz do dyskusji: TVN24 zwiększył przewagę nad głównymi konkurentami. Rynek kanałów informacyjnych w Polsce

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
widz
TVN 24... BRAWO za pierwsze miejsce. Tak trzymać dalej.. Najlepsza stacja informacyjna.
odpowiedź
User
widz
...a biedna TV REPUBLIKA. 0,09 % udziału.. O,jej, a miała być taka WIELKA oglądalność - i kicha.
odpowiedź
User
rozbawiony piSSem
Coś ludzie nie łykają propagandy komisarzu Kórski. Niby ciemny lud a nie łyknął. Co jest ? ;)
odpowiedź