W październiku 2013 roku na pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji tematycznych* awansował filmowo-serialowy kanał TVN7. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej jego udział zwiększył się o 32,59 proc. do 3,58 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement otrzymanych dzięki uprzejmości TVN. Rok wcześniej stacja ta zajmowała miejsce trzecie.
Druga lokata należała do informacyjnej stacji TVN24, którego średni miesięczny wynik wyniósł 3,09 proc., po spadku o 3,74 proc.
Z czwartej na trzecią pozycję awansował Polsat 2, którego udział wzrósł o 21,48 proc. i w analizowanym okresie wyniósł 1,81 proc.
Tuż za podium znalazł się odświeżony kanał TVP Info, który rok temu był liderem. Natomiast jego udział w październiku br. wyniósł 1,24 proc., po spadku aż o 63,53 proc. Jednocześnie jest to największy spadek w czołowej dziesiątce zestawienia.

Z kolei największym wzrostem w top 10 pochwalić się może kanał TV6, który awansował z miejsca 36. na 9. Udział tej stacji w badanym okresie zwiększył się bowiem aż o 182,14 proc. i wyniósł 0,79 proc.
W pierwszej dziesiątce uplasowały się jeszcze takie kanały jak: TVP Seriale, TTV, Polsat News, ATM Rozrywka oraz Polsat Sport.
W grupie 16-49, czyli docelowej dla nadawców komercyjnych, w październiku 2013 roku na pierwszym miejscu umocnił się kanał TVN7, którego udział poszedł do góry o 25,61 proc. do poziomu 3,58 proc.
Drugie miejsce należało do TVN24 (2,20 proc.; spadek o 11,29 proc.), a trzecie - do Polsatu 2 (1,78 proc.; do góry o 9,88 proc.).
*Zestawienie zawiera 98 najpopularniejszych kanałów tematycznych - dane dzięki uprzejmości TVN.











