„Nowa” nadawana była w czwartki o 21.40 w okresie od marca do czerwca br. Z danych Nielsen Audience Mesuerement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że 13-odcinkowy serial oglądało 1,98 mln widzów, co dało stacji 15,28 proc. udziału w grupie 4+. To mniej niż notowały w tym czasie konkurencyjne stacje. Liderem była TVP 1, która nadawała wtedy „Sprawę dla reportera”, „Warto rozmawiać” oraz serial „Detoks”, co dawało jej 18,11 proc. udziału, druga była telewizja TVN (filmy fabularne; 16,60 proc.), a trzeci – Polsat („Hotel 52”, „Moment prawdy”; 15,56 proc.).
W grupie komercyjnej 16-49 TVP 2 w czasie nadawania serialu miała 15,82 proc. udziału i przegrała z TVN-em i Polsatem, ale wygrała z TVP 1, która zanotowała tutaj jedynie 12,47 proc.
W analogicznym okresie ub.r. w paśmie emisji „Nowej” Dwójka miała więcej widzów. Stację oglądało bowiem 2,59 mln osób przy udziale w rynku wynoszącym odpowiednio 19,85 proc. i 23,46 proc.

Wpływy z reklam emitowanych przy serialu wyniosły 10,4 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów). Dane telemetryczne pokazują, że „Nową” śledziły najchętniej kobiety, widzowie po 30. roku życia i mieszkańcy małych miast.
Główną bohaterką serialu jest Ada Mielcarz (w tej roli Justyna Schneider), młoda policjantka, która rozpoczyna pracę w Komendzie Stołecznej Policji. Zostaje przydzielona do doświadczonego komisarza Macieja Wolskiego (Marcin Bosak), który niekoniecznie chce z nią współdziałać. Ich praca to rozwiązywanie zagadek tajemniczych morderstw, porwań i oszustw.
Dwójka planuje nakręcenie kolejnej serii „Nowej”. Na razie nie wiadomo, czy pojawi się ona już na antenie jesienią br., czy dopiero wiosną 2011 roku.
Widownia serialu „Nowa” odcinek po odcinku
Oglądalność konkurencji w czasie emisji produkcji

Profil widowni serialu











