SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

TVP ABC kanałem dziecięcym TVP na multipleks

TVP ABC - tak nazywać się będzie szykowany przez Telewizję Polską kanał dziecięcy, który nadawca chce umieścić na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Wczoraj zarząd TVP zdecydował o złożeniu wniosku o koncesję dla stacji.

TVP ABC kanałem dziecięcym TVP na multipleks

Kanał TVP ABC kierowany będzie do dzieci w wieku 4 - 12 lat oraz ich rodziców i wychowawców. W jego ofercie znajdą się zarówno nowe pozycje jak i archiwalne programy TVP, produkcje polskie jak i zagraniczne. Na antenie będą emitowane m.in. programy edukacyjne dla dzieci, seriale animowane czy spektakle teatralne. - Oferta będzie zróżnicowana i bogata - mówi nam Joanna Stempień-Rogalińska, rzecznik prasowa TVP.

Telewizja Polska zgłosiła kanał do ogłoszonego w grudniu ub.r. przez KRRiT konkursu na cztery miejsca na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej (dowiedz się więcej). Jedno z miejsc Rada postanowiła bowiem przeznaczyć dla stacji dziecięcej. W sierpniu ub.r. KRRiT podała, że miejscem dla telewizji o takiej właśnie tematyce jest zainteresowany koncern Turner Broadcasting Systems, nadawca Cartoon Network i Boomeranga (więcej na ten temat). - Turner nie komentuje obecnie swoich planów związanych z polskim rynkiem i MUX-1 - ucina Marcelina Cholewińska z agencji First PR, obsługującej nadawcę.

TVP ewentualnej konkurencji się jednak nie boi. - Naszymi atutami są doskonali specjaliści, ogromna oferta programowa i duże doświadczenie produkcyjne oraz związane ze współpracą z ośrodkami naukowo-edukacyjnymi - wylicza Stempień-Rogalińska. Konkurs ma być rozstrzygnięty w kwietniu br. Jeśli TVP otrzyma miejsce na MUX-1, jej dziecięca stacja ruszy na multipleksie najpóźniej do 28 kwietnia 2014 roku.

Wraz z kanałem TVP ABC ma być uruchomiony portal internetowy dla dzieci, a stacji towarzyszyć będą też usługi telewizji hybrydowej. Nad całym projektem pracuje zespół pod kierownictwem Hanny Andrzejczyk, kierownika w biurze koordynacji programowej TVP.

TVP ABC to jeden z kilku szykowanych przez Telewizję Polską kanałów tematycznych. Jeszcze w tym roku nadawca planuje uruchomić stacje TVP Rozrywka i TVP Dokument, a także oddzielić program ośrodków regionalnych od TVP Info tworząc nowy kanał regionalny i całodobową stację informacyjną (więcej na ten temat).

Cztery kanały wyłonione w konkursie ogłoszonym przez KRRiT zastapią na MUX-1 stacje TVP1, TVP2 i TVP Info, które znajdują się tam czasowo (mogą tam pozostać najpóźniej do 27 kwietnia 2014 roku). Poza kanałem dziecięcym Rada planuje umieścić na tym multipleksie kanał filmowy, edukacyjno-poznawczy oraz społeczno-religijny. Na oferty nadawców KRRiT czeka do 25 lutego br. Zgłosić mogą się zarówno nowi nadawcy, jak i ci, którzy już posiadają koncesje satelitrane.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP ABC kanałem dziecięcym TVP na multipleks

34 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kamesennin
Skąd oni mają pieniądze na te nowe kanały jeśli sytuacja finansowa TVP jest tragiczna?
16 1
odpowiedź
User
mcmc87
"TVP ewentualnej konkurencji się jednak nie boi. - Naszymi atutami są doskonali specjaliści, ogromna oferta programowa i duże doświadczenie produkcyjne oraz związane ze współpracą z ośrodkami naukowo-edukacyjnymi - wylicza Stempień-Rogalińska. " - ale bzdury gada.... 1. TVP wszystkich doskonałych specjalistów już dawno wyrzuciła. 2. żeby mieć ofertę programową trzeba najpierw "odświeżyć" archiwa. 3. TVP nie nadaje siż już do współpracy z kimkolwiek....
7 0
odpowiedź
User
miki
no brawo, wreszcie coś sensownego,. byle w ramówce nie było programu "celebryci czytają dzieciom", jeszcze czekam na kanał naukowy z programami naukowymi typu Kwant czy Labolatorium i pomyśle nad kupnem telewizora i opłatą abonamentową.
6 1
odpowiedź
User
kurdupel
"miki" napisał(a): no brawo, wreszcie coś sensownego,. byle w ramówce nie było programu 'celebryci czytają dzieciom', jeszcze czekam na kanał naukowy z programami naukowymi typu Kwant czy Labolatorium i pomyśle nad kupnem telewizora i opłatą abonamentową.


To wszystko masz na TVP Historia. Możesz więc zgłosić telewizor do opłaty abonamentowej.
5 0
odpowiedź
User
Nic
Jeszcze KANAŁ ODPŁYWOWY sobie załóżcie , dla nieudolnego zarządu :-)
10 2
odpowiedź
User
Krow
"mcmc87" napisał(a): '. 1. TVP wszystkich doskonałych specjalistów już dawno wyrzuciła. ....

Buha ha ha ha.. TVP nigdy nie miala doskonalych specjalistow, tylko przerost zatrudnienia nad trescia merytoryczna. Tam gdzie w telewizji komercyjnej jest jeden specjalista, w telewizji publicznej jego prace musialo wykonywac 50-ciu doskonalych specjalistow. Na rzecz jeszcze doskonalszego dyrektora z dwoma troszke mniej doskonalymi zastepcami.
2 0
odpowiedź
User
miki
@kurdupel - ale ja nie chce powtórek starych Kwantów czy Labolatorium ,chce nowych programów na miarę tych dobrych wzorców z przełomu lat 80/90
7 1
odpowiedź
User
wurth
"Naszymi atutami są doskonali specjaliści, ogromna oferta programowa i duże doświadczenie produkcyjne oraz związane ze współpracą z ośrodkami naukowo-edukacyjnymi" - szkoda, że nie korzystają z tego zupełnie w przypadku TVP1 i TVP2 :(
5 0
odpowiedź
User
IMMODERATE
czegos nie rozumiem... najpierw psiacza ze nie maja funduszy na biezaca dzialalnosc a jednoczesnie tworza kolejne kanały - JAK?. Takze jak wobec tego maja czelnosc zmuszac ludzi do placenia przymusowego abonamentu oferujac tak zenujaca jakosc programów?

NIE OGLADAM TVP WIEC DLACZEGO MAM ZA TO PŁACIC? PRZECIEZ CHCAC NP HBO DOBROWOLNIE ZA NIEGO PLACE I OGLADAM?

PARANOJA
7 2
odpowiedź
User
Piotr
Mam nadzieję, że dzięki temu redakcja programów dziecięcych w TVP przyżyje renesans. Z łezką w oku wspominam kultowe programy TVP z dzieciństwa (Teleranek, 5-10-15, Tik-Tak, Domowe przedszkole... może warto byłoby coś z tego reaktywować?).
7 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing
przesuń do góry