„TVP ABC” jest skierowane do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz rodziców, którzy otrzymają porady dotyczące wychowania swoich pociech. Autorzy magazynu przedstawią w nim pomysły na wspólne spędzanie czasu oraz podpowiedzą, jak poprzez zabawę rozwijać umiejętności dzieci i pogłębiać ich wiedzę.
W pierwszym numerze magazynu znajdą się historyjki i malowanki, kolorowe łamigłówki, a także lekcje języka angielskiego oraz zabawy. Bohaterami pisma są postacie znane dzieciom z anteny kanału TVP ABC - zwierzaki tworzące logo stacji. Do każdego wydania pisma będzie dołączany prezent. W pierwszym numerze dodatkiem jest zestaw naklejek oraz znikopis.
Miesięcznik „TVP ABC” ukazuje się w nakładzie 40 tys. egz. i liczy 34 strony. Cena pierwszego wydania wynosi 8,99 zł. Redaktor prowadzącą magazynu została Katarzyna Michalczak.

Edipresse Polska informuje, że tytuł wydawany nie będzie na licencji, ale na podstawie umowy o współpracy zawartej z Telewizją Polską. Wydawca nie podaje, w jaki sposób dzielić się będzie z nadawcą zyskami ze sprzedaży „TVP ABC”, nie informuje również o dalszych planach współpracy z TVP.
Wprowadzenie pisma na rynek wspiera kampania reklamowa w telewizji, prasie (tytuły własne Edipresse Polska) oraz w internecie. Za kreację odpowiada dział marketingu Edipresse.
Kanał dziecięcy TVP ABC nadaje od 15 lutego ub.r. Stacja dostępna jest w naziemnej telewizji cyfrowej. W lutym br. jej udział w rynku wyniósł 0,72 proc. (według danych Nielsen Audience Measurement, zobacz pełne zestawienie kanałów tematycznych).











