TVP ABC nowym liderem wśród stacji dziecięcych w I półroczu. Kto na czele w grupie 4-12?

W I półroczu br. na pozycję lidera oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych awansowało TVP ABC. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Polsat JimJam, a na przeciwnym biegunie znalazł się teleTOON+.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
TVP ABC nowym liderem wśród stacji dziecięcych w I półroczu. Kto na czele w grupie 4-12?

Średni udział liderującego w rankingu kanału TVP ABC w I półroczu 2016 roku wyniósł 0,80 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. W porównaniu do I półrocza 2015 roku wynik ten zwiększył się o 9,44 proc. Stacja ta na pierwsze miejsce awansowała z drugiego.

Na drugą pozycję spadł Nickelodeon, którego udział w analizowanym okresie zmalał o 4,36 proc. do 0,75 proc.

Podium uzupełnia Disney Junior, którego wynik w zeszłym miesiącu zmniejszył się o 13,01 proc. i uplasował się na poziomie 0,52 proc.

Największym wzrostem udziału, wynoszącym 40 proc., pochwalić się mogła stacja Polsat JimJam, której udział poszedł do góry do 0,20 proc. (kanał ten awansował z miejsca 12. na 10.).

Z kolei największy spadek odnotował teleTOON+, który w zestawieniu był ostatni. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się o 33,90 proc. do 0,08 proc. udziału.

Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat pierwsze miejsce wśród wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w I półroczu 2016 roku należało do Polsatu. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem I półrocza 2015 roku zwiększył się o 4,80 proc. i wyniósł 10,53 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polo-tv-na-czele-kanalow-muzycznych-w-i-polroczu-traca-eska-tv-i-4fun-tv ##

Na drugim miejscu umocnił się TVN, którego udział wzrósł o 10,91 proc. i wyniósł 9,91 proc. Oczko niżej znalazł się Nickelodeon - będący najwyżej w zestawieniu kanał dziecięcy. Jego udział zmalał o 2,28 proc. do 6,50 proc.

Czwarte miejsce (po awansie z piątego) zajął kanał Puls 2, zyskujący 16,54 proc. do 5,96 proc. To naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci.

Pierwszą piątkę uzupełnia stacja TVP ABC, która rok wcześniej była czwarta. Kanał ten zanotował jednak wzrost udziału o 3,62 proc. do 5,32 proc.

W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Cartoon Network (4,61 proc. udziału; w dół o 6,99 proc.) i Nick Jr (4,25 proc. udziału; + 92,05 proc.).Warto dodać, że w top 25 znalazły się wszystkie kanały dziecięce dostępne na rynku.

W czerwcu 2016 roku liderem oglądalności wśród kanałów dziecięcych w grupie 4+ było TVP ABC - jego udział zwiększył się o 16,32 proc. do 0,78 proc. Z kolei wśród dzieci w grupie od 4 do 12 lat najchętniej oglądany był Nickelodeon - wzrost o 0,61 proc. do 7,20 proc. udziału.

 

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP