TVP i TVN24 z sondażem exit poll od Ipsos. Polsat News bez badania

Firma Ipsos przeprowadzi badania exit poll, na podstawie których Telewizja Polska i TVN24 przekażą widzom szacunkowe wyniki wyborów do Parlamentu Europejskiego, które odbędą się 25 maja br. Własnego badania nie zlecił natomiast Polsat News.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Jacek Rakowiecki, rzecznik prasowy TVP, informuje Wirtualnemedia.pl, że Telewizja Polska razem z TVN24 zdecydowała się na wybór badania Ipsos, bo była to najlepsza oferta. Kosztów sondażu jednak nie ujawnia. - Dzielimy je z TVN24 po połowie - mówi Rakowiecki. Firma Ipsos dotąd nie realizowała badań exit poll w Polsce, ale zajmowała się tym w innych krajach, dodatkowo pozyskała ostatnio osoby, które mają doświadczenie w tego typu badaniach.

Sondaż exit poll w dniu 25 maja br. Ipsos przeprowadzi przed 845 losowo wybranymi lokalami wyborczymi. Ankieterzy poproszą osoby, które oddały głos, o wypełnienie krótkiej ankiety. W badaniu weźmie udział około 85 tys. respondentów.

Wyniki zostaną zaprezentowane o godz. 21.00 na antenach TVP1, TVP Info i TVN24. Będą one zawierały informacje o procentowym poparciu poszczególnych komitetów wyborczych, podziale mandatów oraz kandydatach, którzy zdobyli mandaty w Parlamencie Europejskim.

Wieczór wyborczy w TVP1 i TVP Info poprowadzi Piotr Kraśko wspólnie z Beatą Tadlą. Ich gośćmi będą politycy, eksperci i publicyści. TVN24 na razie nie podaje jak wyglądać będzie wieczór wyborczy na jego antenie.

Własnych badań exit pool nie planuje zamawiać kanał Polsat News. - Nie widzimy takiej potrzeby - mówi nam krótko Tomasz Matwiejczuk, rzecznik prasowy Telewizji Polsat.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska