SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Dziennikarze wyśmiali sugestię TVP Info, że maseczka z „Gazety Wyborczej” przypomina czapkę Armii Czerwonej

W serwisie internetowym TVP Info pojawiła się notka, w której zauważono, że dołączona w czwartek do „Gazety Wyborczej” (Agora) maseczka antysmogowa może kojarzyć się z budionówką - czapką noszoną przez żołnierzy Armii Czerwonej. W tekście zacytowano wpis twitterowy, w którym do maseczki dodano czerwoną gwiazdę. Wielu dziennikarzy wyśmiało tekst jako absurdalny i oparty na zmanipulowanej grafice.

Article

Maseczka przeciwsmogowa została dodana do czwartkowego wydania „Gazety Wyborczej”. W piątek po południu w serwisie TVP.info zamieszczono tekst „Ekoprezent od ‘GW’. Maska przeciwsmogowa w kolorach budionówki”, w którym stwierdzono, że maseczka przypomina kolorystycznie budionówkę - czapkę noszoną przez żołnierzy Armii Czerwonej.

Przy tekście opublikowano wpis twitterowicza o nicku BratWodza, który do grafiki promującej maseczkę dodał czerwoną gwiazdę symbolizującą Armię Czerwoną. W pierwotnej wersji notki dodano wpis z fotomontażem pokazującym, jak wicenaczelny „Gazety Wyborczej” Jarosław Kurski ma założoną i budionówkę i maseczkę antysmogową (z czerwoną gwiazdą). Ponadto w grafice zapowiadającej tekst umieszczono maseczkę z gwiazdą. Po paru godzinach zmieniono górną grafikę (maseczka nie ma już czerwonej gwiazdy) oraz usunięto fotomontaż z Jarosławem Kurskim.

W tekście podobieństwo maseczki i budionówki skomentował dr Jerzy Targalski, historyk współpracujący m.in. z „Gazetą Polską”. - Maseczka w kolorach bolszewickich, która została dołączoną do Wybiórczej to podświadome działanie dziennikarzy z Czerskiej. Całą historię walki ze smogiem przez gazetę Michnika odbieram jako przygotowaną operację wyciągania pieniędzy od ludzi i nabijania ich w butelkę - stwierdził Targalski.

W artykule nie zaznaczono wprost, że wpisy twitterowicza BratWodza są oparte na przerobionej grafice z maseczką.

Z tego, że TVP Info na poważnie podało informację o skojarzeniu maseczki z budionówką, żartowali na Twitterze niektórzy dziennikarze, część nie mogła uwierzyć, że ukazał się tekst z taką tezą.

- Jeśli dr Targalski wypowiada się w fejkowym tekście w TVP Info to z niego taki specjalista od dezinformacji, jak z koziej d... trąbka - ocenił Dariusz Ćwiklak z „Newsweeka”. - Nie, nie będę się wyśmiewała z kolejnych odpałów TVP ale „ekspert ds.dezinformacji” SRLSY? I to jeszcze Targalski - napisała Sylwia Czubkowska z „Dziennika Gazety Prawnej”. - Niektórym się wszystko kojarzy z... wiadomo czym - stwierdził Adam Ozga z TOK FM. - Polecam tropicielowi dezinformacji panu Misiewiczowi - ironizował Roman Osica z Radia ZET. - TVP Info z Targalskim robią aferę na fejku. Ale to żenujące - oceniła Kataryna.

- Ahahahaha! Płaczę ze śmiechu :) Ciekawe, że sam na to nie wpadłem, a trochę się na tej symbolice znam :)))) - napisał Vadim Makarenko z „Gazety Wyborczej”. - Hahahahaha. Medium narodowe i dr Targalski o maseczce antysmogowej dołączonej do „Wyborczej” :))))))) - stwierdził Roman Imielski z Wyborcza.pl.

- 02.02.2017 r. - wydarzyło się naprawdę. Chyba nie to miał na myśli Wiśniewski, śpiewając o „żadnych granicach” – skomentował Dariusz Grzędziński z „Faktu”. - Ludzie „GW” zobowiązali się do tego przy Okrągłym Stole. Teraz wypełniają do końca zdradliwą i antypolską umowę z komunistami. #wieszwiecej - zakpił Przemysław Szubartowicz z Wiadomo.co.

W ostatnich miesiącach krytyczne materiały o „GW” parę razy pojawiły się w „Wiadomościach” TVP1. Tydzień temu opisano spadki sprzedaży „GW” w kontekście wypowiedzi Romana Imielskiego, że Unia Europejska powinna wspierać media opiniotwórcze. Na początku stycznia br. sugerowano, że do dziennika i całej Agory płynie nadal dużo pieniędzy z tych samorządów, którymi nie kierują politycy PiS. W grudniu poinformowano, że „GW” pierwszy raz pod względem średniej sprzedaży ogółem została wyprzedzona przez „Super Express”, a pod koniec października - że w Agorze rozpoczęto zwolnienia grupowe.

Z kolei dziennikarze „Gazety Wyborczej” od wielu miesięcy krytykują działania kierownictwa Telewizji Polskiej oraz zarzucają jej programom informacyjnym i publicystycznym, że są prorządowe. W tym tygodniu „GW”, tak samo jak „Newsweek”, podała informacje o podwyżkach dla zarządu i premiach dla dyrektorów publicznego nadawcy. TVP szybko zdementowała te doniesienia.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Dziennikarze wyśmiali sugestię TVP Info, że maseczka z „Gazety Wyborczej” przypomina czapkę Armii Czerwonej

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gość
Coraz bliżej rynsztoku
52 12
odpowiedź
User
123
No ale przypomina :)
42 16
odpowiedź
User
prawnik
Mi przypomina maseczkę przeciwpyłową, w której robiłem gładź.
41 5
odpowiedź
User
widz555
Targalski? A to jest ktoś?
33 7
odpowiedź
User
j
Obeszło to jedynie dziennikarzy i tyle. Kółko wzajemnej adoracji z twittera.
35 8
odpowiedź
User
j
Dziś się dowiedziałem, że wczoraj mogłem Wyborczą z tym kupić. I tak lepsze niż dodawanie noży.
11 5
odpowiedź
User
rozbawiony socjalistami z piSSu
A mnie to kompletnie nie dziwi :( Pisowcom bardzo blisko do bolszewików. Mentalnie to taki sam pokrój prymitywnego postrzegania świata. Centralny nadzór. Kontrola. Dzielenie ludzi ( ZOMO-my, ukryta opcja niemiecka- Polacy, lepszy sort-gorszy, wierzący - lumpenproletariat....) Gospodarczo to socjalizm ( choć slajdy z PowerPointa do dziś czekają na wyjaśnienie :D ) Intelektualnie prymitywny bolszewizm. Zatem skojarzenie dość adekwatne. Czekamy na wylansowanie Pawki Morozowa jako ideału :)
29 24
odpowiedź
User
Zorientowany
Przecież ta maseczka to sciema, nie ma prawa uchronić ludzi przed tym co jest prawdziwym problem i największym zagrożeniem w smogu. A jest nimi pył PM 10 o PM 2,5. Czyli jest tak, ze GW nabija ludzi w butelke.
22 9
odpowiedź
User
Adam
Ktoś się ostro zja...ał ;) pewnie pereira
14 11
odpowiedź
User
Gie
Ja to się zastanawiam, czy tym ludziom z TVP INFO nie jest wstyd. Konkretnie małżeństwu Biały-Cholewiński które z 2 lata temu pracowało w TVN24. Pani Steckiewicz która nie tak dawno pracowała w RMF FM. Wtedy jeździli równo po PiS, chwalili PO. Gazeta była ich głównym źródłem wiarygodnych informacji. Dzisiaj bez mrugnięcia okiem wychwalają PiS pod niebiosa, w absurdalny sposób krytykują opozycję i robią takie szopki z Gazety. Przecież po TVP oni pracy w "normalnych" mediach nie znajdą. Zupełnie stracili wiarygodność.
27 15
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing