WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Dominika Ćosić i Krzysztof Ziemiec w nowym programie TVP Info „Studio Zachód” (wideo)

TVP Info wyprzedziło TVN24 w grudniu. Oglądalność Telewizji Republika spadła niemal o połowę

2018-01-20 A A A KOMENTARZE: 30 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W grudniu ub.r. nowym liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych zostało TVP Info, które wyprzedziło TVN24. Newsowa stacja TVP pochwalić się mogła również największym wzrostem w zestawieniu, z najwięcej straciła Telewizja Republika - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

fot. Mieszko Piętka/AKPA fot. Mieszko Piętka/AKPA

Z drugiego na pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji tematycznych w grudniu 2017 roku awansowało TVP Info, którego średni dobowy udział wyniósł 3,96 proc., po wzroście względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 9,09 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group. Stacja ta pochwalić się mogła największym wzrostem w zestawieniu.

TVP Info po raz ostatni w miesięcznych rankingach oglądalności w grupie 4+ miało wyższy wynik od TVN24 w październiku 2017 roku - wtedy udział newsowej stacji TVP wyniósł 3,99 proc., a TVN - 3,92 proc. Prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski stwierdził wówczas, że sukces ten wynika z tego że newsowy kanał telewizji publicznej jest zdecydowanie najlepszą i najciekawszą stacją informacyjną w naszym kraju. - Cieszę się, że Nielsen wykazał zwycięstwo TVP Info nad TVN24, ale zapewniam że w realu jest ono dwa razy większe. Na świadków biorę posłów Platformy Obywatelskiej, którzy zgodnie twierdzą że większy odzew mają zawsze po swoich występach w TVP Info, niż na antenie TVN24. Każdy poseł PO, z którym rozmawiałem podkreśla, że to właśnie my mamy rację w sporze o oglądalność – mówił

Wcześniej TVP Info miało wyższy wynik od TVN24 w styczniu 2016 roku - wówczas stacje te miały odpowiednio 3,24 proc. i 3,23 proc. udziału.

Na drugą lokatę spadł TVN24. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 3,77 proc., po spadku o 12,12 proc.

Podium uzupełnia Polsat News. W ubiegłym miesiącu kanał miał 1,05 proc. udziału, po spadku względem grudnia 2016 roku o 17,97 proc.

Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 0,96 proc. Jego wynik wzrósł o 6,67 proc.

Z kolei najwięcej straciła będąca ostatnia w zestawieniu Telewizja Republika, której wynik zmalał o 44,44 proc. do 0,05 proc. udziału.

Największy udział (4,92 proc.) wśród grup kanałów newsowych w grudniu ub.r. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info i TVP3 i notująca wzrost o 26,29 proc. Kanały te na drugie miejsce zepchnęły stacje newsowe TVN, których udział zmniejszył się o 13,16 proc. do 4,09 proc. (łączne dane dla TVN24 oraz TVN24 BiS).

Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w grudniu 2017 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 2,02 proc., po spadku o 14,41 proc..

Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,55 proc. udziału, do góry o 19,23 proc. - największy wzrost w zestawieniu), a trzeci był Polsat News (0,67 proc.; w dół o 24,72 proc.).

Największy spadek, wynoszący 50 proc. do 0,02 proc., również i w tym ujęciu miała Telewizja Republika.

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,26 proc. udziału, po spadku o 14,72 proc.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: TVN24, TVP Info, Polsat News, kanał informacyjny

Komentarze (30) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia