TVP Info najwięcej traci, w górę tylko Polsat News

Spadkami widowni wśród kanałów informacyjnych w październiku br. dotknięte zostały stacje TVP Info, TVN 24 i Superstacja, a najwięcej straciła pierwsza z tych telewizji. Wzrostem - kolejny miesiąc z rzędu - pochwalić się mógł natomiast Polsat News.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement opracowane dla Wirtualnemedia.pl, kanał TVP Info, będący niezmiennie liderem zestawienia, zanotował w zeszłym miesiącu największy spadek średniej dobowej oglądalności względem października ub.r. Wyniósł on 11,8 proc., co dało tej stacji średnio 234 tys. widzów. Z kolei jej udział w rynku zmalał z 4,36 proc. do 3,90 proc.

Na drugim miejscu znalazł się najdłużej nadający polski kanał informacyjny, czyli TVN 24, który zanotował spadek widowni wynoszący tylko 1,7 proc. W październiku br. oglądało go średnio 203 tys. osób, a jego udział wynosił 3,37 proc. (rok wcześniej 3,38 proc.).

Trzecią pozycję zajął tradycyjnie Polsat News, najmłodszy gracz na rynku stacji newsowych. Kanał ten miał w dziesiątym miesiącu br. średnio 47 tys. widzów w każdej minucie, aż o 20,4 proc. więcej niż rok wcześniej (to jedyny wzrost wśród kanałów ogólnoinformacyjnych). Udział Polsat News poszedł do góry z 0,64 proc. do 0,78 proc.

Minimalną stratę zanotowała też zajmująca czwartą pozycję Superstacja, której oglądalność zmalała o 0,05 proc. do 13 tys. widzów. Udział tego kanału się jednak nie zmienił i wynosi 0,22 proc.

W kluczowej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49, wszystkie kanały informacyjne miały w zeszłym miesiącu niższe udziały niż w grupie 4+. Liderem tutaj było nie TVP Info, ale TVN 24 z wynikiem na poziomie 2,39 proc. po spadku o 0,08 pkt. proc. Kanał newsowy TVP znalazł się na pozycji drugiej z udziałem wynoszącym 1,98 proc. (w dół o 0,13 pkt. proc.), a trzeci był Polsat News (0,61 proc., wzrost o 0,08 pkt. proc.).

W segmencie stacji biznesowych wzrost ponownie odnotował kanał TVN CNBC. Średnia oglądalność minutowa tej stacji zwiększyła się w porównaniu do października ub.r. o 18 proc. do 3,1 tys. widzów, a jej udział wzrósł z 0,04 proc. do 0,05 proc.

Kolejny miesiąc z rzędu spadek dotknął natomiast konkurencyjną TV Biznes. W dziesiątym miesiącu br. jej średnia widownia zmalała o 6,5 proc. do poziomu ok. 1,3 tys. osób, a udział kanału utrzymał się na poziomie 0,02 proc. 

Najpopularniejszą pozycją w październiku br. w TVP Info był serwis informacyjny (1,08 mln widzów), w TVN 24 - relacja na żywo podczas “Wieczoru wyborczego” (1,82 mln), a w Polsat News - magazyn “Państwo w państwie" (400 tys.).

 

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"